کد مطلب: ۸۱۷۱۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس هفته سوم خرداد (اینفوگرافیک)

پیش بینی بورس هفته سوم خرداد (اینفوگرافیک)

بازار سهام در هفته پیش رو چه مسیری را خواهد پیمود؟ این سوالی است که فعالان بازار سرمایه از خود می‌پرسند. از نیمه اردیبهشت‌ماه به این سو، بازار سهام حرکت پرقدرتی را آغاز نکرده و از همین رو امیدها برای احیای بازار رو به کاهش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تهران هفته دوم خردادماه را در مسیری نوسانی پیمود و کاهش چشمگیر ارزش معاملات را تجربه کرد. به نحوی که میانگین ارزش معاملات خرد در این هفته کمتر از 10 هزار میلیارد تومان بود. این روند حاکی از کاهش رمق معاملات و بی‌رغبتی سهامداران برای ورود به داد و ستدهاست.

کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز، به پیش‌بینی مسیر بازار سهام در هفته پیش رو پرداخته‌اند. هفته‌ای که تنها سه روز به معامله‌گران مهلت داد و ستد داده است.

پیش بینی بورس هفته سوم خرداد 1402

پیش‌بینی تحلیلگران بازار سهام عموما بر تعادل بازار طی سه روز معاملاتی هفته پیش رو استوار است. برخی از کارشناسان حتی عنوان می‌کنند که این روند متعادل، تمایل بیشتری به سمت منفی خواهد داشت. پیام الیاس‌کردی و بهمن فلاح از طرفداران این نظریه هستند.

در همین حال کارشناسان عنوان می‌کنند که طی این هفته، سهام ریالی بیش از دیگر سهم‌ها مورد توجه خواهد بود؛ ضمن آنکه برزو حق‌شناس، سهام شاخص‌ساز را در این هفته افزایشی می‌بیند. بر اساس قاطبه اظهارات اما این هفته، تک‌سهم‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاران را از داد و ستدها راضی کنند.

گفتنی است در هفته گذشته با وجود نزولی بودن عموم بازار، برخی سهم‌ها توانستند برخلاف نماگرهای بورس رفتار کنند و تا حدودی به ارزش خود بیفزایند. اما در این میان «وتوسکا» توانست رشدی بیش از 38 درصدی را در این هفته به ثبت برساند.

نماد ثامان توانست گلیم خود را از آب بیرون بکشد و رشد 28 درصدی را در این بازار سرخ به سهامداران هدیه دهد. تحلیل تکنیکال سهم نشان می‌دهد سطوح 27 هزار 790 و 46 هزار و 470 ریال مهم‌ترین حمایت و مقاومت پیش روی سهم هستند.

نگاهی به معاملات بورس در هفته دوم خرداد نشان می‌دهد که عموم بازار سهام در طرف منفی، نوسان داشتند. البته خنصیر با افت 20 درصدی، بدترین عملکرد را در میان سهم‌های سرخ بازار ثبت کرد و به هزار و 603 تومان رسید.

سطح هزار و 541 تومان مهم‌ترین حمایت شناسایی شده سهم برای جلوگیری از افت بیشتر ارزش سهام خنصیر است. ثپردیس و فپنتا نیز حدود 18 درصد کاهش قیمت داشتند و به حمایت‌های خود نزدیک‌تر شدند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیرعلی

    قراربود کارمزد معاملات نصف بشه چی شد پس .

  • ناشناس

    چرا پنجشنبه ها رو به روزهای بورس اضافه نمیشه ما هرسال درست همین تعطیلات رو داریم و هرسال تکرار میشن چرا یه فکری نمیکنید یه انتقادی دیگه که کل سهام دارها رو ناراحت کرده اینکه چرا پول فروش سهممون باید بعد ۲روز نقد بشه مکه یه حساب سی چقدر طول میکشه فوقش ۱۲ساعت یا اصلا ۲۴ساعت اما اینکه بعد ۴۸ساعت اونهم بعد از ظهر پول رو میفرستن خیلی خیلی ناراحت کننده هست.

  • ناشناس

    اسم این اسامی که آوردید با چه مجوزی آوردید؟ این ها کدومشون مدرک تخصصی دارن؟ صرفاً تو شبکه های مجازی بر اساس یه سری تحلیل های همیشگی تعداد بالایی فالوور دارن. رو چه حسابی یه سایت رسمی خبری داره از تحلیل یه تعداد آدم بی مدرک استفاده می کنه؟؟

  • احمدفولادوند

    حتما میدانید، بورس شرط بندی کاذب و نوعی (قمار) محسوب واز دیدگاه اسلام منفور است، اما مجلس متعهد این گناه را مثل گناهانی چون(رباء، عفاف، خُلف وعده ودروغ، کنز،حذف انفال…) از دست خدا دراورده و بنام خدایه گان برخلق ایران، برانها قوانینی رابرای مردم،(نه خودشان) خلق کردند، واقعا چه جسارتی
    از طرفی دونماداحزاب شیطان بزرگ را برای سپاس از کدخدای بی خدا بر روی قمارخانه شان بُلد کردندتا خدای خدایگانان نیزاز انان راضی باشد.