کد مطلب: ۳۴۸۱۸۴

۹۰ درصد کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق است

۹۰ درصد کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق است

دبیر انجمن لوازم آرایشى و بهداشتى ایران گفت: ۹۰ درصد کالای آرایشی و بهداشتی بصورت قاچاق و تقلبی وارد بازار می شود. باید تلاش شود تا انگیزه قاچاق کاهش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مقیمی گفت: ۹۰ درصد کالای آرایشی و بهداشتی بصورت قاچاق و تقلبی وارد بازار می شود. باید تلاش شود تا انگیزه قاچاق کاهش یابد.

حمید مقیمی دبیر انجمن لوازم آرایشى و بهداشتى ایران درباره آخرین وضع لوازم آرایشی و بهداشتی در بازار گفت: برای پایان سال هیچ کمبودی در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی در بازار نداریم.

وی گفت: ۹۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی بصورت قاچاق و تقلبی وارد بازار می‌شود. دبیر انجمن لوازم آرایشى و بهداشتى ایران بیان کرد: برای جلوگیری و قطع قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، تفاهم نامه ای با سازمان غذا و دارو به امضا رسید اما بی تفاوتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، این تفاهم نامه را بی اثر کرد.

به گفته مقیمی اصل، نوسانات نرخ ارز توانسته بر اقلام خارجی و داخلی تاثیرگذار باشد. وی در پایان گفت: باید تلاش شود تا انگیزه قاچاق کم شود. بدون شک مهمترین انگیزه برای قاچاق سودآوری است و هر چه دیوار تعرفه‌ها بالاتر برود، سود قاچاق کمتر شده و ضرر تحمیل شده به کشور از این حوزه کاهش خواهد یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.