کد مطلب: ۷۲۴۱۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته چهارم آبان (اینفوگرافیک)

پیش‌بینی بورس هفته چهارم آبان (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت رشد بیش از 10 درصدی را ثبت کرد و به همین واسطه کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده و صنایع پیش‌رو را بررسی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته معادل یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۴۱۴ هزار واحدی رسید و رشد در حدود ۱۰.۱ درصدی را ثبت کرد.

از سوی دیگر شاخص هم‌وزن روند صعودی خوبی را پشت سر بگذارد و با افزایش ۷.۸ درصدی در تراز ۳۹۷ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص فرابورس نیز رشد بیش از ۵.۹ درصدی را ثبت کرد و محدوده ۱۸ هزار و ۴۲۱ واحدی‌ ایستاد.

ارزش معاملات این هفته تقربیا دو برابر هفته اخیر شد. در مجموع ارزش معاملات به ۲۲ هزار و ۵۰۲ میلیارد تومان رسید. بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه ۳ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان بود. همچنین ارزش معاملاتی روز یکشبنه ۳ هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان، دوشنبه ۴ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۵ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان و چهارشنبه ۴ هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان بوده است.

این افزایش ارزش معاملات درحالی است که در هفته‌های اخیر ارزش معاملات روزانه بازار به سختی به ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

در این هفته شاخص فرآورده‌های نفتی با بیشترین رشد همراه بود و افزایش بیش از 16 درصدی را ثبت کرد. بعد از آن نیز شاخص تامین آب و برق و گاز در جایگاه دوم ایستاد و کمترین افزایش نیز مرتبط با شاخص منسوجات با رشد ۱.۶۴ درصدی بود.

چقدر نقدینگی از بازار سرمایه خارج شد؟

در معاملات این هفته خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه داشته است. براساس آمار معاملات روز شنبه ۲۸۵ میلیارد تومان و دوشنبه ۵۸۲ میلیارد تومان ورود پول به بورس داشتیم. پس از آن روز یکشنبه ۱۱۶ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۴۰۴ میلیارد تومان و چهارشنبه ۲۹۴ میلیارد تومان خروح پول از بورس ثبت شد.

در این هفته طی دو روز خاص، خرید حقوقی‌ها افزایش یافت؛ شاخص و ارزش معاملات به همین واسطه مثبت شدند. آخرین هفته چهارم فروردین‌ماه بود که حقیقی‌ها، خالص ورود مثبتی را در مجموع معاملات هفتگی خود رقم‌ زده بودند. پس از آن شاهد خروج بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان سرمایه خرد از جریان دادوستد سهام بودیم.

پیش‌بینی هفتگی بورس

اغلب کارشناسان عقیده دارند که شاخص کل بورس این هفته همانند هفته اخیر روند مثبتی را پشت سر خواهد گذاشت. اما نکته مهم اینجاست که برخی از تحلیلگران با توجه به روند معاملات و قیمت تک‌سهم‌های بازار می‌گویند که این رشد شاخص دستوری است و نباید به آن‌ امیدار بود.

در مقابل نیز گروهی دیگر از کارشناسان می‌گویند که رشد شاخص واقعی است. در نتیجه باید منتظر رکوردشکنی‌های بیشتر و بازدهی بیش از ۳۰ درصدی تا پایان سال باشیم.

پیش بینی هفتگی بورس ۲۱ آبان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدایا شکرت

  • ناشناس

    پالایشی ها مخصوصا شتران این هفته ۳۰ درصد سود میدن نگید نگفتیا .جا نمونید از ۳۰ درصد سووووددددد

  • امیرعلی

    سهام های که خییییلی سودسازی کرده اند .خزامیا بالای ۲هزاردرصد،تکنار بالای ۲هزار درصد،شپلی بالای ۱۲۰۰درصد،البته اینهاهیچکدوم سیگنال خرید نیست فقط خواستم سهام های که گزارششون خوب بوده رو معرفی کنم

  • ناشناس

    بلعخره تجارت نیوز تسلیم شاخص شد

  • سهامدار

    اکثر این عزیزان (کارشناس) معمولا یک قدم از بازار عقب هستند اگر نگاهی به پیش بینی
    هفته گذشته ایشان بیاندازید منظور کاملا واضح است

  • کیا

    سلام در بازار کنونی با توجه به ااع بازارهای جهانی و داخلی با جمایت یا عدم حمایت از چند سهم میتوان نتیجه را رقم زد بستگی دارد به تصمیم بزرگان قوم.

  • ناشناس

    مطمئن باشین یه کاری میکنن که همون 20درصد بابیمه سهام گیرمون بیاد و بیشتر از اون گیرمون نمیاد.