کد مطلب: ۴۵۸۳۱۵

چه کار کنیم تا پمپ آب ساختمان دیرتر خراب شود؟

چه کار کنیم تا پمپ آب ساختمان دیرتر خراب شود؟

پمپ‌های آب مانند هر وسیله دیگری، نیاز به سرویس و نگهداری همیشگی دارد. در این مطلب با راه‌های صحیح نگهداری از سیستم آبرسانی آشنا می‌شوید.

یکی از حساس‌ترین وسایلی که در تاسیسات ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، پمپ آب است. اما همان‌طور که می‌دانید پمپ‌های آب مانند هر وسیله دیگری، نیاز به سرویس و نگهداری همیشگی دارد. در این مطلب ما قصد داریم شما را با راه‌های صحیح نگهداری از سیستم آبرسانی آشنا نماییم.

چگونه از پمپ آب خانه‌مان نگهداری کنیم؟

اگر پمپ آب نباشد، شما نمی‌توانید آب مورد نیاز خود را با فشار مناسب در اختیار داشته باشید. درست به همین دلیل است که باید از این سیستم به خوبی نگهداری کنید.

IMG 20200616 182507

چرا پمپ آب خراب می‌شود؟

باید بدانید که نمی‌توان به طور دقیق عمر پره‌های پمپ آب را تخمین زد چرا که خراب شدن آن به عوامل مختلفی بستگی دارند. اما شاید یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب خرابی پمپ آب می‌شود، کم شدن فشار هوای داخل مخزن فشار است. در صورتی که حجم هوا در منبع کاهش یابد، حجم زیادی آب درون تپوپ پمپ جمع می‌شود و در نهایت فشار زیادی به آن وارد خواهد شد. این فرآیند سبب خواهد شد تا رفته رفته تیوپ نازک و در نهایت پاره شود.

از سوی دیگر اگر منبع فشار کیفیت بالایی نداشته باشد، می‌تواند سبب خرابی پمپ آب شود. به همین دلیل است که هنگام خرید پمپ آب، باید به سراغ محصولات باکیفیتی بروید.

در کل برای آنکه بتوانید به بهترین شکل ممکن از این سیستم در ساختمان استفاده نمایید، باید به این موارد دقت کنید:

پمپی را خریداری کنید که دارای کیفیت بالایی باشد. پمپ‌های آب پنتاکس، کالپدا، سایر، ویلو، ابارا، لوواراو… پمپیران تا به امروز توانسته‌اند در این زمینه به بهترین شکل ممکن عمل کنند. چرا که در کیفیت بسیار مطلوبی تولید شده و به خوبی آب را با فشار مناسب به تمام ساختمان می‌فرستند.

منبع تحت فشار می‌بایست متناسب با حجم ساختمان انتخاب گردد. درواقع اگر شما و یا کارشناسان مربوطه، منبع درستی را انتخاب نکنید، می‌بایست خود را برای تعمیرات گسترده و گاه به گاه پمپ آب آماده سازید.

مانند هر وسیله دیگری، هرچه میزان انقباض و انبساط تیوپ منبع تحت فشار کمتر باشد، یعنی کمتر باز و یا بسته شود، دیرتر به خرابی می‌انجامد. اما از آنجایی که میزان استفاده از پمپ را نمی‌توان چندان مدیریت کرد، بهترین راه این است که پمپ باکیفیت خریداری نمایید.

هواگیری کنید. گاهی ممکن است درون لوله ورودی به پمپ و کلگی پمپ آب هوا گرفته باشد. در این حالت امکان پمپاژ آب وجود نداشته باشد و در نهایت به این سیستم کاربردی منزل شما، فشار خواهد آمد. به همین دلیل لازم است تا پیچ روی کلگی پمپ را باز کنید تا هوا از آن خارج شود. با این کار می‌توانید فشار روی سیستم را کم کنید.

IMG 20200616 182617

نصب پمپ باید به خوبی انجام شود. علاوه بر انتخاب یک سیستم آب‌رسانی قوی، نیاز است تا فرآیند نصب آن نیز به خوبی صورت گیرد. به همین دلیل لازم است تا از کارشناسان خبره کمک بگیرید تا نصب کاملا صحیح و تراز شده انجام گردد. در غیر این صورت ممکن است به سرعت شاهد خراب شدن پمپ آب باشید.

ظرفیت مناسب پمپاژ را همواره حفظ نمایید. مانند هر وسیله دیگری، باید از سیستم پمپاژ، به اندازه ظرفیت آن استفاده نمایید. در غیر این صورت دستگاه شما از کار خواهد افتاد و علاوه بر این دیگر نمی‌توانید از این سیستم استفاده کنید، باید هزینه زیادی نیز متحمل شوید.

سخن پایانی

برای آنکه بتوانید به بهترین شکل ممکن، آبرسانی مناسبی را در تمامی بخش‌های ساختمان شاهد باشید، اول از همه به سراغ تجهیزات باکیفیت بروید، سپس از کارشناسان خبره کمک بگیرید تا فرآیند نصب به درستی انجام شود. در نهایت با در ذهن داشتن نکات فوق، از سیستم پمپاژ آبرسانی ساختمان مراقبت و محافظت نمایید.

خبر خوب اینکه خوشبختانه در سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز برندهای معتبر انواع پمپ پمپیران با بهترین قیمت‌ها + گارانتی اصلی با تضمین بهترین کیفیت موجود می‌باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.