کد مطلب: ۱۹۸۷۰۵

چین واردات طلا را کاهش داد

چین واردات طلا را کاهش داد

تازه‌ترین آمارهای رسمی نشان می‌دهد که واردات طلای چین در سال ۲۰۱۷ با کاهش روبرو شده ولی واردات نقره با رشد چشمگیری همراه بوده است.

کامرز بانک آلمان در تازه‌ترین گزارش خود به نقل از آمارهای گمرک هنگ‌کنگ اعلام کرده است که واردات نقره این کشور در سال گذشته با 28 درصد رشد به 4300 تن رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این گزارش پنل های خورشیدی در چین طی سال 2017 میلادی با رشد فزاینده‌ای برای دومین سال متوالی روبرو شده و نصب پنل های خورشیدی در این کشور طی سال گذشته بیش از 50 درصد افزایش داشته است. این مساله عامل اصلی رشد فزاینده واردات نقره چین به شمار می‌رود.

این گزارش نشان می‌دهد که چین سال گذشته تنها 31.2 تن طلا از هنگ کنگ وارد کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 2016 بیش از 40 درصد کاهش داشته است.

رشد چشمگیر قیمت طلا در نیمه دوم دسامبر تاثیر زیادی بر افت شدید واردات طلای چین داشته است. واردات طلای چین از هنگ کنگ نیز در کل سال 2017 میلادی با 18.5 درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن روبرو شده و به کمتر از 628 تن رسیده است. این پایین‌ترین آمار واردات طلای چین از هنگ کنگ به شمار می‌رود.

این در شرایطی است که تقاضای طلا در بازار هند نیز با کاهش روبرو شده است.

فعالان بازار طلا در هند تاکید کردند که افزایش قیمت جهانی و تغییرات مالیاتی موجب خواهد شد تا واردات طلای هند طی ماه‌های آینده با کاهش همراه شود.

سرمایه گذاران هندی ظاهرا در چنین شرایطی تمایل بیشتری به بازار سهام و سرمایه‌گذاری در بورس دارند.

به نظر می‌رسد طی دو سه سال اخیر بخش مهمی از سرمایه‌گذاران هندی ترجیح داده‌اند به جای ورود به بازار طلا، در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنند.
هند دومین بازار بزرگ طلای جهان پس از چین به شمار می‌رود. تغییر سیاست‌های پولی در هند و همین‌طور افزایش مالیات بر واردات طلا موجب شده است تا تقاضای طلا در بازار این کشور کاهش یابد.

شورای جهانی طلا برآورد کرده است که تقاضای طلای هند در سال 2017 میلادی به 650 تا 750 تن رسیده است. این رقم در سال 2013 میلادی به بیش از 974 تن رسیده بود.

کارشناسان اقتصادی شورای جهانی طلا بر این باورند که تقاضای طلای هند در سال 2017 میلادی کمتر از میانگین 5 سال قبل بوده است.

منبع: طلانیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.