فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۲۷۳۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس هفته نخست تیرماه ۱۴۰۲ (اینفوگرافیک)

پیش بینی بورس هفته نخست تیرماه 1402 (اینفوگرافیک)

بورس نخستین هفته تیرماه را چگونه سپری خواهد کرد؟ آیا افت و خیز بهاری بازار سهام پایان یافته و اکنون معامله‌گران آماده صعود بازار می‌شوند؟ در این صورت کدام صنایع محرک صعود خواهند بود؟ اینها سوالاتی است که سهامداران در آستانه ورود به داد و ستد تابستانه بازار سرمایه از خود می‌پرسند؛ آن هم پس از عبور از یک فصل پرمشقت برای اهالی وفادار بورس.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در حالی خردادماه را به پایان رساند که در آخرین هفته فصل بهار، شاخص‌های کل و هم‌وزن دو مسیر متفاوت را پیمودند؛ به نحوی که شاخص کل با افت 0.38 درصدی روبرو شد اما شاخص هم‌وزن 0.33 درصد بالا رفت. به این ترتیب بازار سهام در این هفته در جا زد و نتوانست بازدهی جذابی نصیب سرمایه‌گذاران کند.

اما آیا قرار است بازار سهام نخستین هفته تیرماه را نیز به همین نحو سپری کند یا بخت با سهامداران است و بازار به مسیر صعودی بازمی‌گردد؟ کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز به پیش بینی بورس در هفته آتی پرداخته‌اند که در اینفوگرافیک زیر قابل مشاهده است.

پیش بینی بورس هفته اول تیر 1402

گفتنی است در هفته پایانی خردادماه، اغلب سهم‌های پربازده عرضه اولیه بودند. برای مثال شهر و وسدید که در این هفته پربازده‌ترین نمادهای بورس بودند، به ترتیب ۲۸ و ۲۷ درصد رشد کردند. سفار نیز با رشد ۲۳ درصدی، سومین سهم پربازده هفته‌ آخر خرداد بود. در مقابل، معاملات سصفها مانند هفته گذشته بی‌رمق بود و عنوان کم‌بازده‌ترین نماد بورس را به خود اختصاص داد.

طی هفته گذشته ارزش معاملات خرد عموما در سطوح پنج تا هفت هزار میلیارد تومان در جا زد تا پیام رکود را به سرمایه‌گذاران مخابره کند. فردین آقابزرگی تحلیلگر بازار سرمایه بر این باور است که اصلاحات منفی بازار به پایان رسیده اما به دلیل مدیریت شاخص کل و قیمت‌ها بازار در این هفته نیز کماکان متعادل خواهد بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.