کد مطلب: ۵۸۵۸۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات حراج جدید ایران‌خودرو / با ۷۲ میلیون صاحب خودرو شوید!

جزئیات حراج جدید ایران‌خودرو / با ۷۲ میلیون صاحب خودرو شوید!

بزرگترین خودروساز دولتی کشور با وجود زیان چندین هزار میلیارد تومانی و انبوهی خودرو ناقص در پارکینگ همچنان طرح پیش‌فروش خودرو و عرضه خودرو زیر قیمت بازار را اجرا می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق برنامه وزیر صمت قرار است میزان تولید خودرو در کشور به سه میلیون دستگاه در سال برسد و اکنون میزان تولید کمتر از یک میلیون دستگاه است. برای کمک به خودروسازان حتی وزیر صمت به صراحت از مخالفت خود با واردات خودرو سخن گفته است. با این حال خودروسازان وضعیت مناسبی ندارند.

بزرگترین خودروساز دولتی کشور هم با وجود زیان چندین هزار میلیارد تومانی و انبوهی خودرو ناقص در پارکینگ همچنان طرح پیش‌فروش خودرو و عرضه خودرو زیر قیمت بازار را اجرا می‌کند.

جذاب‌ترین وعده این طرح هم این است که با پرداخت پول نقد حداقل ۷۲ میلیون تومانی امکان حضور در این طرح را خواهید داشت و بقیه پول را تا زمان تحویل خودرو پرداخت خواهید کرد.

1 3

در طرح جدید ایران‌خودرو پنج خودرو پیش‌فروش شده‌اند و قرار است با قرعه‌کشی خودروهایی ارزان‌تر از بازار به دست تعداد محدودی از مشتریان برسد.

طبق آخرین قیمت‌های ایران‌خودرو در حال حاضر خودرو پژو ۲۰۷ دستی ۱۱۷ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار است. رانا پلاس ۸۰ میلیون تومان، سورن پلاس ۸۱ میلیون تومان، دنا پلاس دستی ۱۵۱ میلیون تومان و دنا پلاس اتومات ۷۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار هستند. با وجود چنین اختلاف قیمتی امروز پیش‌فروش آغاز می‌شود تا چند روز بعد با قرعه‌کشی این یارانه‌ها به دست برندگان قرعه‌کشی برسد.

بر اساس آخرین قیمت‌ها قیمت کارخانه پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای ۲۱۶ میلیون تومان است. اما قیمت این خودرو در بازار آزاد ۳۳۳ میلیون تومان است.

خودروی دیگری که در طرح پیش‌فروش مهرماه ایران خودرو عرضه می‌شود، راناپلاس است. قیمت کارخانه رانا پلاس ۱۸۰ میلیون تومان و قیمت بازار آزاد آن حدود ۲۶۰ میلیون تومان است.

قیمت کارخانه سورن پلاس هم ۲۰۴ میلیون تومان است. اما این خودرو در بازار‌ آزاد ۲۸۵ میلیون تومان است.

قیمت کارخانه دناپلاس دستی هم ۲۸۵ میلیون تومان است. اما قیمت این خودرو در بازار آزاد به حدود ۴۳۶ میلیون تومان رسیده است. متقاضیان دناپلاس اتومات هم باید برای خرید این خودرو از کارخانه ۳۹۰ میلیون تومان هزینه کنند. اما قیمت بازار آزاد این خودرو حدود ۴۶۰ میلیون تومان است.

جزئیات بیشتر و نحوه ثبت‌نام را در گزارش «ثبت‌نام ایران‌خودرو مهر ۱۴۰۰» بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام
    من ایران نیستم ی ماشین دست دوم تویوتا اسکنت کرولا مدل ۲۰۳ سوار میشم فعلا دوسال هست میخوام بیام ایران خریدم ۳۰۰۰ دلار استرالیایی حاضر اگر فرمون انور بود همون را ۱۰۰۰ دلار هم بدم با کشتی می اوردم و اون ماشینهارا که هر گز ب پای همین ماشین من ب همین مدل را هرگز چه از لحاظ قیمت و چه کیفیت سوار نشم، من نمیدون تا کی و خلاصه کی قراره این ستم بزرگ ب مردم ایران در این بخش تموم بشه

  • ناشناس

    اقای روزنامه تجارت نیوز با ایران‌خودرو بستید که مردم بدبخت سرکیسه کنید.یجوری اول گزارش نوشتی که انگار ایران‌خودرو داره لطف میکنه به خریدارکه با این‌همه زیان چندهزار میلیاردی بازم ایران‌خودرو داره زیر قیمت بازار ماشین میده
    اقا چه قیمت بازاری کل بازار دست خودروسازان هستش مگه مردم طفل صغیرن که ندونن تا خودروساز نخواد قیمت جابجا نمیشه.
    میدونی چیه هرکی از هر طرف که قدرت داره مردم سرکیسه میکنه
    بهمین سادگی

  • ناشناس

    اسگل تو چیکار ب قیمت بازار داری . بازار ک دیت دلاله .

  • ناشناس

    چرا سنگ ایران خودرو رو به سینه می زنی . اگه حراجه خودت دست به کار شو همه رو بخر آخه ناسلامتی تجارت نیوزی کارت تجارته

  • ناشناس

    ایران خودرو ماهانه بالای ۵۰ هزار خودرو تولید می کنه تنها نه هزارتاشو پیش فروش می فروشه باقیشو خودش میده به بازار با قیمت دوبل دست مصرف کننده

  • ناشناس

    اگه داره ضرر میدید چرا تعطیلش نمیکنید
    لااقل دوتا خودرو درست و حسابی وارد کشور بشهپس سود داره چرند نگید

  • مهدی بنز سوار

    واقعا تجارت نیوز برای رسانه ای مثل شما خجالت آور است درسته ایران‌خودرو زیان داره اما اگر درست تحلیل کنی ضرر به دلیل بهره وری پایین خودروسازهای ایرانی است نه به دلیل ارزان فروختن خودروها ، در بازار جهانی همین پرشیا را که با صد و پنجاه تومن میدید به ایرانی ها ، ببرید کشوری مانند رومانی ببینید چند تا میتونید بفروشید ، پس شما ادای دلسوزان خودرو سازان را در نیار

  • ناشناس

    یه جوری تیتر و انتخاب میکنید که ایران خودرو میخاد چیکار کنه! کمتر جیب مردمو بزنین.

  • ناشناس

    وای وای دلم کباب شد واسه این خودروسازان داخلی و دلسوز ملت آخه چقدرررر فداکاری توروخدا نکنید ما راضی نیستیم شما این ضررای سرسام آورو بخاطر ما متحمل بشید بیاید ببندید در لگن سازیاتونو وارد کنید اینجوری خیال ماهم راحته که شما ضرر نمبکنید دیگه

  • پیمان

    وقتی قیمت معلوم نیست و تحویل یکساله آدم یاد گربه نره و روباه مکار میوفته و یک فوج پینوکیو