کد مطلب: ۳۸۵۰۶۶

نقش چک در مبادلات اردیبهشت ماه پررنگ شد / رشد بیش از ۸۳ درصدی مبلغ چک‌ها

نقش چک در مبادلات اردیبهشت ماه پررنگ شد / رشد بیش از 83 درصدی مبلغ چک‌ها

مبلغ چک‌های مبادله شده در اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه قبل رشد بیش از 83 درصدی داشته، این در حالی است که نقش چک در مبادلات فروردین ماه نسبت به ماه قبل کاهش یافته بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در اردیبهشت ماه سال جاری 99 هزار میلیارد تومان چک مبادله شده که این مبلغ معادل 7.2 میلیون فقره است، چک‌های مبادله شده در دومین ماه امسال از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب رشد 34 و 83.1 درصدی نسبت به ماه قبل داشته است.

این در حالی است که چک‌های مبادله‌شده در فروردین ماه سال جاری نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۲۹٫۴ و از نظر مبلغ ۴۷٫۵ درصد افت داشته است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، 6.5 میلیون فقره از چک‌های مبادله شده در اردیبهشت ماه امسال به ارزش 89 هزار میلیارد تومان وصول شده که از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 35 درصد و 89 درصد افزایش یافته است.

از کل مبلغ چک‌ها 9.2 هزار میلیارد تومان معادل 656 هزار فقره چک برگشت خورده که از نظر تعداد 24.9 و از نظر ارزش 58.9 درصد افزایش یافته است.

52.1 درصد از تعداد و 64 درصد از ارزش چک‌های مبادله شده در کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است.

بیشترین تعداد چک‌های وصولی به ترتیب به استان‌های گیلان با 92.6 درصد، البرز با 92.5 درصد و خوزستان با 92.2 درصد اختصاص یافته است.

کمترین تعداد چک نیز به ترتیب در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با 84 درصد، چهارمحال و بختیاری با 86.6 درصد و کردستان با 87.3 درصد وصول شده است.

بیشترین چک‌های برگشتی از نظر ارزش در سه کرمان، سمنان و خراسان شمالی و کمترین آن نیز در سه استان کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و خوزستان بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.