کد مطلب: ۶۸۷۶۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه/ تحریم‌های جدید آمریکا اثرگذار است؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه/ تحریم‌های جدید آمریکا اثرگذار است؟

آمریکا تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران اعمال کرده است. اعمال این تحریم‌ها در آینده بازار طلا وسکه تاثیری دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا و سکه در بازار کشور در چند روز گذشته با نوساناتی همراه بود. اما آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده است. آیا این تحریم‌های جدید در بازار طلا و سکه تاثیرگذار باشد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا چندی پیش، با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه شش نهاد و یک نفتکش به بهانه ارتباط با «شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس» خبر داد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه پس از اعمال تحریم‌های جدید در توئیتی نوشت:« واشنگتن تا زمانی که ایران آماده بازگشت به برجام نباشد، به اعمال تحریم‌ ادامه خواهد داد.»(اقتصادنیوز)

بازار طلا تاثیر می‌پذیرد؟

آیا اعمال این تحریم‌ها علیه ایران در بازار طلا و سکه کشور تاثیری دارد؟ بازار در روزهای آینده چه روندی را طی می‌کند؟

نادر بذرافشان، دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر نمی‌رسد این تحریم‌ها تاثیری در روند بازار کشور در آینده داشته باشد. اعمال این تحریم‌های جدید ارتباطی با بحث قیمت‌ها در این بازار ندارد.

او توضیح داد: عوامل تاثیرگذار در قیمت طلا و سکه، افزایش اونس جهانی و میزان تقاضا در بازار است. اونس جهانی در چند روز گذشته حدود ۵۰ دلار افزایش پیدا کرد. همچنین، به دلیل فرارسیدن ماه محرم، میزان تقاضا در بازار داخلی کاهش یافته است.

دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر در ادامه افزود: نوسانات بازار ارز به حداقل رسید. در بازار طلا و سکه نیر برخلاف افزایش اونس جهانی، قیمت‌ها در کشور روندی کاهشی داشت.

بذرافشان گفت: با توجه به ورود به ایام محرم و کاهش تقاضا در بازار و همچنین، کاهش قیمت‌ها در هفته‌های گذشته ، به نظر می‌رسد روند کاهشی بین یک تا دو درصد ادامه داشته باشد. این روند کاهشی، مشروط به عدم نوسان مجدد در اونس جهانی و قیمت دلار و همچنین عدم انتشار اخبار سیاسی تاثیرگذار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، اخبار سیاسی می‌تواند بر قیمت دلار و به دنبال آن قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تاثیر بگذارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.