کد مطلب: ۷۶۱۶۹۰

بارندگی ها ادامه دارد؟ / پیش بینی وضعیت آب و هوا

بارندگی ها ادامه دارد؟ / پیش بینی وضعیت آب و هوا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از خروج سامانه بارشی از کشور و افزایش محسوس دما خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بهمن ماه امسال شاهد بارش سنگین برف در استان‌های مختلف کشور بودیم. زمستان امسال به طرز چشمگیری با افزایش میزان بارش‌ها مواجه بود.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۸ بهمن) در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، شرق سواحل دریای خزر، شمال کرمان، جنوب یزد و برخی نقاط فارس بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شنبه (۲۹ بهمن) در خراسان جنوبی و شمال کرمان بارش پراکنده رخ داده و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از روز یکشنبه (۳۰ بهمن) تا اواخر هفته آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش محسوس دما به‌ویژه در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

وی افزود: امروز در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید و در نواحی مستعد گردوخاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان گفت: در سه روز آینده خلیج فارس و روز یکشنبه دریای عمان مواج هستند. از شنبه تا اواسط هفته آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۹ بهمن ) صاف و در بعد از ظهر وزش باد و در شب غبار محلی با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۰ و روز یکشنبه ( ۳۰ بهمن ) صاف و غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر وزش باد و اواخر وقت غبار رقیق با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۸ و ۲۹ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرمترین و همدان با دمای ۱۳- و ۱۰- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

کندوان و هراز امروز و فردا یک‌طرفه می‌شود

در جاده کندوان ‌‌تردد از ساعت ۱۲ تا ۲۴ امروز و فردا از کرج و ابتدای جاده تهران - شمال به سمت مرزن‌آباد ممنوع است. در صورت اعلام مأموران پلیس راه، تردد از ساعت ۱۶ تا ۲۴ ‌از مرزن‌آباد به‌سمت کرج و تهران به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

در جاده هراز تردد از ساعت ۱۴ تا ۲۴ امروز و فردا از رودهن به‌سمت آمل ممنوع است. در صورت اعلام مأموران، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ ‌از آب‌اسک به‌سمت رودهن در محدوده مشاء به‌صورت یک‌طرفه خواهد بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مسخره