کد مطلب: ۶۹۴۳۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی هفتگی بورس / لازمه رشد بورس چیست؟

پیش‌بینی هفتگی بورس / لازمه رشد بورس چیست؟

بورس در هفته‌ای که گذشت افت کمتر از یک درصدی داشت، چه وضعیتی پیش روی بازار سرمایه در هفته آینده خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس چهارشنبه هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۴۵۱ هزار واحدی بود و این هفته به یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحدی رسید و افت کمتر ۰٫۶۲ درصدی را ثبت کرد.

سارا فلاح، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: شاخص کل بورس با یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحد ماه شهریور را آغاز کرد و با رنگ سبز به استقبال آخرین ماه تابستان رفت. مرداد ماه کلا بازار در تعادل منفی بود و شاخص کل کمتر از ۴ درصد افت رو تجربه کرد. اما در هفته گذشته خبر بزرگترین فساد شرکت بورسی به بازار سرمایه مخابره شد.

وی ادامه داد: فساد ۹۲ همتی که باعث شد یک بار دیگر اعتماد از دست رفته بازار خدشه دار شود. البته اگر از زاویه دیگری به این فساد نگاه کنیم متوجه می‌شویم که شرکت فولاد مبارکه به لحاظ بنیادی وضعیت مطلوبی داره که علی‌رغم این فساد بزرگ که بزرگترین فساد تاریخ کشور بوده همچنان سود ساز است. اما به هرحال آنچه تخلف شد از جیب سهامداران شرکت بود و امیدواریم با ورود قوه قضاییه به این مسئله حق به حقدار برسد.

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به بازگشایی استقلال گفت: خبر مهم بعدی در بازار بازگشایی استقلال بود که با ۳۸ درصد بازدهی نسبت به پذیره نویسی که ۵ ماه پیش انجام شد. این قیمت باعث شد که ارزش مارکت این نماد به ۴٫۳ همت برسد که عمده این رقم را می‌توانیم به دلیل برند لویالتی باشگاه استقلال بدانیم. این فاکتور در دنیا و در شرکت‌های بزرگ که طرفداران مردمی زیادی دارد در قیمت‌گذاری لحاظ می‌شود و نکته عجیبی نیست.

صنایع برتر بازار کدام‌اند؟

فلاح توضیح داد: همانطور که پیش‌بینی می‌شد این هفته مشخص‌ است صنایع کوچک و متوسط بازار وضعیت بهتری داشتند. پول‌های پارک شده‌زیادی وجود دارد که همگی منتظر خبرهای برجام هستند و هنوز جرات ورود به بازار را پیدا نکردند. با این حجم کم از نقدینگی صرفا صنایع کوچک می‌توانند رشدهای موقتی و کم داشته باشند.

وی ادامه داد: همین پول مدام در حال دست به دست شدن است و هنوز اثری از جنس پول جدید در بازار دیده نمی‌شود. ارزش معاملات خرد سهام بیانگر ورود پول‌هایی جدید است و هر زمان به بالای حداقل پنج تا شش همت برای چند روز متوالی برسد با اطمینان می‌توانیم بگویم که پول جدید وارد بازار شده است.

پیش‌بینی بورس در هفته آینده

این کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی معاملات هفته آینده گفت: همچنان مهم‌ترین پارامتر را مسائل سیاسی مطرح می‌کند. چهارشنبه شب قرار است امریکا واکنشش را نسبت به پاسخ‌های ایران به پیش نویس ارایه شده توسط اتحادیه اروپا به جوزف بورل مسول سیاسیت خارجی اتحادیه اروپا اعلام کند. به نظر می‌رسد پس از پاسخ امریکا شاهد دور جدیدی از مذاکرات احیای برجام باشیم و به پایان این رالی مذاکرات نزدیک شدیم و برجام احیا شود.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد همانطور که بارها گفتیم مسلما به نفع بازار سرمایه در میان مدت است. ترس از کاهش دلار برای اهالی بازار ترس به جایی نیست چرا که در حال حاضر با توجه به تقاضای انباشته‌ایی که برای دلار وجود دارد نهایتا قیمت دلار تا محدوده ۲۵ الی ۲۶ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند. این موضوع نمی‌تواند اثری بر قیمت دلار نیمایی داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: فراموش نکنیم که صادر کننده های بزرگ بازار بورس با دلار نیمایی ارز ای خود را تسعیر می‌کنند. ولی درگیر هزینه‌های با قیمت دلار آزادهستند که کم شدن قیمت دلار آزاد از این جهت به نفع آنها خواهد بود.

فلاح در پیش‌بینی هفته آینده گفت: اوایل هفته مثبت و نیمه دوم هفته آینده شدت عرضه ها بیشتر شود.

تکنکیالی داریم شاخص کل

وی تشریح کرد: روند غالب همچنان روند نزولی پر قدرت است. شاخص به محدوده یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحد که یک محدوده حمایتی است واکنش نشون داد. به لحاظ اندیکاتوری شاهد تشکیل شبه فیرلر سووینگ در اندیکاتور RSI هستیم.

فلاح توضیح داد: یعنی هنوز فیلر سویینگ تشکل نشده اما پتانسیل تشکیلش است. اگر ار اس آی بتونه سطح ۵۰ رو روبه بالا بشکنه به احتمال بسیار زیاد روند نزولی به اتمام می‌رسد. اما اگر موفق به عبور از این سطح نشه انتظار داریم که شاخص کل تا محدوده حمایت بعدی یعنی ۱۳۹۰ هزار تا ۱۴۰۰ هزار واحد افتی رو داشته باشد و مجددا در این ناحیه باید بررسی بیشتر رو انجام داد.

کل بورس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هفته اینده به مناسبت عدم احیاء برجام یک دست تمام نمادها منفی پیشبینی میشه دیگه هیچ امیدی نیست