کد مطلب: ۴۵۰۷۰۴

چگونه بلیط هواپیما را اینترنتی بخریم؟

چگونه بلیط هواپیما را اینترنتی بخریم؟

این روزها بلیط هواپیما نیز مانند بسیاری دیگر از کالاها به صورت اینترنتی خریداری می‌شوند. در این گزارش به بررسی بهترین سایت‌های عرضه کننده خدمات گردشگری و همچنین نحوه خرید ارزان خدمات گردشگری می‌پردازیم.

این روزها بلیط هواپیما نیز مانند بسیاری دیگر از کالاها به صورت اینترنتی خریداری می‌شوند. هر چند که هنوز آژانس‌های فیزیکی برای خرید بلیط هواپیما وجود دارد اما با توجه به افزایش تقاضای اینترنتی بلیط، شاهد افزایش تعداد سایت‌های رزرو آنلاین هستیم.

در ادامه به بررسی بهترین سایت‌های عرضه کننده خدمات گردشگری و همچنین نحوه خرید ارزان خدمات گردشگری می‌پردازیم.

مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما

از مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما می‌توان به همیشه و در هرمکان و زمانی اشاره کرد. زمانی که بلیط هواپیما را به صورت آنلاین خریداری می‌کنید می‌توانید در زمان‌های تعطیلی اداره‌ها و فقط با چند کلیک این کار را انجام دهید. به این ترتیب هر زمانی که اراده برای سفر کنید بلیط در دستانتان است.

بررسی قیمت بلیط در سایت‌های مختلف از دیگر مزایای خرید اینترنتی بلیط هواپیما است. در این حالت شما به آژانس گردشگری خاصی محدود نمی‌شوید. می‌توانید قیمت سایت‌های مختلف را باهم مقایسه کنید و در نهایت بلیط مدنظر خود را تهیه کنید. در واقع در خرید اینترنتی حق انتخاب بیشتری دارید.

ترافیک معضل این روزهای زندگی مردم شده است. در خرید آنلاین بلیط، دیگر قرار نیست در ترافیک سنگین خود را به آژانس برسانید و بلیط تهیه کنید. در مسیر رسیدن به خانه و یا در محیط کار و یا هرجایی که هستید تنها کافی‌ست به اینترنت وصل شوید.

بعضی اوقات به دلایل غیر قابل پیش‌بینی سفرتان کنسل می‌شود و مجبور به کنسلی بلیط می‌شوید. افرادی که زیاد با هواپیما سفر می‌کنند می‌دانند در کنسلی بلیط زمان اطلاع و کنسل شدن اهمیت دارد. در خرید اینترنتی بلیط هواپیما دیگر نیازی به مراجعه به آژانس نیست. به صورت آنلاین می‌توانید کنسلی بلیط را انجام دهید و قبل از انجام کنسلی هزینه جریمه را نیز متوجه شوید.

بلیط هواپیما انواع مختلفی دارد. مانند بلیط هواپیما چارتر و یا سیستمی. هر پرواز کلاس‌های مختلفی برای صندلی‌های خود دارد. مانند اکونومی و یا بیزینس. قیمت بلیط هواپیما خارجی و داخلی در ایرلاین‌های مختلف متفاوت است! در خرید اینترنتی تنها در چند دقیقه می‌توانید این موارد را بررسی کنید و بلیط مدنظر خود را خریداری کنید.

1176 w 1080

معایب خرید اینترنتی بلیط هواپیما

اما خرید اینترنتی بلیط هواپیما در کنار مزایایی که دارد معایبی هم دارد. مثلا عده‌ای نمی‌توانند به خرید اینترنتی اعتماد کنند و می‌ترسند درگیر کلاهبرداران اینترنتی شوند. البته برای این موضوع راه‌حل‌هایی وجود دارد. مثلا بهتر است به نماد تجارت الکترونیکی هر سایت توجه کنید و بلیط هواپیما را از سایتی خریداری کنید که معتبر است.

برای اینکه از اعتبار سایتی باخبر شوید بهتر است به گستردگی ایرلاین‌هایی که با آن کار می‌کنند توجه کنید. همچنین می‌توانید قبل از خرید با پشتیبانی آن تماس بگیرید.

یکی دیگر از معایب خرید اینترنتی بلیط طولانی بودن مسیر خرید در برخی از سایت‌ها می‌باشد. در سایت سفرمی این مشکل حل شده است و امکان رزرو بلیط هواپیما بدون ثبت‌نام اولیه نیز فراهم شده است. البته اگر به‌دنبال استفاده از تخفبف‌های سایت سفرمی و سایر شرکای تجاری این سایت هستید بهتر است ثبت‌نام کنید تا نام شما در لیست باشگاه مشتریان این سایت نیز قرار بگیرد.

اشتباه در خرید نیز می‌تواند از دیگر مشکلات خرید اینترنتی باشد. گاهی خرید اشتباهی یک پرواز ممکن است هزینه زیادی به همراه داشته باشد. برای همین در هنگام خرید بلیط، دقت لازم را به‌کار برید و در صورت بروز مشکلی سریعا با شماره‌های سایت و پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

مقایسه قیمت خدمات و اطلاع‌رسانی قیمت بلیط

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد در خرید اینترنتی بلیط هواپیما امکان مقایسه قیمت وجود دارد. اما گاهی مقایسه قیمت کلافه کننده می‌شود. گاهی نیز روزانه چندین بار قیمت سایت‌ها را بررسی می‌کنیم تا ببینیم که به قیمت مورد نظر ما نزدیک شده یا خیر! اما این مشکل نیز در خرید اینترنتی رفع شده است.

سامانه آنلاین سفرمی بخشی به نام اطلاع‌رسانی ایجاد کرده است. در این بخش مسافران کافی است تاریخ، مسیر سفرشان و قیمت موردنظر را به همراه شماره تلفن وارد کنند. به محض رسیدن قیمت بلیط به قیمت قیمت درخواستی آنها، سیستم از طریق پیام کوتاه اطلاع‌رسانی می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.