کد مطلب: ۷۴۶۱۱۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی ۹ کارشناس از شرایط بورس در هفته سوم دی (اینفوگرافیک)

پیش‌ بینی 9 کارشناس از شرایط بورس در هفته سوم دی (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت افت بیش از چهار درصدی داشت. کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده‌ بورس را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته روی عدد یک میلیون و 647 هزار واحدی بود و در این هفته با کاهش 4.2 درصدی به سطح یک میلیون و 579 هزار واحدی رسید.

از سوی دیگر تمامی شاخص‌ها در این هفته روند نزولی داشتند؛ شاخص کل هم‌وزن با افت 1.6 درصدی در ارتفاع 473 هزار و 199 واحدی قرار گرفت. شاخص کل فرابورس نیز با رسیدن به تراز 20 هزار و 215 واحدی کاهش 0.98 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

به‌رغم افت بازدهی شاخص، مجموع ارزش معاملات خرد و حق‌تقدیم‌ها در این هفته بیشتر شد و به 37 هزار و 836 میلیارد تومان رسید.

بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه 8962 میلیارد تومان، یکشنبه 7406 میلیارد تومان، دوشنبه 6731 میلیارد تومان، سه‌شنبه 8644 میلیارد تومان و در نهایت چهارشنبه 6093 میلیارد تومان بود.

بورس

پیش‌بینی بورس هفته آینده

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس تهران روند نزولی را تجربه کرد؛ این در حالی بود که هفته گذشته اغلب کارشناسان می‌گفتند که شاخص روند متعادل روبه بالایی خواهد داشت. اما به واسطه افزایش نرخ سود بانکی بورس نیز تحت تاثیر قرار گرفت و روند نزولی را تجربه کرد.

بر اساس اخبار اعلام شده این هفته نرخ سود بانکی تعیین تکلیف می‌شود و این موضوع می‌تواند به روند کلی روند بورس را تغییر دهد. یعنی اگر نرخ سود بانک‌های دولتی به 25 درصد و بانک‌های خصوصی به 24 درصد برسد، شاهد خروج نقدینگی و افت شاخص خواهیم بود؛ ولی اگر نرخ سود عادلانه تعیین شود احتمالا شاهد ورود پول کم قدرت به بازار باشیم.

به طور کلی معاملات هفته آینده به اخبار بستگی دارد و احتمالا شاهد معاملات متعادل باشیم.

آخرین پیش‌بینی بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسین

    کاملا مشخص بانک مرکزی قبلی و وزارت اقتصاد و دولت با افزایش نرخ سود موافقت کرده اند و برنامشون این بوده این اقدامات رو انجام بدن و با یک طرح ازقبل برنامه ریزی شده شرایط مطلوب دولت را اجرا کنن .شکی ندارم خود صالح ابادی هم به خاطر خوش خدمتی افزایش نرخ رو قبول کرده و خودش میدونه پست بهتری رو از دولت طلب داره آقای فرزین هواستون باشه دام بقیه نشین.

  • hamid

    دوباره پیش بینی اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان مثل پیش بینی شنبه قبلشان اشتباه از اب در نیاد؟؟

  • حسین

    سلام به همه تجارت نیوزی ها شاید برا بار چهارم یا پنجم هست که این مطلب رو برا تجارت نیوز مینویسم ولی هیچ وقت تجارت نیوز جون به فکر خواسته مخاطبینش نیست .بارها و بار ها از تجارت نیوز خواستم برامون پیگیری کنه چرا بورس باید پنج شنبه ها تعطیل باشه ؟ایا شرکتهای بورسی پنج شنبه ها تعطیل اند؟ایا بانکها پنجشنبه ها تعطیل اند؟ایا پنج شنبه جز تعطیلی های رسمی کشور هست؟کل دنیا چه روزهای تعطیل چه غیر تعطیل ۲۴ساعته بازارهای مالیشون فعاله .کلا به نفع دولت هم هست که بورس پنج شنبه ها بازباشه چون پول بیشتری از مالیات خرید و فروش گیر دولت و صندوق تثبیت میاد از طرفی بورس هم سریعتر به تعادل میرسه ولی متاسفانه کارمندان سازمان بورس به این خاطر که بیشتر تعطیلی داشته باشن برا خودشون پنجشنبه ها رو تعطیل کردن .بانکها هم که از خداشونه پول مردم رو دیرتر بدن فرض کنید سه شنبه سهامتون رو فروختیم چرا نباید بتونیم ۵شنبه برداشتش کنیم چرا به خاطر تعطیلی بورس پول سهامدارها رو مثلا تا شنبه واریز نکنن.؟؟!!!