کد مطلب: ۳۳۸۱۶۴

چند دقیقه گردش با ۲۰۶ تیپ ۳

چند دقیقه گردش با 206 تیپ 3

پژو 206 تیپ 3 هم سن و سال تیپ 1 و 2 است و از طرفی آپشن‌های تیپ 5 را نیز دارد و به همین جهت از نظر تجهیزات، خودروی مدل‌ بالایی محسوب می‌شود.

تیپ‌های مختلف 206 به وفور در بازار موجودی دارند، مثلا تیپ 2 و 5 به دلیل توجه بیشتر بزرگ‌ترها به آن (یعنی شرکت ایران‌خودرو) همچنان تولید و مدل‌های مونتاژشده قبلی نیز به اندازه کافی پیدا می‌شوند. اما برای مثال تیپ 1 یا 3 مانند این‌ها نیستند؛ سخت یافت می‌گردند اما اگر جوینده واقعی باشید، بالاخره پیدا می‌شوند. کافی است سری به سایت دیوار بزنید. خرید پژو 206 تیپ 3 در این سایت صدها آگهی دارید. اما پیش از بررسی این آگهی‌ها، بهتر است قدری در خصوص این فرزند 206 بدانیم و آن را از نزدیک بشناسیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، تیپ 3 تقریبا هم سن و سال تیپ 1 و 2 است. اگر بخواهید دقیق‌تر این خودرو را بشناسید، باید بدانید در واقع تیپ 3 یک پله پایین‌تر از تیپ 5 است اما در عین حال بیشتر آپشن‌های آن را داراست. از سوی دیگر اما موتوری که در کابین تیپ 3 به کار رفته، تی‌یو 3 است؛ یعنی همان کابین تیپ 1 و 2. از دیگر شباهت‌های تیپ 3 با دو نسل پیشینش، گیربکس دستی آن زیر کاپوت عنوان می‌شود.

همه اینها 206 تیپ 3 را خودرویی میانه‌رو توصیف کرد، به این دلیل که این خودرو سعی کرد هم هوای تیپ 1 و 2 را داشته باشد، هم آپشن‌های تیپ 5 را و به همین جهت از نظر تجهیزات همچنان خودروی مدل‌ بالایی محسوب می‌شود. مثلا در مقایسه با تیپ 2 ترمز قوی‌تری دارد (ABS,EBA,EBD) همچنین موتور 206 تیپ 3 از نوع 1400 سی سی است. دو ایربگ، موتور 4 سیلندر 8 سوپاپه و مصرف سوخت پایین از دیگر ویژگی‌های این خودرو توصیف می‌شود. از سویی تهویه مطبوع آن از نوع کنترل اتوماتیک و شیشه‌های بالابر عقب و جلوی‌اش برقی است. چراغ مه‌شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل خودرو و گرم‌کن شیشه‌ها آپشن‌های دیگری است که در زمان خرید پژو 206 تیپ 3 متوجه وجود آن‌ها خواهید شد. از همه جالب‌تر اینکه نحوه تنظیم آینه‌های جانبی این خودرو برقی است. تیپ 3 می‌تواند تا 185 کیلومتر در ساعت براند، البته عده‌ای معتقدند 200 کیلومتر هم در رکورد این پژوی فرانسوی ثبت شده است.

فرمان 206 تیپ 3 هیدرولیک و از نظر امنیتی نیز این خودرو به سیستم ضدسرقت و قفل مرکزی همراه با ریموت مجهز است. مانند دیگر تیپ‌های 206، تیپ 3 نیز سیستم follow me یا همان همراهی تا در منزل در محیط‌های تاریک دارد. یعنی تا چند ثانیه پس از خاموشی، چراغ‌ها برای کمک به راننده روشن می‌مانند.

پیش‌تر گفتیم که برای خرید پژو 206 تیپ 3 می‌توانید بدون اینکه از جایتان یک قدم این‌ور و آنور شوید، به سایت دیوار مراجعه کنید. برای مثال در این سایت 206 تیپ 3 مدل 1383 با 198 هزار کیلومتر کارکرد، با سرویس‌های انجام شده به صورت دوره‌ای و بدون تصادف به قیمت 22 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین در آگهی دیگری خرید پژو 206 تیپ 3 مدل 1387، 30 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این خودرو 250 هزار کیلومتر کارکرد دارد. البته در دیوار تیپ 3هایی که کارکرد کمتر دارند و جدیدتر هستند نیز آگهی شده‌اند. برای مثال در موردی 206 تیپ 3 خاکستری با 66 هزار کیلومتر کارکرد و مدل سال 1390 به قیمت 46 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

منبع : ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.