کد مطلب: ۸۰۰۸۶۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌‌بینی بورس هفته اول اردیبهشت (اینفوگرافیک)

پیش‌‌بینی بورس هفته اول اردیبهشت (اینفوگرافیک)

شاخص کل در هفته‌ای که گذشت توانست بازدهی بیش از شش درصدی در کارنامه خود ثبت کند. کارشناسان بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده‌ بورس را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل هفته گذشته روی عدد دو میلیون و 179 هزار واحدی قرار گرفت و در پایان این هفته به رقم دو میلیون و 324 هزار واحدی رسید و توانست بازدهی 6.6 درصدی را ثبت کند.

از سوی دیگر، شاخص هم‌وزن بازار سرمایه نیز با رسیدن به محدوده 760 هزار واحدی، رشد 9.7 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. چند هفته‌ای می‌شود که بازدهی شاخص هم‌وزن بیش از بیش از شاخص کل است و این نشان می‌دهد که اقبال سرمایه‌گذاران مجددا به سهام خرد و کوچک بازار بیشتر شده است.

در آخرین هفته کاری فروردین ماه ورود نقدینگی به بازار سهام تقویت شد و هر پنج روز کاری شاهد ورود پول‌های جدید به بدنه بورس بودیم. بر همین اساس روز شنبه دو هزار و 187 میلیارد تومان، روز یکشنبه 468 میلیارد تومان، روز دوشنبه 893 میلیارد تومان، روز سه‌شنبه یک هزار و 358 میلیارد تومان و در نهایت روز چهارشنبه 809 میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار شد.

پیش بینی بورس ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس هفتگی

در هفته‌های اخیر شاخص کل بورس و شاخص هم‌وزن توانستند رشد بسیار خوبی را پشت سر بگذارد و به همین واسطه ورود نقدینگی‌های جدید و اعتماد مردم نسبت به بازار سرمایه افزایش یافت.

تقریبا 17 روز کاری از ابتدای سال جدید تا به امروز می‌گذرد و شاخص کل بورس توانسته در یک ماه اخیر بازدهی 18.55 درصدی را کسب کند. این بازدهی و ورود پول جدید به تالار شیشه‌ای را با بازدهی ماهانه سال‌ گذشته بررسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که امسال زمان جبران عقب ماندگی‌های بورس در مقابل سایر بازارها و تورم است و با توجه به پیش‌بینی‌ها احتمالا امسال بازدهی بسیار خوبی برجای بگذارد.

ایمان صادقی، کارشناس بازار سرمایه درباره پیش‌بینی بازار گفت: «با توجه به رشدهای اخیر بازار و خروج پول 11 هزار میلیارد تومان پول حقوقی در دو ماه اخیر و ارزش معاملات خرد و ارزش سفارشات روی تابلو و سرانه خریدار و فروشنده حقیقی و انتظار حقیقی و حقوقی‌ها از شناسایی سود و در نتیجه سیو سود در برخی از سهام و صنایع، پیش‌بینی می‌شود تک نمادهایی مسیر رشد خود را ادامه دهند و در کلیت بازار شاهد استراحت یا اصلاح باشیم.»

علی عصاری، کارشناس بورس نیز اظهار کرد: «دریک ماه گذشته ورود پول زیادی به سهم‌های شاخص ساز و بزرگ بود که در صورت استراحت زمانی و یا ریزش شاخص‌سازها سهم‌های کوچک و متوسط می‌توانند هم چنان پتانسیل رشد و حرکت داشته باشند.»

بهمن فلاح، کارشناس بازارهای مالی نیز در پیش‌بینی بازار گفت: «با توجه به ارزش جایگزینی بسیار بالای نمادهای همراه و اخابر و گزارش‌های ۱۲ ماهه خوب گروه سیمانی و دارویی، نزدیک بودن فصل مجامع انتظار استقبال مثبت از این گروه‌ها وجود دارد پتروشیمی‌ها نیز به علت P/E پایین‌تر از P/E بازار و تقسیم سود بالا و هینطور به دلیل سود باکیفیت (ارزی) مورد استقبال خواهد بود.

با توجه به نظرات و پیش‌بینی کارشناسان به نظر می‌رسد هفته آینده معاملات روند متعادل رو به بالا را تجربه کند و همچنان و پرتفوی سهامداران سودده باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با توجه به جاماندگی بازار سرمایه از سال 99 از یکطرف و همچنین جاماندگی بازار سرمایه از تورم و همچنین نوساناتی که در بازار ارز و دلار در شش ماهه دوم سال 1401داشتیم ، بازار سرمایه خیلی عقب میباشد و بازار سرمایه حداقل تا پایان شهریور ماه میبایست بتازد تا خود را به آن سقف مورد نظر برساند البته دراین مدت یک اصلاح های جزئی و مقطعی را هم شاهد خواهیم بود ولی بازار سرمایه در کانال صعودی همچنان میبایست به تاخت برود تا خود را برساند