کد مطلب: ۶۳۷۶۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خریداران یورو در بازار/ پیش‌بینی قیمت یورو

خریداران یورو در بازار/ پیش‌بینی قیمت یورو

نوسانات اخیر بازار ارز روی قیمت یورو نیز موثر بوده است. یورو در بازار آزاد امروز با افزایش ۰.۴۱ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۸,۷۳۷ تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت‌ یورو در بازار نوساناتی دارد. البته این روزها افرادی که در صرافی‌های فردوسی رفت‌آمد دارند دلایل مختلفی برای معاملات خود بیان می‌کنند. عده‌ای باتوجه به تعطیلات پیش رو برای مسافرت‌های خارجی خود ارز تهیه می‌کنند. برخی نیز برای بستگان خوود در پول می‌فرستند تا در دو هفته تعطیلی صرافی‌های ایران به مشکلی برخورد نکنند.

از آن سو عده‌ای نیز به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار هستند. یکی از فعالان درخصوص سرمایه‌گذاری در این بازار می‌گوید: روی یورو سرمایه‌گذاری نکنید، در بازار ارز فقط دلار می‌تواند سودآور باشد.

این ارز در بازار آزاد امروز با افزایش ۰.۴۱ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۸,۷۳۷ تومان معامله شد.

تاثیر حمله روسیه روی یورو

عبدالله مشکانی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: دلار و یورو نسبتی جهانی دارند که می‌تواند متغیر باشد. نسبت دلار به یورو در جهان حدود ۱/۳۰ بود که درحال حاضر به ۱/۰۸ رسیده و حدود ۲۰ درصد تغییر داشته‌ است.

او درباره علت این امر گفت: علت این تغییر نسبت را می‌توان حمله روسیه به اوکراین دانست که تقاضا برای یورو را بیشتر کرده است.

مشکانی درمورد چشم‌انداز این ارز توضیح داد: ایتدا باید نوسان دلار را اندازه گرفت و از سوی دیگر باید درنظر گرفت نسبت جهانی آن چقدر تغییر می‌کند. برجام نیز یک ماجرای داخلی است که می‌تواند روی این امروز موثر باشد.

این کارشناس دراین خصوص بیان کرد: با امضا برجام فروش نفت افزایش پیدا می‌کند و دولت می‌تواند قیمت دلار را ثابت نگه دارد. این مساله تاثیر مستقیمی بر یورو هم می‌تواند داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.