کد مطلب: ۳۹۸۵۱۵

رشد ۰.۹ درصدی قیمت نفت / آخرین پیش‌بینی‌ها چه می‌گویند؟

رشد 0.9 درصدی قیمت نفت / آخرین پیش‌بینی‌ها چه می‌گویند؟

قیمت نفت برنت در معاملات روز گذشته 0.9 درصد افزایش یافت و بار دیگر به کانال 61 دلار وارد شد. کاهش قابل توجه ذخایر نفت آمریکا از یک‌سو و گفته‌های رئیس فدرال‌رزرو مبنی بر استفاده از ابزارهای مناسب برای حمایت از اقتصاد این کشور از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت بود.

پس از آنکه فدرال‌رزرو آمریکا اعلام کرد اقدامات لازم برای پایداری رشد اقتصادی را انجام خواهد داد، قیمت نفت در معاملات روز گذشته افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با 0.9 درصد افزایش در معاملات روز جمعه به 61.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 0.4 درصد با قیمت 56.52 دلار معامله شد.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر به دنبال تشدید تنش‌های تجاری از یک‌سو و کاهش رشد ایجاد مشاغل در آمریکا از سوی دیگر کاهش یافته بود.

جروم پائول، رئیس فدرال‌رزرو گفته است، بانک مرکزی در آمریکا از ابزارهای مناسب برای حمایت از اقتصاد این کشور استفاده خواهد کرد.

بانک مرکزی این کشور در ماه جولای نرخ بهره را 0.25 درصد کاهش داد.

در عین حال، به عقیده یک تحلیلگر آمریکایی تقاضا برای نفت در سال 2019 و 2020 به 900 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

بر اساس پیش‌بینی‌های دیگر از رشد تقاضا، این رقم به یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این در حالی است که تقاضا برای نفت پیش‌تر 1.3 میلیون بشکه در روز برآورد شده بود.

مناقشه طولانی‎مدت میان ایالات متحده آمریکا و چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، تاثیر قابل توجهی بر میزان تقاضا و در نهایت قیمت نفت داشته است.

با این حال دو اقتصاد بزرگ جهان اعلام کردند که قرار است مذاکرات خود را در ماه اکتبر از سر بگیرند. انتشار این خبر سرمایه‌گذاران را به پایان مقابله‌جویی پکن و واشینگتن برای وضع‌ تعرفه‌ها امیدوار کرد.

به گفته جیووانی استانوو، تحلیلگر موسسه یوبی‌اس، اگر تنش‌های تجاری میان دو کشور ادامه یابد، رشد تقاضا از ارقام پیش‌بینی‌شده هم کمتر شده و قیمت نفت برنت در سال آینده میلادی تا 55 دلار کاهش خواهد یافت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز پنج‌شنبه از کاهش قابل توجه ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته خبر داد. با انتشار این خبر قیمت نفت برنت با افزایش دو درصدی مواجه شد. با این حال به دنبال تردیدها در مورد ادامه مذاکرات چین و آمریکا، قیمت نفت اندکی کاهش یافت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.