کد مطلب: ۱۷۷۳۹۰

چهار شرط لاریجانی برای حمایت از خودروسازی

چهار شرط لاریجانی برای حمایت از خودروسازی

ريیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مجلس برای حمایت از صنعت خودرو چهار شرط اساسی را مدنظر دارد.

علی لاریجانی در مراسم افتتاح خطوط تولید محصولات جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این مطلب افزود: اولین شرط ما تولید محصول با کیفیت و ایمنی بالا است و باید قبول کنیم که بسیاری از خودروهای داخلی ایمنی لازم را ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی گفت: باید خودروهای متناسب با وضع کشور تولید شود و جاده و پلیس بهانه نشود و به همین دلیل از مدیران صنعت خودرو می‌خواهم برای ایمن‌سازی و میفی‌سازی برنامه بدهند و حتی اکر لازم باشد برای این بخش از محل ننابع صندوق توسعه ملی تسهیلات در تظر می‌گیریم.

لاریجانی افزود: شرط دوم تحقیق و توسعه در تراز جهانی است، زیرا در گذشته به این بخش کم توجهی شده و اکنون باید با حمایت دانشگاه‌ها و مراکز علمی این روند سرعت بگیرد تا صنعت رقابت‌پذیر در کلاس جهانی شکل گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی شرط سوم و اصلی‌ترین شرط را اجرای خصوصی‌سازی واقعی در صنعت خودرو و ایران خودرو دانست و افزود: تا زمانی که این صنعت به بخش خصوصی واقعی و نه خصولتی واگذار نشود کارها درست جلو نمی‌رود.

لاریجانی افزود: متاسفانه در گذشته اصل ۴۴ در صنعت خودرو به درستی اجرا نشد و لازم است یک بار دیگر بازنگری و درست اجرا شود که مجلس نیز بر روی این موضوع تمرکز ویژه دارد و ایدرو و خودروسازان نیز باید تکلیف را روشن کنند.

وی گفت: این صنعت باید به شیوه‌ای رقابت‌پذیر اداره شود و اگر بخش خصوصی واقعاً وارد میدان شود به طور حتم بانک‌ها نیز حمایت خواهند کرد.

لاریجانی افزود: شرط چهارم حمایت و تمرکز ویژه بر صنعت قطعه‌سازی است و به طور حتم دولت و مجلس از تحولات تکنولوژیکی در این بخش حمایت خواهند کرد.

منبع: خودرونویس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.