خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۳۷۱۱

چگونه کسب‌وکار سنتی خود را آنلاین کنیم؟ (۱۰۰٪ عملی)

چگونه کسب‌وکار سنتی خود را آنلاین کنیم؟ (۱۰۰٪ عملی)

راه‌اندازی یک کسب‌وکار خوب اینترنتی با ساخت سایت و فروشگاه شروع می‌شود، در این مقاله دغدغه‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و کسب‌وکار درآمدزا توضیح داده شده است.

در عصری زندگی می‌کنیم که نمی‌توان از انقلاب دیجیتالی فاصله گرفت. مدیریت کسب‏‌وکار جدید تقریبا بدون حضور کامپیوتر و ارتباط اینترنتی غیرممکن است و اکثر افراد از طریق دستگاه‌های مختلف به‌طور شبانه‌روزی از اینترنت استفاده می‌‏کنند.

همه‌ی افراد بررسی‌های قبل خرید و حتی بخش عمده‌ای از خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند. امروز حتی اگر یک سوپرمارکت ساده سنتی هم داشته باشید برای موفقیت بهتر و جانماندن از دنیای دیجیتال، مجبورید در پلتفرم‌های سوپرمارکت آنلاین فعالیت خود را ادامه دهید.

IMG 20200901 115206

در شرایط همه‌گیری کرونا که همه‌ی کشورهای جهان در حال مقابله با آن هستند و بسیاری از مشاغل در رکود شدید به سر می‌برند، تنها کسب‌وکارهایی مانند قبل در حال فروش و فعالیت هستند، که تجارت خود را اینترتنی کرده‌اند و از طریق سوپر اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها، فروشگاه‌های اینترنتی و همکاری در فروش آنلاین و… کارشان را پیش می‌برند.

دغدغه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی چیست؟ (راهکارهای کاربردی)

  • اصلا جذابیت فروش اینترنتی چیست و چه مزایایی داره؟
  • ساخت کسب‌وکار اینترنتی سخت و پردردسره و به زحمتش نمی‌ارزه!
  • من از هاست و دامنه سردر نمیارم، می‌ترسم مثل دفه قبل سرم کلاه بره؟
  • سردرگم هستم و نمی‌دانم دیجیتال مارکتینگ چیه و از کجا باید شروع کرد؟
  • من کدنویسی بلدنیستم پس نمی‌تونم سایت بسازم!
  • اصلا گیرم فروشگاه ساختم، چطوری مشتری جذب کنم؟
  • راه اتصال به درگاه پرداخت و ارسال پستی چیست؟
  • اینستاگرام رایگانه و همونجا می‌فروشم!
  • چطوری سایتی که ساخت شده رو سئو کنم؟
  • چطوری تو صفحه اول گوگل تبلیغات کنم؟

شما در شروع هر مسیر جدیدی با ابهامات فراوانی مواجه هستید، این طبیعی است، اما به قول یکی از بزرگان همین‌قدر که تو مسیر حرکت یک چراغ روشن جلومون باشه می‌تونیم با احتیاط مسیر تاریک و جاده رو طی کنیم، تا به مقصدمون برسیم.

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی اصلا کار ساده‌ای نیست، برخلاف همه‌ی شواف‌هایی که دیده‌اید و شنیده‌اید باید گفت که اتفاقا یکی از سخت‌ترین و پرچالش‌ترین مسیرها، مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی درآمدزا و پایدار است.

اصلا کدام شغل را می‌توانید پیدا کنید که ساده و بدون دردسر باشد، از همین بورس شروع می‌کنیم طی چند ماه گذشته همه بر طبل سوددهی بورس کوبیدند و سعی کردند القا کنند بورس ساده‌ترین روش پول‌سازی است.

همه دیدیم که کم‌کم بورس هم شرایط واقعی خودش را نشان داد، البته برای کسی که بلد راه است و با آموزش جلو می‌رود و سختی‌هایش بالا و پایین‌هایش را تحمل می‌کند، مثل هر کار دیگر، قطعا روزهای خوشش را خواهد دید.

کسب‌وکار اینترنتی هم همین است، اگه روی یک حوزه خاصی که مورد نیاز عموم یا بخش خوبی از مردم هست تمرکز کنید و یک محصول یا خدمت را خوب و ساده ارائه کنید و تبلیغات را فراموش نکنید، موفقیت شما قطعی‌ست.

