کد مطلب: ۳۰۸۹۵۸

چین اوراق قرضه آمریکا را در بازار می‌فروشد

چین اوراق قرضه آمریکا را در بازار می‌فروشد

وزارت اقتصاد چین به برخی از بانک‌ها و موسسات سرمایه‌گذاری بین‌المللی دستور داده است تا شرایط لازم برای عرضه سه میلیارد دلار اوراق قرضه دلاری وزارت خزانه‌داری آمریکا را فراهم کند.

پس از آنکه آمریکا بر واردات 200 میلیارد دلار کالا از چین تعرفه اعمال کرد چین نیز این اقدام را با اعمال تعرفه بر 60 میلیارد دلار کالای آمریکایی پاسخ داد. این کشور در فکر عرضه دوباره اوراق قرضه دولتی آمریکا به بازار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از اسپوتنیک؛ وزارت اقتصاد چین به برخی از بانک‌ها و موسسات سرمایه‌گذاری بین‌المللی دستور داده است تا شرایط لازم برای عرضه سه میلیارد دلار اوراق قرضه دلاری وزارت خزانه‌داری آمریکا را فراهم کند.

پس از اجرایی شدن طرح اعمال تعرفه بر واردات 200 میلیارد دلار کالا از چین توسط دولت آمریکا، چین بر واردات 60 میلیارد کالای آمریکایی تعرفه اعمال کرد و بدین ترتیب اختلاف تجاری بین دو کشور وارد فاز جدیدی شد.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه می‌گوید: قرار است این اوراق قرضه که دوره بازپرداخت 5،10 و 30 ساله دارند هفته آینده به بازار عرضه شوند.

در صورتی که این خبر صحت داشته باشد این دومین بار در سال جاری و سومین بار از سال 2004 است که چین اوراق قرضه دولتی وزارت خزانه‌داری آمریکا را پیش از موعد بازپرداخت عرضه می‌کند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.