کد مطلب: ۱۳۸۱۳۲

پیش‌نویس مفاد استیضاح ترامپ تدوین می‌شود

پیش‌نویس مفاد استیضاح ترامپ تدوین می‌شود

دو تن از دموکرات‌های کنگره آمریکا در حال تدوین پیش‌نویس مفاد استیضاح ترامپ هستند. آنها معتقدند اقدام رئیس‌جمهور برای اخراج کومی، مانع از اجرای روند قضایی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از گاردین، ال گرین، نماینده تگزاس و برد شرمن نماینده کالیفرنیا در حال تدوین پیش‌نویس مفاد استیضاح ترامپ هستند. آنها معتقدند، اقدام رئیس‌جمهور برای اخراج کومی، مانع از اجرای روند قضایی شده است.

ال گرین با اشاره به اینکه روند استیضاح تنها راهی است که می‌تواند ترامپ را به پای میز عدالت بیاورد اعلام کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که اعضای کنگره، سناتورها و حتی رئیس‌جمهور مملکت بالاتر از قانون نیستند.

یکی دیگر از دموکرات‌های کنگره هم در کنفرانس خبری جداگانه‌ای گفته است: رویکرد کلی دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا این است که باید صبر کرد تا تحقیقات مرتبط به نتیجه برسد. اکثریت دموکرات‌ها معتقدند که باید اجازه داد تحقیقات ادامه یابد و پس از آن تصمیم‌گیری نهایی به عمل آید.

با توجه به آرایش فعلی کنگره، به نظر می‌رسد استیضاح ترامپ امکان‌پذیر نباشد. در حال حاضر حزب جمهوری‌خواه کنترل مجلس نمایندگان را در دست دارد.

از سوی دیگر اکثریت نمایندگان سنا هم جمهوری‌خواه هستند و باید دوسوم از این نمایندگان برای برکناری رئیس‌جمهور رای بدهند.

گفتنی است، کومی قرار است به زودی در سنای آمریکا شهادت بدهد.

ترامپ ماه گذشته جیمز کومی را اخراج کرد و به دنبال آن با انتقادات بسیاری روبه‌رو شد.

اگرچه دولت ترامپ در ابتدا اعلام کرد، وزارت دادگستری آمریکا، کومی را اخراج کرده است اما ترامپ بعدها گفت، این تصمیم شخصی او بوده است و تحقیقات اف‌بی‌آی در مورد روسیه، نقش مهمی در تصمیم‌گیری او داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.