IMG 20200901 115252

کسب‌وکار اینترنتی را از کجا شروع کنیم؟ قدم‌های اول در مسیر فعالیت

قدم صفر ساخت کسب‌وکار اینترنتی ساخت سایت است، اگر سایت داشته باشید به‌راحتی می‌توانید محصولات خود را در آن قرار داده و با جذب ترافیک از موتورهای جستجو محصولات خود را بفروشید.

اینجا از ساخت صفحه در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و … صحبتی نمی‌کنیم. اینستاگرام برای کارهای ساده و معمولی خوب است اما شما باید پایه کسب‌وکار خود را روی وب‌سایت قرار دهید. اینستاگرام مثل یک زمین اجاره‌ای است و ممکن است فیلتر شود یا از سمت خود اینستاگرام تحریم شویم.

اینستاگرام فضای بسیار خوبی دارد اما باید در کنار راه‌اندازی سایت اجرا شود و صدالبته در اولیت دوم شما قرار بگیرد، پتانسیل سایت بسیار بیشتر از صفحه اینستاگرام است.

ساده‌ترین راه ساخت سایت و پیاده‌سازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

برای ساخت فروشگاه آنلاین یا طراحی سایت، نیازی نیست کدنویسی یاد بگیرید یا به یک شرکت طراحی سایت با تعرفه‌های طراحی سایت گزاف، مراجعه کنید. شما با‌ پتلفرم‌های سایت‌ساز و فروشگاه‌ساز، می‌توانید ظرف چند دقیقه و صرف چند ساعت محتوادهی، یک سایت یا یک فروشگاه حرفه‌ای بسازید.

از چه سیستمی برای ساخت سایت استفاده کنم؟ وردپرس یا سخت ترین گزینه‌ها؟

با سرویس‌های سایت ساز و فروشگاه‌ساز، می‌توانید سایت خود را بدون دانش فنی ساخته و به صورت آماده از آنها تحویل بگیرید. بعضی از آنها هم سیستم مدیریت محتوای خودشان را ساخته‌اند که البته محدودیت‌های زیادی ، دارد.

در این بین سایت‌سازهایی هستند که از وردپرس به عنوان هسته سایت‌های خود استفاده می‌کنند که بزرگترین و با قدمت‌ترین آنها سایت‌ساز سی‌فایو است.

با سایت‌ساز سی‌فایو، بیشتر از 95 هزار وب‌سایت ساخته شده، سایت‌ساز SEE5 مشتریان بزرگی در کشور و دنیا دارد، یک مزیت بزرگ این سایت‌ساز علاوه بر امکانات و قدرت وردپرس، پشتیبانی یک ساله‌هاست، قالب و سایت است که خیال شمارا از هر بابت راحت می‌کند.

سایت‌سازهای کدنویسی شده، یک تهدید جدی دارند. اگر با یکی از این شرکت‌ها به مشکل برخوردید، امکان انتقال فروشگاه‌تان به شرکت دیگری را ندارید!

از آن بدتر زمانی است که شما می‌خواهید یک امکان خاص به سایت خود اضافه کنید، تا زمانی که این دسته سایت‌سازها نخواهند، نمی‌توانید آن را به سایتتان اضافه کنید ولی در سایت‌ساز وردپرسی سی‌فایو شما هر امکانی که وردپرس داشته باشد را می‌توانید به سایت اضافه کنید.

IMG 20200901 115328

مزایای ساخت فروشگاه آنلاین، رسیدن به معدن طلا در کسب‌وکار و تجارت

  • در تمام نقاط ایران و دنیا می‌توانید مشتری داشته باشید
  • اولیت اول عمده‌ی مردم جستجو و خرید از فروشگاه‌های آنلاین است
  • فروشگاه اینترنتی ۲۴ ساعته باز است و می‌توانید کسب درآمد کند
  • اتومات بودن خیلی از فرآیندهای در فروشگاه اینترنتی

میزان درآمد فروشگاه آنلاین چقدر است؟ مسیرهای رسیدن به درآمد هنگفت

از یک فروشگاه اینترنتی، 0 تا میلیاردها تومان می‌توانید، درآمد ماهانه داشته باشید. همه چیز بستگی به میزان برنامه‌ریزی، کسب مهارت، مشاوره از افراد خبره و از همه مهم‌تر وقتی که روی کار می‌گذارید، دارد.

