کد مطلب: ۳۷۲۰۹۲

پیش‌بینی وضعیت تولید پسته در سال ۹۸

پیش‌بینی وضعیت تولید پسته در سال 98

عضو هیات‌مدیره اتحادیه صادر‌کنندگان خشکبار درباره وضعیت تولید پسته در سال‌ جاری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۲۲۰ هزار تن پسته تولید شود.

عضو هیات‌مدیره اتحادیه صادر‌کنندگان خشکبار درباره وضعیت تولید پسته در سال‌ جاری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۲۲۰ هزار تن پسته تولید شود و بر این اساس لازم است برای صادرات این میزان تولید دنبال بازار باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اسدالله عسکراولادی، در نشست هم‌اندیشی فعالان پسته کشور درخصوص چالش‌های بازار ایران در سال‌ جاری در مشهد، افزود: هم‌اینک کشورهای آمریکا و ترکیه هم به‌عنوان رقبای پسته ایران وارد بازار جهانی شده‌اند.

وی ادامه داد: مسوولان با صادرکنندگان مشورت نمی‌کنند مثلا طی مدت دو ماه بانک مرکزی ۲۰ بخشنامه درخصوص صادرات ابلاغ کرده است که دلیل آن هم مشخص نیست. با این همه اتحادیه صادر‌کنندگان خشکبار طی هفته کنونی جلساتی با مسئولان برگزار کرد تا مشکلات صادرات پسته حل شود و به نتایج خوبی هم رسیدیم.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران هم در این‌باره گفت: اگر تولید جذاب‌تر از ورود در عرصه کالاهای غیرمولد و واسطه‌گری نباشد رونق تولید میسر نمی‌شود، بنابراین باید سیاست‌ها را اصلاح کرد.

شافعی افزود: قبل از اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش در ایجاد مشکلات کشور اثر گذار باشند خود ما جلوتر حرکت کردیم و مشکل‌آفرین شدیم مثلا تعجیل برای اتخاذ تصمیم‌های غیرکارشناسی در بروز مشکلات اخیر اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: برخی مسئولان به پیشنهادهای فعالان اقتصادی با دیده تردید نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند فعالان اقتصادی فقط به فکر خود هستند درحالی‌که فعالان عرصه اقتصاد بارها میهن‌دوستی خود را نشان داده‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کشاورز

    کاش اسدالله خان یه کم هم به فکرکشاورزان تولیدکنندگان پسته بودن فقط حرف حرف وحرف

  • محسن پورشاد

    وقت برداشت پسته که میشه قیمت پسته یک سوم میشه دز حالی که قیمت انواع کود و سموم و کارگر و برق و هزار و یک مشکل با تورم روز محاسبه میشه ولی من کشاورز باید محصولم رو به یک سوم قیمت بدم یک سال با استرس و سرما و گرما مقداری بار برداشت کنم و مفت بدم به دلال چرا چون بدهکارم و جناب دلال عزیز هم به خوبی آگاهه که از فرصت نهایت استفاده رو ببره جناب اصطلاحا تاجر آیا این نون یکسال خون دل خوردن من خوردن داره

  • همت ابادی نیشابور

    با سلام فقط خواهشن به داد کشاورز برسید به نظر من پسته باید بالای 150 از کشاورز خرید چراکه 8سال هیچ درامد نداره دوم اینکه هزینه ها چند برابر شده ودلال مفت خری می کند

  • ناشناس

    سلام این محصول پر استرس حال کشاورزو گرفته شما رو خدا رحم کنید مگه میشه درخت که ۱۰سال براش زحمت کشیدیم قطع کنیم

  • باغدار

    سلام اگه یک سال زحمت یک کشاورز رو درنظرگرفت ..سم گرفتن وسم پاشی کردن باغش اونم نه یک بار بلکه بالا ی دو رقم درفصلهای مخطلف پول کارگر پول سم پول سم پاش کود حیوانی ریختن در باغش باپول دادن به کارگر.شاخه بری کردن .علف وخارزدن باغش باپول به کارگراب اجاره کردن واب دادن باغش دردوازده روزی و نگهبان گرفتن کارگرگرفتن برای بازکردن پسته پول چرخ کردن وخیلی مشکلات دیگه توتابستان و زمستان که باید زحمت کشیدواقعأ اون قیمت رو بگذارید تاباغ دارخوشحال باشد وخستگی این همه زحمت روبرداشته بشه تابرای سال ایندش بادل خوش قدم درباغش بگذارد..ممنون سال ۹۸