کد مطلب: ۳۰۷۶۵۷

چگونه مراسم عروسی را خراب نکنیم؟

چگونه مراسم عروسی را خراب نکنیم؟

تغییرات شتابان در نوع و سبک زندگی‌های ما به همه شئون و آداب و رسوم زندگی‌های امروزی ما رنگ و روی دیگری داده است. کلمات و فرهنگ‌هایی ازبین رفته و کلمات و فرهنگ‌هایی دیگر جای خودشان را پیدا کرده‌اند. به جای شب‌نشینی دورهمی، جشن داریم، به جای آش پشت پا، گودبای پارتی داریم، به جای چراغانی کردن حیاط خانه برای عروسی، باغ عروسی داریم و … .

البته که باید سنت‌ها را حفظ کرد و هویت تاریخی را پاس داشت، اما برخی از تغییراتی که درسبک زندگی ما رخ داده است، تغییراتی ناگزیر و ناگریز است. به عنوان مثال به دلیل آپارتمان نشینی دیگر نمی‌شود عروسی‌ ها را در خانه برگزار کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ملاحظاتی مثل مزاحمت برای همسایه‌ها، فضاهای کوچک و … باعث می‌شود شکل برگزاری مراسم‌هایمان تغییر کند و تا حدی پیچیده‌تر از سابق باشد. چک لیست عروسی‌ها پر شده از اقداماتی که تا همین 20 سال پیش محلی از اعراب نداشت.

به جای گروه موزیک کارمان با یک ضبط دو کاسته راه می‌افتاد، آتلیه عکاسی معنایی نداشت و نهایتا یک فیلمبردار همه کار می‌کرد، به جای سالن عروسی و باغ عروسی، حیاط خانه‌های بزرگ بود و …. . حالا اما قضیه کمی فرق کرده است.

به دنبال بیشتر شدن اقلام چک لیست عروسی‌ها، برگزاری عروسی هم کار سخت‌تری شده است. شاید بدون اغماض بتوانیم بگوییم برگزاری یک جشن عروسی حالا دیگر یک کار تخصصی است. تخصصی از جنس هتلینگ، تشریفات و … و خب طبیعی است که همه دامادها و عروس‌ها این تخصص را ندارند.

هر جا گروه زیادی از مردم نیازی حس کنند و حاضر باشند برای رفع این نیاز هزینه کنند، افرادی هم خواهند بود که در ازای دریافت مبالغی این نیازها را برطرف کنند.

موسسات تشریفات مجالس نیز دقیقا به دنبال رفع نیاز ها و احتیاجات برگزاری مراسم‌ها ایجاد شدند.

این موسسات خدمات متنوعی به عروس و دامادها می‌دهند. از رزرو سالن عروسی و باغ عروسی، تا کمک به انتخاب لباس عروس ، ماشین عروس، پذیرایی از میهمانان و … . این موسسات که از آنها با عنوان wedding planner هم نام می‌برند به دلیل تعدد برگزاری مراسم‌های عروسی در سطوح مختلف معمولا تجربیات بسیار بالایی دارند.

تجربیاتی که طبیعتا یک عروس و داماد هیچگاه تجربه نکرده‌اند و اگر بخواهند در مراسم خودشان این تجربیات را فرا بگیرند ممکن است به قیمت خراب شدن مراسمی تمام شود که در طول عمرشان یکبار برگزار می‌شود.

واسپاری برگزاری مراسم به یک موسسه شاید کمی دلهره‌آور به نظر برسد، اما اگر به این موضوع فکر کنید که موسسه مورد نظر شما شاید در ماه 5 یا 6 مراسم عروسی بدون مشکل برگزار می‌کند ممکن است کمی آرام شوید.

این موضوع مثل این است که کسی که هرگز خلبانی نکرده است بخواهد خودش یک هواپیما را از زمین بلند کند. شما هر چقدر هم که از پرواز با هواپیما بترسید هیپ وقت حاضر نمیشوید به دلیل عدم آشنایی با خلبان خودتان در کابین خلبان نشسته و فرمان را در دست بگیرید.

در مورد موسسات تشریفات مجالس نیز کافیست به آنها اعتماد کنید. احتمال خراب کردن مجلسی که این موسسات برگزار می‌کنند مانند احتمال سقوط هواپیمایی است که یک خلبان پشت آن نشسته است.

هرچند که ممکن است با درصد بسیار بسیار پایینی هواپیما سقوط کند اما می‌توانید مطمئن باشید که اگر شما خودتان پشت فرمان هواپیما بنشینید قطعا سقوط میکنید.

در مورد انتخاب این موسسات توصیه می‌کنیم حتما از مجالس در حال برگزاری آنها بازدید کنید و میزان رضایت از مجلس را از عروس و دامادهای صاحب مجلس جویا شوید. این بهترین روش آزمایش یک گروه برگزاری مجالس است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.