اما نمونه‌های موفق زیادی را می‌توانید پیدا کنید که در کنار کسب‌وکار فیزیکی خود یک فروشگاه اینترنتی یا پرتال فروش آنلاین راه‌اندازی کردند و چندین برابر مغازه از وب‌سایت و پیج اینستاگرام یا پرتال‌های فروش خود کسب درآمد می‌کنند.

خبر خوب این است که اگر در حین راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، اصول دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیرید، می‌توانید ظرف 6 ماه تا یک‌سال یک کسب‌وکار پر رونق برای خودتان راه بیندازید. از همه مهم‌تر اینکه کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی محدودیتی ندارد، شما می‌توانید با افزایش ترافیک و بهینه‌سازی فرآیندها، درآمد خود را چند برابر کنید.

چطور برای سایت یا فروشگاه مشتری جذب کنم؟ تکنیک‌های کسب درآمد

هر کسب‌وکاری با وجود مشتری رونق پیدا می‌کند، طراحی یک وب‌سایت زیبا، قدرتمند و گران ولی بدون بازدیدکننده مثل یک فروشگاه فیزیکی با ویترین شیک وسط کویر است، خبر خوب این است که دنیای دیجیتال به شما کمک می‌کند از کانال‌های متنوعی، کاربر و مشتری فراوانی را جذب کنید. در ادامه راه‌های جذب مشتری برای کسب‌وکار اینترنتی را معرفی می‌کنیم.

برخی از کانال‌های جذب مشتری در دنیای دیجیتال:

  • جذب کاربر از موتورهای جستجو مثل گوگل با سئو کردن (به انگلیسی: SEO) وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین‌تان
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و جذب کاربر از اینستاگرام
  • جذب کاربر از طریق تبلیغات در سایت‌های پربازدید ایران مثل ورزش 3 یا سایت‌های خبری مثل زومیت
  • کمپین تبلیغات از طریق شبکه‌های تبلیغاتی
  • تبلیغات در اپلیکیشن‌های اندروید
  • تبلیغات در صفحه اول گوگل با ابزار گوگل ادورز (به انگلیسی: Google Ads)
  • ارسال ایمیل‌های خودکارسازی شده (به انگلیسی: Automation) به کاربران سایت (ایمیل مارکتینگ)
  • سئو کردن وب‌سایت (نمایش سایت در نتایج جستجو گوگل)، کاربر مفت و مجانی

گوگل یکی از بهترین کانال‌های جذب مشتری است، تقریبا همه‌ی افراد قبل از خرید هر چیزی آن را در گوگل جستجو می‌کنند، اگر در لحظه‌ی بررسی کاربر شما اطلاعات جذاب و کاربردی را در اختیارش قرار دهید احتمال خرید از شما بسیار زیاد است که به این کار سئو کردن وب‌سایت می‌گوییم.

سریع‌ترین روش جذب مشتری در اینترنت چیست؟ راه صدساله و میان‌بر یک شبه

سئو کردن وب‌سایت برای موتورهای جستجو بهترین و پایدارترین روش جذب مشتری است، اما به 2 دلیل باید روی روش‌های دیگر جذب مشتری هم وقت بگذارید.

دلیل اول: (سئوی وب‌سایت کاری زمان‌بر و پر هزینه است)

سئو کردن سایت کاری بسیار تخصصی، زمان‌بر و پیچیده است که باید با مشورت افراد حرفه‌ای و با تجربه انجام شود و در بهترین حالت ممکن حداقل 6 ماه زمان لازم است تا بتوانید به‌صورت طبیعی به صدر نتایج گوگل و رنک و رتبه بالا برسید. سئو جزو روش‌های دیربازده در دیجتال مارکتینگ محسوب می‌شود. بنابراین چنانچه بخواهید ظرف مدت کوتاهی به درآمدزایی برسید باید از روشه‌های زودبازده (تبلیغات) استفاده کنید.

