کد مطلب: ۲۶۸۸۸۱

نظرسنجی تجارت‌نیوز از برخی فعالان و معامله‌گران تالار بورس

پیش‌بینی هفتگی بورس؛معامله‌گران به رشد کدام صنایع خوشبین هستند؟

پیش‌بینی هفتگی بورس؛معامله‌گران به رشد کدام صنایع خوشبین هستند؟

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که روند بازار سرمایه در هفته چهارم مهرماه خنثی است و هلدینگ‌ها، پالایشی‌ها، بانکی‌ها پیشتاز بازار این هفته سرمایه خواهند بود.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سهام طی هفته جاری منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که روند بازار سرمایه در هفته چهارم مهرماه خنثی است و هلدینگ‌ها، پالایشی‌ها، بانکی‌ها پیشتاز بازار این هفته سرمایه خواهند بود.

21 mehr 97

به گزارش تجارت‌نیوز، روند شاخص کل بورس در مهر ماه بسیار پر نوسان بوده است؛ به طوری که عواملی چون ورود نقدینگی جدید به بورس، انتشار گزارش‌های مالی شهریور ماه شرکت‎ها، افزایش قیمت جهانی فلزات پایه، نوسان قیمت دلار و نشست وزیران ۱+۴ و جمهوری اسلامی ایران باعث رشد شاخص کل بورس در هفته اول مهر ماه شد و شاخص را از رقم 160 هزار به 180 هزار واحد رساند، اما روند شاخص کل بورس در هفته دوم مهرماه نزولی شد.

شاخص کل بورس در سه روز ابتدایی هفته دوم مهر ماه روند صعودی داشت، به طوری که در روز یکشنبه (هشتم مهرماه 1397) شاخص کل با افزایش 7697 واحدی در قله 195 هزار واحد جای گرفت، اما به دلیل سقوط قیمت دلار و سکه در بازار آزاد و افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها ناگهان شاخص کل بورس ریزش تاریخی کرد و در روز سه‎شنبه (دهم مهرماه 1397) شاخص با کاهش 7220 واحدی به کانال 188 هزار واحد رسید.

روند شاخص کل در هفته سوم مهر‌ ماه نیز همچنان نزولی بود؛ به طوری که از روز شنبه تا دوشنبه روند شاخص کل بورس نزولی بود و تنها در دو روز پایانی هفته شاخص روند صعودی اما با شتاب بسیار پایین به خود گرفت، به‌طوری که موضوعاتی چون افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، روند نزولی نرخ دلار در بازار آزاد، شایعه محدودیت برای خرید اعتباری سهام، بازی سیاسی پیش از بررسی لایحه FATF و نزدیک شدن به زمان انتشار گزارش‌های مالی شش ماهه شرکت‌ها باعث ریزش شاخص کل بورس طی هفته جاری شد و شاخص را از قله 185 هزار واحدی به کانال 181 هزار واحد رساند.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، بیانگر آن است که بازار در هفته پیش رو با ریزش قابل توجهی مواجه نخواهد شد و روند بازار سرمایه در هفته چهارم مهرماه خنثی خواهد بود.

سلمان نصیرزاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: روند بازار سرمایه در هفته پیش رو خنثی خواهد بود و صنایع پیش رو تک سهم‌ها از شر‌کت‌های بنیادی، اسناد خزانه و اوراق مالی هستند. با توجه به شدت روند عرضه‌ها و در پیش بودن انتشار گزارش مالی شش ماهه شرکت‌ها انتظار می‌رود بازار رفتار محافظه کارانه‌ای را در پیش گیرد.

در عین حال، ایمان رئیسی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: پیش‌بینی می‌کنم که روند شاخص کل در هفته جاری صعودی باشد و سهم‌های شاخص‌ساز پیشتاز بازار این هفته خواهند بود.

مهدی افضلیان، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه هم در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: با توجه به ریزش‌های اخیر بازار انتظار می‌رود که بازار سرمایه کم کم به تعادل برسد و فشار فروش در صنایع کوچکتر بازار هم برداشته شود، البته این موضوع بدین معنی نیست که شاهد رشد قیمت خواهیم بود، بلکه باید گفت که فعلا یک روند فرسایشی را در صنایع کوچکتر بازار شاهد خواهیم بود. صنایعی که انتظار رشد در میان مدت دارند شامل پتروشیمی، فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری مربوط به این صنایع هستند.

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/ دسته‌های پیش رو
1 سلمان نصیرزاده کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی تک سهم‌ها از شر‌کت‌های بنیادی، اسناد خزانه و اوراق مالی
2 مجید ملکی معامله‌گر و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی پتروشیمی
3 مجید مویدی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی _
4

هادی نصیری

مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی پالایشی، معدنی، فولادی، پتروشیمی
5 ایمان رئیسی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی سهام‌های شاخص‌ساز
6 مهدی میرزایی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی _
7 مهدی رضایتی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی هلدینگ‌ها، پالایشی، بانکی
8 محسن تقی نژاد مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی فلزات اساسی، پتروشیمی
9 مهدی افضلیان مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی پتروشیمی، فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری
10 محمد خبری زاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی تک سهم‌ها
11 حامد مددی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی فلزاتی، پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.