کد مطلب: ۴۸۲۱۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ برابر درآمد نفتی امسال، ارز برنگشته است!

10 برابر درآمد نفتی امسال، ارز برنگشته است!

16 میلیارد یورو معادل 528 هزار میلیارد تومان از تعهدات صادراتی تجار به کشور برنگشته است. این مقدار 10 برابر رقم پیش‌بینی شده برای درآمدهای نفتی سال جاری در بودجه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تاکنون حدود ۱۶ میلیارد یورو از بدهی صادرکنندگان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به چرخه اقتصادی کشور بازنگشته که این میزان براساس نرخ اعلامی صرافی ملی معادل 528 هزار میلیارد تومان است.

حمید زادبوم، رییس سازمان توسعه تجارت ایران در این خصوص عنوان کرد: حدود ۱۶ میلیارد یورو از تعهدات صادراتی تجار در سال های ۹۷ و ۹۸، تاکنون پرداخت نشده که در حال پیگیری برای بازگشت آن هستیم، البته این میزان بدهی باقی مانده، از تعهدات بخش‌های دولتی تفکیک شده است.

به گفته وی، این میزان ارز باید توسط دو هزار و ۳۳۲ تاجر به کشور بازگردانده می‌شد، این رقم نسبت به آمار اعلام شده پایان تیر ماه در تعداد ۱۳ درصد و در میزان ارز برگشتی ۱۷ درصد افزایش داشته است.

این یوروهای برگشت داده نشده معادل 10 برابر درآمدهای نفتی امسال است. رئیس سازمان برنامه‌وبودجه برای سال جاری پیش‌بینی کرده بود در بهترین شرایط ۴۹ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی خواهیم داشت.

همچنین با معادل ریالی این یورو‌ها می‌توان 12.5 ماه از یارانه نقدی کل جمعیت یارانه‌بگیر را که معادل 78 میلیون نفر است، پرداخت کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا این دولت رکورد فساد و بی کفایتی رو با فاصله زد، تبریک میگم

  • علی مرادی

    دلار به شدت بالا میره …. چه ترامپ رئیس جمهور بشه چه بایدن مطمئن باشید تحریم ها ادامه داره و قیمت دلار تا سال دیگه به پنجاه هزار تومن میرسه

  • ناشناس

    چجور ۷۸ میلیون یارانه میدهند چرا دروغ میگن ؟

  • ناشناس

    چرا دارید یارانه اضافه میکنید شما که تو هزینه هاتون موندید!
    اقا قطعش کنید این باعث و بانی بخشی از تورم و نقدینگی رو