کد مطلب: ۱۶۲۱۳۳

پیگیری ابلاغیه سازمان غذا و دارو به تولیدکنندگان غذاهای چرب، شور و شیرین

پیگیری ابلاغیه سازمان غذا و دارو به تولیدکنندگان غذاهای چرب، شور و شیرین

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشا گیاهی سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به ابلاغیه سال گذشته این سازمان به تولیدکنندگان محصولات غذایی جهت کاهش مصرف قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس، گفت: در سال جاری، پایش این برنامه را پیگیریم.

مهندس نسترن محمدی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که که مصرف سه ماده غذایی پرخطر برای سلامتی، موجب بیماری‌های مزمنی مثل دیابت، چربی خون، پرفشاری خون و کبد چرب می‌شوند که البته در کشور ما نیز بسیار رایج بوده و لازم است کنترل شود. لذا باید از مصرف غذاهای چرب، شیرین و شور پرهیز شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منش گیاهی سازمان غذا و دارو افزود: چراغ راهنمای تغذیه‌ای یا نشانگرهای تغذیه‌ای که بر روی محصولات غذایی نصب شده، به مصرف کننده کمک می‌کند تا سالم‌ترین محصول غذایی را بر اساس شرایط خود استفده کند.

محمدی افزود: برای غذاهایی که نیاز به سرخ شدن دارند باید از روغن سرخ کردنی خانوار و برای غذاهایی که نیاز به سرخ کردن ندارند، بهتر است از سایر روغن‌ها مثل روغن ذرت و آفتابگردان استفاده شود.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشا گیاهی سازمان غذا و دارو، همچنین گفت: محصول داغ و گرم نباید در کیسه فریزر نگهداری شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی گفت: سال گذشته نیز بخشنامه‌ای از سازمان غذا و دارو به تمامی تولیدکنندگان محصولات غذایی ابلاغ شد تا در جهت پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر، نسبت به کاهش مصرف قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس در محصولاتشان اقدام کنند. در سال جاری در حال پایش این برنامه هستیم تا به نتیجه موثری برسیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.