کد مطلب: ۴۰۲۸۷۹

بازار سهام ۹مهر به روایت یک اینفوگرافیک

ارزش معاملات بورس به ۳۳۰۰ میلیارد تومان رسید

ارزش معاملات بورس به 3300 میلیارد تومان رسید

نکته مثبت و امیدوارکننده بازار امروز، ارزش معاملات آن است؛ تا ساعت 11 و 30 دقیقه این حجم با رقم 1800 میلیارد تومان بود، اما وقتی عرضه‌ها زیاد شد، این رقم به بیش از 3300 میلیارد تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس در صبح امروز سه‌شنبه که با رشد قابل قبولی کار خود را آغاز کرد، در ادامه همین روند را حفظ کرد و رشدی بیش از 4 هزار واحد را رقم زد. اما از میانه بازار به بعد روند صعودی معکوس شد و شاهد فشار عرضه از سوی سهام‌داران بودیم. این روند تا پایان وقت معاملات ادامه یافت و در نهایت با افتی بیش از 2500 واحدی، کار خود را با 1398 واحد مثبت به پایان رساند و در کانال 326 هزار واحدی قرار گرفت.

نوید قدوسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به اینکه در روزهای اخیر، چه در فاز مثبت و چه در فاز منفی، مشخصه اصلی بازار هیجان است، عنوان کرد:«همانطور که در هنگام صعود بازار، رفتار سهامداران به شدت هیجانی است، در جهت عکس هم همان هیجان دیده می‌شود. اما به دلیل اینکه در شرایط مثبت بازار همه خرسند هستند، دیگر کسی به این هیجانات دقت نمی‌کند، اما زمانی که بازار با افت مواجه می‌شود، همه به دنبال چرایی آن می‌گردند.»

این کارشناس بازار سرمایه در تشریح محرک اصلی بازار در مدت اخیر عنوان کرد:«محرک اصلی بازار نقدینگی است؛ بیش از اینکه تحلیل‌ها محرک اصلی بازار باشد، نقدینگی عامل اصلی حرکت بازار است. نقدینگی حاضر در بازار هم پول بزرگی است که در بورس وجود دارد و در زمان رفت و آمدش، هیجانات بسیار زیادی را ایجاد می‌کند.»

قدوسی در خصوص عملکرد بازار امروز عنوان کرد:«نمی‌توان گفت که با بازار خوبی روبرو نبودیم، چرا که بسیاری از سهم‌هایی که صف خرید بودند، منفی شدند.»
وی در ادامه افزود:« در عین حال رفتار جالب توجهی نیز در این روزهای هیجانی مشاهده می‌شود؛ بسیاری از افراد در منفی 7 و منفی 8 روز بعد سهم خود را به فروش می‌رسانند که نمی‌توان این حرکت را تحلیل کرد.»

قدوسی با اعلام این مساله که نکته مثبت و امیدوارکننده بازار امروز، ارزش معاملات آن است، عنوان کرد:«تا ساعت 11 و 30 دقیقه این حجم با رقم 1800 میلیارد تومان بود، اما وقتی عرضه‌ها زیاد شد، این رقم به بیش از 3300 میلیارد تومان رسید.»

وی در ادامه توضیح داد:«وقتی به حجم صف‌های خرید در روزهای مثبت نگاه می‌کنیم، ارزششان در حدود 430 میلیارد تومان بوده است؛ این نشان می‌دهد که همچنان نقدینگی‌های زیادی وجود دارند که تمایل دارند به بازار وارد شوند و امروز هم که عرضه‌ها بالا رفت و صعود معکوس شد، این نقدینگی عقب نکشید و تسلیم نشد. بلکه ایستاد و خرید کرد و این نکته امیدوار کننده بازار است.»

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیش‌بینی چهارشنبه خاطرنشان کرد:«امیدواریم که فردا بورس در آغاز کار خود، متعادل شود و روند منفی و هیجان فروش ادامه دار نشود. همچنین باید در روز بعد به گروه‌های دارویی، بانک، خودرو و بیمه توجه ویژه‌ای داشت.»

نهم مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جلالی

    سلام، این یک طرفند زیرکانه وزارت اقتصاد و دارایی است، مشابه طرفند بانک مرکزی، هدف جمع آوری نقدینگی مردم است،حال آنکه عقل دارد هوش وحواسش به نیرنگ بازیها هست،