خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۲۸۶۱

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

برکناری رئیس شیلات ارتباطی به حضور چینی‌ها در دریای جنوب دارد؟

برکناری رئیس شیلات ارتباطی به حضور چینی‌ها در دریای جنوب دارد؟

حاتمیان در پاسخ به این سوال که آیا کشتی‌های چینی به غیر فانوس ماهیان، مزاحمتی برای صیادان ایرانی ایجاد کرده و ماهیان دریایی دیگری را هم صید کرده‌اند؟ گفت: فیلم‌ها و عکس‌هایی که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در معرض نمایش گذاشته شد حاکی از آن بود که چینی‌ها در دریای جنوب صیادی می‌کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز پنجشنبه (25 بهمن ماه 97) پس از برگزاری جلسه‌ای در دفتر وزیر جهاد کشاورزی، حسن صالحی؛ رییس سازمان شیلات برکنار و به عنوان مشاور وزیر منصوب شد و وزیر جهادکشاورزی نبی اله خون میرزایی را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران منصوب کرد.

در بخشی از حکم وزیر جهاد کشاورزی آمده است: مقتضی است با بهره‌گیری از توانمندی همکاران و حمایت از تشکل‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در توسعه آبزی پروری به ویژه پرورش ماهی در دریا و استفاده مطلوب از ظرفیت‌های سواحل شمال و جنوب کشور با رعایت استانداردهای بین‌المللی اقدام نمایید.

در حکم ناگهانی وزیر جهاد کشاورزی اشاره‌ای به دلیل و چرایی تغییر ریاست سازمان شیلات ایران نشده است، اما با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته انتقادات زیادی به حضور کشتی‌های خارجی در آب‌های خلیج فارس برای صیادی شده خبرگزاری‌های تسنیم و فارس این احتمال را داده‌اند که برکناری رئیس سازمان شیلات به دلیل افزایش انتقادات از حضور چینی‌ها در دریای جنوب بوده است.

عبدالله حاتمیان، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در پاسخ به این سوال که آیا برکناری رئیس سازمان شیلات ارتباطی به حضور چینی‌ها در دریای جنوب دارد؟ گفت: فکر نمی‌کنم که برکناری رئیس سازمان شیلات و تاکید بر استفاده مطلوب از ظرفیت‌های سواحل شمال و جنوب کشور در حکم وزیر جهادکشاورزی ارتباطی به حضور چینی‌ها در دریای جنوب داشته باشد.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سواحل شمال و جنوب کشور ظرفیت‌های قابل توجهی در راستای توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چندی پیش طی نشستی که با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم، بیشتر نظرات مبنی بر پرورش ماهی در قفس در سواحل جنوب کشور بود، به‌طوری که با استفاده از فنس و توری بخشی از دریا را جدا کرده و در آن قسمت جدا شده پرورش ماهی صورت گیرد.

حاتمیان در پاسخ به این سوال که آیا کشتی‌های چینی به غیر فانوس ماهیان، مزاحمتی برای صیادان ایرانی ایجاد کرده و ماهیان دریایی دیگری راهم صید کرده‌اند؟ گفت: فیلم‌ها و عکس‌هایی که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در معرض نمایش گذاشته شد حاکی از آن بود که چینی‌ها در دریای جنوب صیادی می‌کردند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در خصوص حضور چینی‌ها در دریای جنوب از وزیر جهاد کشاورزی سوال کرد، اما وزیر جهاد کشاورزی پاسخ قانع کننده‌ای در این زمینه به مجلسی‌ها نداد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.