کد مطلب: ۳۴۷۳۱۹

چرا قیمت جهانی طلا افزایش یافت؟ / قیمت طلا چه می‌شود؟

چرا قیمت جهانی طلا افزایش یافت؟ / قیمت طلا چه می‌شود؟

قیمت جهانی طلا روز گذشته با 1.85 درصد افزایش، به هزار و 302 دلار و 85 سنت رسید. به عقیده تحلیل‌گران، اختلافات تجاری میان چین و آمریکا از یک‌سو و گزارش‌های صندوق بین‌المللی پول در مورد کاهش رشد اقتصادی جهان از سوی دیگر، از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت جهانی طلا هستند.

فلز زرد با شروع سال میلادی بار دیگر به عنوان یک دارایی امن، روند صعودی به خود گرفت. قیمت جهانی طلا روز گذشته با 1.85 درصد افزایش، به هزار و 302 دلار و 85 سنت رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از گلدپرایس، قیمت طلا تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر می‌کند و به همین دلیل ارائه یک پیش‌بینی قطعی دشوار است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت طلا، گزارش‌های منتشرشده از سوی صندوق بین‌المللی پول در مورد کاهش رشد اقتصادی جهان است. این نهاد بین‌المللی در گزارش روز دوشنبه، برآورد خود از رشد اقتصادی جهان را 0.2 درصد کاهش داده و برای سال 2019، رشد 3.5 درصدی را پیش‌بینی کرده است.

از سوی دیگر، روند روابط تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا، نگرانی‌ها در مورد یافتن راه‌حل نهایی برای پایان دادن به تنش‌های تجاری را به دنبال داشته است. به این ترتیب، تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن بار دیگر افزایش یافته است.

نشست مقامات دو کشور که قرار بود در 30 و 31 ماه ژانویه برگزار شود، به دلیل بالا بودن اختلافات لغو و به ماه فوریه موکول شد.

در حال حاضر، پیش‌بینی تحلیلگران این حوزه حکایت از بهبود و تقویت طلا در سال 2019 دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد، اگرچه طلا در سال 2018 با کاهش قابل توجهی مواجه شد، اما در سال جاری به دلیل نوسانات بازار سهام و بازارهای مالی بهبود خواهد یافت.

عمدتا، اگر تقاضا برای دارایی‌های پرریسک افزایش یابد، قیمت طلا کاهش و بالعکس اگر تقاضای کمتری برای سرمایه‌گذاری‌های پریسک وجود داشته باشد، قیمت جهانی طلا افزایش می‌یابد.

تحلیل‌گران بانک اچ‌اس‌بی‌سی (HSBC) اعلام کرده‌اند که به دنبال تغییر سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو آمریکا، انتظار می‌رود در نیمه دوم سال 2019 قیمت طلا افزایش یابد.

تحلیل‌گران شرکت خدمات مالی سوسیته ژنرال نیز پیش‌بینی کرده‌اند که بهای فلز زرد در سال 2019 افزایش می‌یابد. آنها سال 2019 را نقطه عطفی برای بازار طلا می‌دانند و به عقیده آنها قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و کاهش سود اوراق قرضه افزایش خواهد یافت.

همچنین، بر اساس پیش‌بینی کیتو، قیمت جهانی طلا در کوتاه‌مدت افزایش خواهد یافت. این گروه روند صعودی هفت‌ هفته‌ای را برای طلا پیش‌بنیی و اعلام کرده‌اند که در ماه فوریه قیمت طلا به هزار و 300 دلار به ازای هر اونس خواهد رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.