خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۴۰۸۵

نظرسنجی کیتکو ۱۰ می؛ دو دستگی تحلیلگران و خوش‌بینی سرمایه‌گذاران

نظرسنجی کیتکو 10 می؛ دو دستگی تحلیلگران و خوش‌بینی سرمایه‌گذاران

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو در دهم ماه می، در حالی که تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت در مورد قیمت طلا اختلاف نظر دارند، اکثریت سرمایه‌گذاران نسبت به آینده فلز زرد در هفته جاری خوش‌بین هستند.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو در دهم ماه می، در حالی که تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت در مورد قیمت طلا اختلاف نظر دارند، اکثریت سرمایه‌گذاران نسبت به آینده فلز زرد در هفته جاری خوش‌بین هستند.

به گزارش‌ تجارت‌نیوز ، روز جمعه دولت آمریکا با افزایش تعرفه‌ها بر 200 میلیارد دلار کالاهای چینی به تشدید تنش‌های تجاری دامن زد.

انتشار این خبر موجب شد تا بازارهای بورس در سراسر جهان تحت فشار قرار بگیرند و تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار امن طلا افزایش یابد. در معاملات روز جمعه قیمت هر اونس طلا با 0.15 درصد افزایش به هزار و 286 دلار و پنج سنت رسید و رشد هفتگی 0.6 درصدی را تجربه کرد.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو ، 19 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر، معادل 37 درصد، هیچ نظری در مورد قیمت طلا در هفته آینده نداشتند و همین تعداد هم افزایش قیمت فلز زرد را پیش‌بینی کردند. این در حالی است که پنج نفر معادل 26 درصد معتقدند، قیمت طلا در هفته آینده کاهش می‌یابد.

همچنین از میان 419 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 221 رای‌دهنده، معادل 53 درصد افزایش قیمت طلا و 129 نفر، معادل 31 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 69 رای‌دهنده یا 16 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده اما تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت در مورد قیمت جهانی طلا تردید داشتند و به دو گروه مساوی تقسیم شده بودند.

دیوید میدن، تحلیلگر بازار طلا در شرکت CMC Markes از جمله کسانی است که درباره روند قیمت طلا در کوتاه‌مدت نظری نداشت. به گفته او، به دنبال جنگ تجاری، آمریکا در اقتصاد جهانی موضع قوی‌تری پیدا می‌کند و این مساله پتانسیل بازار طلا را محدود می‌کند.

بیل باروچ، رئیس شرکت Blue Line Futures هم معتقد است: عوامل فصلی از افزایش قیمت طلا پشتیبانی نمی‌کند و پیش‌بینی می‌شود با پشت سر گذاشتن تابستان، بازار طلا به روند صعودی خود باز گردد. همچنین ضعف بازار سهام هم کمکی به قیمت طلا نکرده؛ چرا که به نظر می‌رسد اصلاح این بازار به اندازه کافی انجام نشده است.

افشین نبوی، مدیر معاملات گروه MKS اما به به دلیل تشدید تنش‌های ژئوپولتیک به آینده طلا خوش‌بین است.

اوله هانسن، تحلیلگر ارشد ساکسو‌بنک هم پیش‌بینی کرده است که علی‌رغم عملکرد ضعیف طلا در هفته گذشته، به نظر می‌رسد که این فلز گرانبها به بیش از هزار و 292 دلار صعود کند.

جان ویر، مدیر شرکت واش تردینگ در مورد قیمت طلا می‌گوید: از آنجا که طلا موفق نشده در هفته گذشته پس از تشدید تنش‌های تجاری میان ایالات متحده و چین بهره کافی را ببرد، احتمالا روند صعودی نخواهد داشت و قیمت فلز زرد کاهش می‌یابد.

به گفته او همچنین اگر توافقی میان چین و آمریکا حاصل شود، ریسک کاهش قیمت طلا باز هم بالاتر خواهد رفت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.