کد مطلب: ۳۲۰۴۸۴

نظرسنجی تجارت‌نیوز از برخی فعالان و معامله‌گران تالار بورس

پیش‌بینی هفتگی بورس/ کدام صنایع پیشتاز خواهند بود؟

پیش‌بینی هفتگی بورس/ کدام صنایع پیشتاز خواهند بود؟

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و گروه بانکی و برخی تک سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

تجارت‌نیوز ابتدای هر هفته پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سرمایه طی هفته جاری منتشر می‌کند که این گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته پیش‌رو همچنان متعادل خواهد بود و گروه بانکی و برخی تک سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

19 آبان اصلی 1

به گزارش تجارت‌نیوز، روند خنثی شاخص کل بورس همچنان در هفته اول آبان‌ماه ادامه پیدا کرد. به طوری که انتشار گزارش‌های هفت ماهه امسال شرکت‌ها، رای مثبت نمایندگان مجلس به چهار وزیر کابینه، انتظار برای بهبود وضعیت اقتصادی و تسعیر نرخ ارز در گروه بانکی و همچنین افزایش نرخ در گروه خودرویی باعث شد که شاخص از قله 181 هزار واحدی به 183 هزار واحد برسد. روند شاخص کل بورس در هفته دوم آبان‌ماه تقریبا صعودی بود، به طوری که در روز شنبه تالار به دلیل حمایت حقوقی‌ها سبز پوش شد، اما در روز یکشنبه ( 13 آبان‌ماه) علی رغم حمایت حقوقی‌ها از بازار و تداوم روند مثبت شاخص ناگهان با انتشار خبر رد CFT توسط شورای نگهبان شاخص فروریخت، اما مجدد در دو روز پایانی هفته با حمایت حقوقی‌‎ها شاخص به قله 185 هزار واحد رسید.

نظرسنجی این هفته «تجارت‌نیوز» از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که بازار در هفته سوم آبان‌ماه همچنان متعادل خواهد بود و گروه بانکی و برخی تک سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند.

سلمان نصیرزاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: روند بازار سرمایه در هفته پیش رو خنثی خواهد بود و سهام و صنعت پیشران تک سهم‌ها هستند. با توجه به اعلام لیست جدید شرکت‌های مشمول دور دوم تحریم، بازار سرمایه با دو فضای متفاوت مواجه خواهد بود. از یک سو شکل‌گیری یک موج حمایتی از سوی حقوقی‌ها برای مثبت نگه داشتن جو روانی بازار و دوم ادامه فضای تردید جریان نقدینگی برای حرکت سریع بازار به سمت اهداف مثبت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از این رو می‌توان انتظار داشت بازار در هفته آتی نیز روند خنثی و کم نوسانی را در پیش بگیرد و عمدتا جریان‌های خبری و تضعیف یا تقویت جریان نقدینگی می‌تواند شکل دهنده روندهای کوتاه مدت برای هفته پیش رو باشد.

نصیرزاده افزود: به نظر می‌رسد با توجه به آغاز دور دوم تحریم‌ها فعالان بازار با شدت و جدیت بیشتری آمار شرکت‌های صادراتی را در ماه‌های پیش رو رصد خواهند کرد. در مجموع در این مقطع زمانی اگر تحریم‌ها بالاتر از حد انتظار باشد نرخ ارز به کمک شرکت‌ها خواهد آمد و اگر پایین‌تر از حد انتظار باشد به واسطه کاهش ریسک سیستماتیک بازار را بالا خواهد کشید.

همچنین ولید هلالات، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: بازار در هفته جاری باید رشد کند، اما به دلیل اینکه آمارها غیرشفاف است و سهامداران نمی‌دانند تحریم‌ها چقدر بر نرخ محصولات و فروش مقداری شرکت‌های صادرات محور تاثیر منفی می‌گذارد، روند بازار سرمایه در هفته سوم آبان‌ماه متعادل خواهد بود و در این شرایط گروه خاصی نمی‌تواند لیدر باشد و بازار بیشتر روی تک سهم‌ها از جمله بانکی‌ها مانور خواهد داد.

مجید ملکی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: احتمالا هفته آینده بازار منفی خواهیم داشت. دور جدید تحریم‌ها سبب می‌شود که سهامداران عموما فروشنده باشند. پیش‌بینی می‌کنم تک سهم‌ها در بازار پیشرو باشند.

ایمان رئیسی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» نیز عنوان کرد: پیش‌بینی بازار بسیار سخت شده است. معتقدم که بازار حرکت شارپ نخواهد داشت، اما هفته جاری روند بازار را مثبت پیش‌بینی می‌کنم آن هم به لحاظ اصلاح زمانی و قیمتی که در این مدت صورت گرفته است و سهم‎های شاخص‌ساز در گروه‌های فلزی و معدنی رشد خواهند داشت.

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/ دسته‌های پیش رو
1 ولید هلالات کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی تک سهم‌ها
2 ایمان رئیسی معامله‌گر و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی فلزی، معدنی
3 مهدی میرزایی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی بانکی
4 محمد باقر خادمی مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صعودی بانک، خودرو
5 مهدی افضلیان مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه متعادل بانکی
6 سلمان نصیر‌ زاده مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی تک سهم‌ها
7 محمد خبری زاد مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی تک سهم‌ها
8 مهدی رضایتی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی بانکی، غذایی، شوینده
9 مجید ملکی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه منفی تک سهم‌ها
10 محسن تقی‌نژاد کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی _
11 مجید مویدی معامله‌‎گر و تحلیلگر بازار سرمایه خنثی بانکی، خودرویی، صنایع کوچک

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.