خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۲۰۳۰

چرا شاخص بورس در روزهای اخیر ریخت؟

چرا شاخص بورس در روزهای اخیر ریخت؟

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیرات مثبت و منفی عرضه سهام عدالت در بورس گفت: یکی از عامل‌های موثری که سبب شده تا بازار بورس اولین روز هفته با اُفت شاخص شروع کند؛ ورود صندوق‌های جدید سهام عدالت به بازار سرمایه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد مهدی سماواتی کارشناس بازار سرمایه، در خصوص نوسانات چند هفته اخیر بازار سرمایه مطرح کرد: یکی از عامل‌های موثری که سبب شده تا بازار بورس اولین روز هفته با اُفت شاخص شروع کند؛ ورود صندوق‌های جدید سهام عدالت به بازار سرمایه است و به علت اینکه بازار سرمایه هنوز با نوع عرضه این سهام ها درون خود آشناییت ندارد تا حدودی با واکنش همراه می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار در حال حاضر با اصلاحات قیمتی مواجه شده است، این عامل به سبب موج هیجانی بود که در اوایل فروردین ۹۹ در بازار سرمایه با آن مواجه شدیم و در آخر نکته‌ای که می‌شود به آن توجه کرد تعطیلی است که در این هفته شاهد آن هستیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها به بازار سرمایه آسیب می‌زند یا خیر؟ بیان کرد: متاسفانه این روشی که دولت در حال حاضر مدنظر گرفته است اشکالاتی بر آن وارد است امیدواریم که مسئولان بازار سرمایه راهکارهایی را در نظر بگیرند تا از فشار عرضه بعد از آزادسازی سهام عدالت کاسته شود اما نمی‌توان گفت که فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها در بلندمدت خوب است یا خیر!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فروش ۳۰٪ سهام عدالت که با برنامه ریزی دولت انجام پذیرفت سبب ریزش دستوری شرکتهای زیر مجموعه سهام عدالت گردید و یقینا این ریزش تا شنبه نیز ادامه خواهد داشت .
    سوال اینجاست افرادی که تقاضای مستقیم بودن سهام عدالت را داشتند چرا دولت ۳۰ درصد سهامشون را غیر مستقیم با قیمت کف بازار میفروشند .

    • ناشناس

      دوست عزیز
      افراد مخیر هستند که بفروشند یا نفروشند. به نظر شرایط خوبی پیشنهاد نشده است پس دارندگان سهام باید فعلا دست نگه دارند.
      اما دولت برای ورود به بورس بالاخره باید کاری انجام دهد یا ۱۰ میلیون آزادکنندگان سهام یکدفعه از طریق گارگزاریها وارد بورس می شدند یا ۳ میلیون از طریق بانکها؟
      به نظر کدام روش قابل کنترل تره؟

  • ناشناس

    اون آقا که دم از ریزش میزنه و خودشو باتجربه بورس میدونه دلش به حال منو شما نسوخته … داره برا خودش تلاش میکنه … ایشون یا دلال دلار و طلا و مسکنه یا اینکه سهامشو فروخته به امید اینکه شاخص بریزه و دوباره بخره ولی تیرش به سنگ خورده و حالا داره حسرت گذشته را میخوره و میخاد روباه صفتانه بقیه را فریب بده تا سهامشونو بفروشن و اون بتونه مفت بخره .. گول این آدما را نخورید سهامتونو سفت بچسبید که اهداف بالایی داره و هیچ ریزشی هم در کار نیست … این منفی های چندروزه اصلاح موقته که به زودی تمام میشه

    • ناشناس

      احسن دقیقامتاسفانه الان همه دلال های طلا و خودرو شدن کارشناس بورس
      بورس نون شون رو اجر کرده
      و مطمن باشید تا پایان سال نون تون اجر شده هست

    • ناشناس

      احسنت .به امید خدا اونایی که سهم های بنیادی وباراهنمایی تحلیگر خبره خریدن اگه یک سال صبوری کنند بیشتر از گذشته سود خواهند کرد.

  • ناشناس

    پیش فروش خودرو هم می تونه مزید برعلت بشه

  • ناشناس

    مگه چیزی به نام صندوق سهام عدالت هم وجود دارد؟ این چه کارشناسی که اسم و عنوان سهام عدالت رو هم بلد نیست.!!!!

    • ناشناس

      منظورش دارایکم است خب

  • ناشناس

    سلام
    والا ماکه شدیم معطل .. هرکه صبح که پا میشه ی چیزی میگه تو این مملکت .. فعلا هم که همه رو گیج کردن..

  • مجتبی

    من سال 92 همین بلا سرم اومد سرمایه ام یک سوم شد فملی 480 خریدم تا 120 اومد پایین تا چند سال نتونستم به پولم برسم البته امیدوارم ایندفعه مثل قبل نباشه

  • ناشناس

    شما که میگید حباب ووو‌.آخه عرضه اولیه ای کا العان بالای هزاردارن میدن ب مردم حباب نیست؟اونوقت شرکتهای بابنیادی که هنوز هزار تومن رو پاس نکردن حباب است؟..فکر نمیکنید مشکل جای دیگری هست و حباب یه کلمه گول زنک است‌…

  • ناشناس

    دوستایی که سهم های بنیادی دارن صبوری کنند این افت وخیز ها طبیعیه .ایشا… سال بعد همین روزها همه شاد وخرم اند وراضی از سودی که کردن. به شرط اینکه باراهنمایی کارشناس وتحلیلگر خوبی سهم های بنیادی خریده باشند. بعضی تبلیغات منفی هم برای اینه که یه عده بترسن وسهم هاشونو بریزن به آتش .تا قیمتها بریزه واین سهم هارو دوباره بخرن.

  • ناشناس

    سلام به نظرم بلند مدت بخاطر ورود افراد جدید در بورس به واسطه سهام عدالت و گرفتن کد بورسی طرح مستقیم خارج از اصلاح تزریق نقدینگی جدید با شیب ملایم شاخص تا 1ملیون200یا 1ملیون 400میره در اینده نچندان دور ایشالا

  • ناشناس

    بدبخت شدم رفت