کد مطلب: ۲۵۹۷۷۳

کاخ سفید ادعای روزنامه الرای درباره دیدار اخیر کوشنر و سفیر کویت را رد کرد

کاخ سفید ادعای روزنامه الرای درباره دیدار اخیر کوشنر و سفیر کویت را رد کرد

یک مسئول عالی رتبه در کاخ سفید ضمن رد آنچه یک روزنامه کویتی درباره دیدار داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا با سفیر کویت منتشر کرده، تاکید کرد که آن دو نشست «مثبت و سازنده‌ای» در کاخ سفید داشتند.

این مسئول کاخ سفید با تکذیب گزارش اخیر روزنامه الرای کویت که دیدار جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و سالم عبدالله الجابر الصباح، سفیر کویت در آمریکا را «طوفانی میان این دو مرد» توصیف کرده بود، اظهار داشت: آن دو نشستی مثبت و سازنده داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این مسئول آمریکایی افزود: کوشنر پس از ۳۰ دقیقه مجبور شد این نشست را برای دیدار با جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در مورد مساله‌ای که ارتباطی با نشست با این سفیر نداشت، ترک کند و جیسون گرین‌بلات، فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه نشست با الجابر الصباح را به پایان رساند.

وی تاکید کرد: هر صحبتی که دیدار کوشنر و سفیر کویت را غیردوستانه توصیف کرده و مدعی است در آن دیدار حرمت‌ها رعایت نشدند، دروغ است.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود کوشنر به سفیر کویت پیشنهاد کرده که برای حمایت از کویت در برابر تحریم اقتصادی وارد کار شود، درست نیست.

روزنامه الرای کویت اخیرا به نقل از یک دیپلمات‌ آمریکایی، دیدار کوشنر و سفیر این کشور در آمریکا را «طوفانی و بسیار کوتاه» توصیف کرد و نوشت، کوشنر در این دیدار ناراحتی خود را از موضع‌گیری کویت در شورای امنیت درباره تحولات اخیر در فلسطین ابراز داشت.

طبق آنچه این روزنامه منتشر کرد، کوشنر در آن دیدار به سفیر کویت اعلام کرد که از طریق همکاری با عربستان و مصر در حال کار برای دستیابی به بیانیه مشترک عربی-آمریکایی درباره تحولات غزه است.

به نوشته الرای، کوشنر در آن دیدار با اشاره به اینکه نمی‌دانسته کویت خارج از اتفاق نظر کشورهای عربی است، خطاب به الجابر الصباح گفته است، شما با این کار ما را مجبور کردید این موضعگیری مشترک را تا زمان روشن شدن موضوع به تاخیر بیاندازیم.

طبق نوشته روزنامه الرای، کوشنر پنج دقیقه بعد نشست را ترک کرده و به سفیر کویت گفت، تو را با گروهم تنها خواهم گذاشت تا آنها ضرر و زیان‌ها را کنترل کنند.

همچنین الرای به نقل از یک دیپلمات کویتی نوشت، دیدار کوشنر و سفیر کویت کاملا شخصی و غیر رسمی برگزار شد و کوشنر هیچ اختیاری برای احضار سفیر کشورها ندارد و این امر تنها از طرف وزارت خارجه آمریکا انجام می‌شود و این وزارتخانه نیز پس از اختلاف به وجود آمده در شورای امنیت هیچ یک از دیپلمات‌های کویتی را احضار نکرده است.

منبع:سایت شبکه خبری الجزیرة

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.