کد مطلب: ۵۱۴۵۲۳

گزارش تجارت‌نیوز از چشم‌انداز سهامداران و کارشناسان نسبت به آینده بازار سرمایه

چرا بورس دوباره منفی شد؟

چرا بورس دوباره منفی شد؟

صعودهای کم جان بورس به سرعت تبدیل به نزول می‌شود و درجا زدن شاخص کل بازار سرمایه برای بسیاری از سهامداران فرسایشی شده است. امروز شاخص کل بازار سرمایه به یک میلیون و ۲۵۷ هزار واحد عقبگرد داشت و دوباره روزنه‌های امید سهامداران را بست.

به گزارش تجارت‌نیوز درجا زدن شاخص بورس برای بسیاری از سهامداران فرسایشی شده است. بسیاری از آنها که دیگر به بازگشت سرمایه امید ندارند، به خروج از بازار ولو با زیان رضایت داده‌اند. برخی دیگر هم همچنان چشم به راه نشسته‌اند تا در بلندمدت زیان‌شان جبران شود.

این در حالی است که کارشناسان بازار سرمایه با اشاره به وضعیت ناپایدار و مبهم بازارهای ایران در شرایط فعلی معتقدند که سردرگمی بازارها در مقطع فعلی منطقی است و بازارها منتظر شفاف شدن چشم‌انداز اقتصاد ایران هستند.

آنها تاکید دارند که بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ وضعیت بهتری نسبت به امسال تجربه می‌کند و سرمایه‌گذاران به جای جابه‌جایی در بازارهای مختلف و تحمل ضرر و زیان بیشتر در یک بازار بمانند و اطلاعات خود را از آن بازار بالا ببرند.

این کارشناسان همچنین تاکید می‌کنند که سهامداران غیرمطلع بهتر است دارایی خود را به سبدگردان‌ها بسپارند تا متحمل زیان سنگین‌تری نشوند.

در ادامه نگاه برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را نسبت به وضعیت بازار سرمایه را می‌بینید:

«شما را بخدا جلوی این حقوقی ها رو بگیرید ،همش نوسان گیری، _۱تا+۳کنید ،فقط فکر مالیات دولت،و حقوقی ها هستند جان بچه هات حذف نکن ،خانواده ها متلاشی شدن، خدا خیرت بده»

«من توصیه میکنم مردم به جای سرمایه گذاری مستقیم از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری وارد بورس شوند هم ریسک کمتری دارد وهم اینکه اعصابشان خراب نمیشود.»

«در این شرایط فقط فرصتی برای افزایش سهم و خرید بوجود آمده دیروز و هفته پیش صف خرید بود و فردا از پایین شروع و به سمت بالا رشد خواهد کرد با توجه به منفی ۲ درصد ضرر انگیزه بالایی برای خرید بوجود آمده و نوسان گیران بسختی موفق خواهند شد.»

«ریزش امروز حاصل توقف ۶۰ دقیقه ای گروه پالایشی بود ، بازاری که عمق کم داره همینقدر الکی میریزه»

«دوسال پیش یک آدم با مرام قدیمی همون اوایل رشد بازار گفت، فاتحه بورس هم خوانده شد، چون دولت وآقایان واردش شدند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • عدالتخواه

    مالیات تساعدی بر بیش از ده درصد فروش در روز = بلند مدتی شدن تمام سهامداران

  • ناشناس

    اتفاقادارن مردم فراری میدن سمت ارز دیجیتال که اونهارو بندازن توضررزیاد وخودشان جاشون روتو بورس بگیرن چون قیمت بیت کوین اشباع شده وجایی برا رشد نداره

  • ناشناس

    بورس دورش سر اومده کسی کوچکترین اعتمادی بهش نداره.پول مردم بیچاره رو خوردن .بورسی که نه تحلیل سرش میشه نه هیچی دیگه بدرد نمیخوره.یه روز مثبتش میکنن سه روز منفی اینجوری سال رو تموم میکنن

  • سلطان بورس

    این مسئولان بورس (درحقیقت)محصولان بورس هستندمسئول بایدمسئول باشه نه محصول سس ماس

  • ناشناس

    چقدر سواد مالی و بورسی سهامداران کم است!
    خروج کروه کوتاه مدتی یا نوسان گیر از بازار موجب سقوط بورس به یک پنجم قیمت آن می شود.
    الان خود بازر از نوسان گیر، نوسان میگیره
    رشد فزاینده بورس در 2 سال گذشته عامل ریزش آن است تا به تعادل برسد.

  • مجید

    چرانظره من رو نمیگزاریدتوی کامنها.چون حقیقت رو گفتم

  • مجید

    دوستانیکه درسایت تجارت نیوزبعنوان کارشناس مسایل اقتصادی وبورس هستید،نمیگم همه کارشناسان،امامیگم بعضی کارشناسها،چرااینقدرزیاد،فقط به فکره منافع خودتون ودیگرحقوقیهایه بالادستی هستید،که اینچنین نظراتی میدیدکه باعثه شیفت شدن ثروت بسمت خودتون یاحقوقیها هست وهرگزبه سهامداران خردوپایین دست توجهی نمیکنید.ایااین بدورازاخلاق ومنش انسان مدرن نیست؟زندگی وحیات اقتصادی انسانهاباالاخص ایرانیها درکنارهم معناپیدامیکنه.شماحقوقیها ودلالان،دربالادست،وسهامداره خرد ه گریزان ازاین نارسایی اقتصادی جامعه درپایین دست هستیدکه میتونیدهارمونیه اقتصادی برایه همدیگربوجودبیاورید.ایاجزء این ه هست که سودشمادرسوده سهامداره خردهست؟واگردرنابودکردنه ثروته سهامدارخرد توسط حقوقیهاودلالان،دچاراین تسلسله رونده وفزاینده بشیم،ایادرآینده ای نه چندان دور،شمابالادستیها هم ازسودکردن بازنخواهیدموند!چون سهامدارخرد ازبین رفته شماهم ازسودکردن میمانید.همچنانکه تواین چندسال تجربه کردید.اندکی تامل وتفکرلطفا.ازسایت تجارت نیوزهم خواهش میکنم نظرم رو پخش کنن لطفا.ممنونم

  • محسن

    من پارسال با ۷۰ تومن خونه میخریدم تا اینکه قسمت بر این شد که ماشین هم بفروشم که… صد بیست تومن آوردم بازار سرمایه. الان با اجازه شما اون مسکن مهر شده
    چهارصد و پنجاه تومن و خودم هم که دیگه نمیتونم کار کنم. اصلا با هیچ تحلیل و بررسی جور در نمیاد موقع ضرر ۵ درصد پایین بیاد و بعد از هفته ها ضرر ۲ صدم درصد رشد کنه. اگه کوچکترین کم کاری باشه من که نمی بخشم.

  • ناشناس

    بورس من بورس من کوره پول سوز من

  • ناشناس

    خدا نابودتون کنه از بورس هم رحم نمیکنید خدا جوابتون میده انشالا