دلیل دوم: (سئو فقط یکی از ده‌ها کانال جذب مشتری است)

  • در دنیای دیجیتال مارکتینگ کانال‌های جذاب و پر بازده زیادی وجود دارد
  • ظرف مدت کوتاهی شما را به نتایج بسیار مطلوبی میرساند
  • با گوگل ادوردز ظرف 72 ساعت می‌توانید برای کلمات کلیدی مورد نظر در صدر نتایج گوگل دیده شوید
  • کافی‌ست به ازای هر کلیک (CPC) روی تبلیغات شما، به گوگل مبلغی را پرداخت کنید
  • شبکه‌های تبلیغاتی به شما کمک می‌کنند، وب‌سایت خود را در هزاران سایت تبلیغات کنید

بنابراین شما با استفاده از کانال‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ مثل تبلیغات ادوردز و تبلیغات کلیکی می‌توانید در زمان کوتاهی (نهایت 72 ساعت) هزاران کاربر را به سایت خود جذب کنید و از این طریق فروش خود را افزایش دهید. این کانال‌های زودبازده اصطلاحا پاخور و زنگ خور کسب‌وکار شما را به‌شدت افزایش می‌دهند و اگر یک مسیر سفر مشتری خوب طراحی کنید به‌سرعت می‌توانید، به فروش آنلاین برسید.

خاصیت دیگر گوگل ادوردز این است که شما بعد از مدتی می‌توانید بفهمید که چه کلمات کلیدی بازدهی درآمدی بهتری دارند، بنابراین می‌توانید سایت خود را برای آن کلمات کلیدی که بازدهی بهتری دارد سئو کنید و تارگت‌های سئو را روی بهترین کلمات کلیدی ممکن تنظیم کنید، و بودجه سئو خود را بهینه خرج کنید.

کسب‌وکار من خیلی سنتی است، به این سادگی‌ها آنلاین نمیشه:

همین امروز کسب‌وکارهای سنتی بسیار عجیبی به سمت ساخت فروشگاه آنلاین روی آورده‌اند حتی کسب‌وکارهایی که روزی استفاده از تکنولوژی در آنها بسیار بعید بود.

سوپرمارکت، میوه فروشی، قصابی، طباخی و حتی فروشندگان دام زنده به فروش اینترنتی روی آوردند.

آنها با راه‌اندازی وب‌سایت، کسب‌وکار خود را وارد فضای مجازی کردند. در این بین، پیروزی برای کسانی است، که زودتر از دیگران و به درستی وارد این عرصه شوند و سریع‌تر در این فضا رشد کنند. فروشگاه‌های آنلاین اگر چه یک شبه شما را از فرش به عرش نمی‌رساند اما با مداومت در این مسیر با بازاری چند میلیون نفری روبرو خواهید شد که می‌تواند بنیان‌گذار امپراطوری اقتصادی شما باشد.

اتصال به درگاه پرداخت و ارسال پستی، فروش بدون نیاز به شاگرد

شما به راحتی می‌توانید یک درگاه پرداخت آنلاین داشته باشید. در حال حاضر برای گرفتن درگاه پرداخت بانکی باید نماد اعتماد الکترونیک یا، اینماد enamad داشته باشید، که تهیه آن زمان‌بر است ولی راه‌حل فوری این است که از درگاه‌های واسط مثل پی‌پینگ یا زرین پال استفاده کنید. برای ارسال کالا، می‌توانید از سرویس‌هایی مثل فروتل استفاده کنید.

جمع‌بندی کلام، یک درس و نتیجه برای همه افراد فعال در اینترنت

راه‌اندازی یک کسب‌وکار خوب اینترنتی با ساخت سایت و فروشگاه شروع می‌شود، در این مقاله دغدغه‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و کسب‌وکار درآمدزا را توضیح دادیم و به چالش‌های ساخت فروشگاه آنلاین هم اشاره کردیم.

چنانچه مایل هستید یک کسب‌وکار اینترنتی راه‌اندازی کنید، پیشنهاد می‌کنیم با سرویس سایت‌ساز و فروشگاه‌ساز سی‌فایو SEE5، وب‌سایت خود را بسازید و با استفاده از روش‌های دیجیتال مارکتینگ ، کسب‌وکار خود را به درآمدزایی برسانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ارمان سلمانی

    من دنبال راه اندازی سایت برای کسب و کارم بودم. با این مطلب جامع، کمکی بزرگی بهم شد. ممنون از شما