کد مطلب: ۴۵۷۳۰۳

چرا سکه از دلار عقب ماند؟

چرا سکه از دلار عقب ماند؟

سکه با وجود رشد از روند هفتگی دلار جا ماند. بهای هر سکه طرح جدید پنجشنبه گذشته در سطح بی‌سابقه ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قرار گرفت و به این ترتیب رشد ۱۵۰ هزار تومانی را در مقیاس هفتگی ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سکه با وجود رشد از روند هفتگی دلار جا ماند. قیمت سکه طرح جدید پنجشنبه گذشته در سطح بی‌سابقه ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قرار گرفت و به این ترتیب رشد ۱۵۰ هزار تومانی را در مقیاس هفتگی ثبت کرد. صعود ۲ درصدی سکه در شرایطی رقم خورد که دلار به جهشی ۵/ ۴ درصدی دست یافت.

علاوه بر ثبات نسبی طلای جهانی در ابتدای کانال ۱۷۰۰ دلار، می‌توان بازدهی بیشتر سکه از دلار طی سه ماه اخیر را از عوامل کندی سرعت رشد سکه در هفته اخیر دانست.

سکه از ابتدای سال تا پنجشنبه گذشته بازدهی ۲۹ درصدی داشته اما دلار رشدی معادل ۱۷ درصد را ثبت کرده است و طبق نظر تحلیلگران احتمال اینکه با اتکا به افق مثبت برای طلای جهانی به این روند ادامه دهد کم نیست.

بحران کرونا و سوخت تورمی صعود اونس

هر اونس طلای جهانی ساعت ۱۶ روز جمعه به قیمت ۱۷۳۱ دلار افزایش یافت. به نظر تحلیلگران رشد معنادار تعداد مبتلایان به کرونا در اقتصادهای بزرگی نظیر آمریکا، چین، ژاپن و آلمان و از سوی دیگر، بسته‌های پولی بانک‌های مرکزی از حامیان اصلی قیمت طلا محسوب می‌شوند.

در همین راستا، بانک گلدمن ساکس روز جمعه با اشاره به آثار موج دوم کرونا و چشم‌انداز نزولی شاخص دلار، پیش‌بینی خود برای قیمت اونس طلا در ۱۲ ماه آتی را به ۲هزار دلار افزایش داد. البته تداوم درخواست‌ها برای مزایای بیکاری آمریکا و تهدیدات ترامپ مبنی بر کاهش روابط با چین از طلا حمایت کرد. ضمن اینکه مذاکره بانک مرکزی اروپا درخصوص بسته ۷۵۰ میلیارد یورویی و طرح بانک مرکزی انگلستان برای خرید ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد پوندی اوراق بخش بیشتری از سرمایه‌ها را راهی بازار طلا کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.