کد مطلب: ۲۲۸۸۳۶

آیا دومین کمپانی ارزشمند آمریکا به عرصه جدید وارد می‌شود؟

چشم آمازون به بازار مسکن

چشم آمازون به بازار مسکن

آمازون در نیمه دوم ماه مارس موفق شد با پشت سر گذاشتن گوگل، به عنوان شرکت قدرتمند آمریکایی در رتبه دوم قرار بگیرد. هر سهم آمازون در نیمه ماه مارس رشد ۲.۶۹ درصدی را تجربه کرد و ارزش هر سهم نیز به ۱۵۸۶.۵۱ رسید.

محسن حسینی: کمپانی‌های بزرگ در عرصه فناوری تلاش می‌کنند تا از زیر سایه محصولات و خدماتی که با آنها شناخته می‌شدند خارج شده و خود را به عنوان کمپانی‌های چند منظوره معرفی کنند. در همین راستا مایکروسافت تلاش می‌کند با جدی‌تر شدن در میدان‌های نوظهوری چون خانه‌های هوشمند، تکیه خود بر سیستم‌عامل ویندوز را کاهش دهد. همچنین آمازون، یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های آمریکایی نیز مدام به دنبال عرصه‌های جدید است تا دیگر به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین در جهان شناخته نشود. این کمپانی به دنبال میدان جدیدی است که از آن به عنوان «خانه‌های هوشمند آمازون» یاد می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمازون در نیمه دوم ماه مارس موفق شد با پشت سر گذاشتن گوگل، به عنوان شرکت قدرتمند آمریکایی در رتبه دوم قرار بگیرد. هر سهم آمازون در نیمه ماه مارس رشد ۲.۶۹ درصدی را تجربه کرد و ارزش هر سهم نیز به ۱۵۸۶.۵۱ رسید.

اگر آمازون همچنان در مسیر پیشرفت قرار بگیرد می‌تواند تا ماه آگوست به نخستین کمپانی تریلیون دلاری در جهان شود.

سرویس رایانش ابری و فروشگاه آنلاین آمازون مهمترین دلایل رشد ۸۱ درصدی سهام این کمپانی اعلام شده‌اند. با توجه به نرخ رشد سریع آمازون، کارشناسان معتقدند که تضمینی برای حفظ این روند وجود ندارد. اما اگر آمازون همچنان در مسیر پیشرفت قرار بگیرد، می‌تواند تا ماه آگوست به نخستین کمپانی تریلیون دلاری در جهان تبدیل شود. چرا که روند رشد اپل نشان می‌دهد این کمپانی محبوب یک ماه دیرتر به جمع شرکت‌های تریلیون‌ دلاری خواهد پیوست.

برنامه آمازون برای حفظ شرایط موجود

یکی از مهمترین برنامه‌های آمازون برای حفظ روند رو به رشد این کمپانی خروج از فضای تک محصولی و تکیه بر روند مشخصی چون فروشگاه آنلاین است. این کمپانی قصد دارد با ریسک در زمینه‌ها و حوزه‌های جدید و متنوع، روند پیشرفت خود را تضمین کند. از این رو مسئولان این کمپانی اعلام کرده‌اند که قصد دارند به زودی به عرصه ساختمان‌سازی وارد شوند.

آمازون تا امروز به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌ها در میدان توسعه خانه‌های هوشمند شناخته می‌شد. اکنون این کمپانی تلاش می‌کند تا در زمینه مشاوره رایگان جهت هوشمندسازی خانه‌ها نیز مشارکت داشته باشد. در همین راستا بسیاری از کارشناسان عرصه فناوری معتقدند که ممکن است آمازون به زودی در میدان ساخت و ساز ساختمانی نیز حضور پیدا کند.

تلاش برای هوشمندسازی هرچه بیشتر

الکسا یکی از معروف‌ترین ابزارهای آمازون برای هوشمندسازی خانه‌ها است. این قطعه سخت افزاری با فرمان‌های صوتی کار می‌کند. برنامه‌ریزی‌های روزانه از جمله تنظیم قرار ملاقات، گزارش وضعیت آب و هوا و حتی کنترل نور محیط، از جمله خدماتی است که کاربران الکسا از آن بهره‌مند می‌شوند.

علاوه بر این، آمازون اخیرا اقدام به خرید کمپانی معروف رینگ کرده است که در زمینه هوشمندسازی خانه‌ها فعالیت‌ می‌کند. تولید زنگ هوشمند و سیستم‌های نظارت تصویری خانگی، محورهای اصلی فعالیت کمپانی رینگ شناخته می‌شوند.

بنابراین با توجه به شرایط پیش روی آمازون، در صورتی که این کمپانی قصد داشته باشد در آینده مشارکت بیشتری در زمینه هوشمندسازی خانه‌ها داشته باشد، چاره‌ای جز مشارکت مستقیم در ساخت خانه‌ها نخواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.