کد مطلب: ۷۹۲۲۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۷ فروردین ۱۴۰۲ / روند قیمتی فلزات گرانبها در کوتاه‌مدت

پیش بینی قیمت طلا و سکه 7 فروردین 1402 / روند قیمتی فلزات گرانبها در کوتاه‌مدت

قیمت طلا و سکه امروز و در ششمین روز از فروردین 1402 نسبت روز گذشته روندی کاهشی را پیموده است؛ قیمت انواع سکه نیز در همین مسیر قرار دارد و نوساناتی کاهشی را پشت سر گذاشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا و سکه که دیروز و در اولین روز آغاز معاملات سال 1402 قیمت‌هایی بالاتر از آخرین معاملات سال 1401 داشتند، امروز 6 فروردین کمی کاهش قیمت را نسبت روز گذشته تجربه کرده‌اند.

این فلزات گرانبها در چند ماهه اخیر نوسانات زیادی تجربه کرده‌اند، تا آنجا که طلا تا کانال سه میلیون تومان پیش رفت و سکه نیز کانال 37 میلیون تومان را لمس کرد.

افزایش قیمت‌ها در این بازار را می‌توان ناشی از صعود قیمت دلار در بازار موازی دانست. از سوی دیگر انس جهانی نیز در جایگاه محرک دیگر قیمت طلا و سکه روندی افزایشی داشته است.

پس از اخباری ناشی از بهبود روابط بین‌المللی ایران که نویدی برای گشایش‌های ارزی بودT قیمت‌ها در بازار دلار و طلا به کانال‌های قبلی بازگشت، اما با شرایط فعلی و مقاومت بازارها به خبردرمانی، چه چشم‌اندازی برای قیمت طلا و سکه در کوتاه‌مدت وجود دارد؟

ثبات قیمت در بازار طلا و سکه؟

جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی در خصوص روند قیمتی طلا و سکه در کوتاه‌مدت به تجارت‌نیوز گفت: بازار سکه و طلا با دلار و انس جهانی هماهنگی دارد و به نظر می‌رسد قیمت این فلزات ارزشمند برای کوتاه‌مدت در محدوده فعلی باقی می‌ماند و ثبات حاصل شده است .

او ادامه داد: البته ممکن است نوسانات کمی را به سمت بالا یا پایین تجربه کند، اما حداقل همان‌طور که گفته شد رشد و یا کاهش زیادی را پشت سر نخواهند گذاشت . احتمالا فردا نیز در محدوده امروز نوسان داشته باشد .

فلاحیان همچنین در خصوص مسیر میان‌مدت در بازار فلزات گرانبها بیان کرد: بانک مرکزی تاکنون باید گزارش‌هایی منتشر می‌کرد که منتشر نشده است، اما برآوردها نشان می‌دهد که رشد نقدینگی تا حدود ۳۰ درصد در پیش است و همین محرک قیمت دلار و در نتیجه طلا و سکه را در میان‌مدت به سمت صعود هدایت خواهد کرد .

کارشناسان متفق‌القول چشم‌اندازی افزایشی برای دلار در بلندمدت پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند تنها گشایشی در زمینه روابط بین‌الملل و بهبود ورود ارز به کشور می‌تواند قیمت دلار و طلا را در مسیری کاهشی قرار دهد.

قیمت طلا و سکه امروز 6 فروردین 1402

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

قیمت سکه امامی در حال حاضر به 31 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است؛ همچنین قیمت سکه بهار آزادی نیز 28 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت نیم‌سکه نیز 18 میلیون و 600 هزار تومان ثبت شده است.

از سوی دیگر قیمت ربع سکه نیز امروز 11 میلیون و 100 هزار تومان و قیمت سکه گرمی نیز به 6 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. طلای 18 عیار نیز در لحظه تنظیم این گزارش دو میلیون و 553 هزار و 300 تومان اعلام شده است.

آخرین اخبار مربوط به بازار دلار و طلا را در صفحه اخبار ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.