کد مطلب: ۳۸۵۴۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارهای مالی در هفته اول تیر ماه / بورس تابستان را با رشد آغاز كرد / دلار و سكه متضررهای هفته

آنالیز بازارهای مالی در هفته اول تیر ماه / بورس تابستان را با رشد آغاز كرد / دلار و سكه متضررهای هفته

بورس تير ماه را با صعود چند هزار واحدی آغاز كرد و با رشد بيش از پنج درصدی در بين بازارهای هفته اول تير ماه توانست بيشترين بازدهی را نسبت به ديگر بازارها از آن خود كند و پيش‌بينی‌ها را نسبت به رشد اين بازار طی هفته‌های آينده قوت ببخشد.

به گزارش تجارت‌نيوز ، در هفته‌ای كه سپری شد تنش‌ها ميان آمريكا و ايران شدت بيشتری گرفت، به نحوی كه برخی از مقام‌های ايرانی از سوی دولت آمريكا تحريم شدند و اين اقدام با واكنش‌هایی همراه شد.

در حالی كه ابتدای هفته به نظر می‌رسيد عوامل سیاسی و اقتصادی بتوانند موجب افزایش نگرانی‌ها در بازار سهام، طلا و دلار شوند که در اولی کاهش شاخص و در دومی و سومی افزایش قیمت‌ها را به همراه داشته باشند؛ اما با ابراز اطمینان‌های مطرح شده توسط مقامات مسوول روند بازارها چندان تغییر خاصی نکرد.

در هفته اول تير ماه سال جاری دو بازار دلار و سكه از رشد باز‌ماندند و طلا نيز تنها توانست خود را از افت قيمت نجات دهد، اما شاخص كل بورس تهران رشد بيش از 13 هزار واحدی را تجربه كرد.

شاخص كل بورس تهران از سطح 234 هزار واحدی در در هفته پايانی خرداد ماه با رشد 5.8 درصدی توانست هفته اول تير ماه را با صعود بيش از 13 هزار واحدی به پايان ببرد و پربازده‌ترين بازار شود.

بر اساس آمارهای سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص كل بورس تهران روز پنجم تير ماه سال جاري روی سطح 248 هزار و 577 واحدی بسته شد.

در حالی طلا در پايان هفته اول تير ماه نسبت به هفته قبل تنها 0.04 درصدی رشد كرد كه انتظارها برای افزايش قيمت در اين بازار وجود داشت.

طلای 18 عيار در اين هفته تنها 200 تومان افزايش قيمت داشت، يعنی قيمت تمام شده آن در روز پنج‌شنبه ششم تير ماه معادل 436 هزار و 300 تومان بود.

ديگر فلز ارزشمند يعنی سكه و اولین شاخص ارزی بازار نه تنها نتوانستند رشد كنند، بلكه با افت قيمت نيز مواجه شدند، به نحوی كه به سكه بازدهی منفی 1.5 و دلار بازدهی منفی حدود 1.9 درصد را ثبت رساندند.

دلار در روز 30 خرداد ماه در صرافي ملي 13 هزار و 200 تومان نرخ‌گذاري شد، اما اين شاخص ارزي نتوانست خود را در كانال 13 هزار تومان نگه دارد و با 250 تومان كاهش قيمت تا روز ششم تير ماه به كانال 12 هزار تومان برگشت و روي نرخ 12 هزار و 950 تومان قرار گرفت.

سكه نيز در اين هفته نتوانست ارزش خود را حفظ كند و با 73 هزار تومان كاهش قيمت در يك هفته افت 1.5 درصدی داشت.

بر اساس داده‌هاي اقتباس شده از شبكه اطلاع‌رساني طلا، سكه و ارز قيمت هر عدد سكه امامي (طرح جديد) در روز پاياني خرداد ماه چهار ميليون و 703 هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

اما با افت 703 هزار تومانی تا روز ششم تير ماه روی قيمت چهار ميليون و 630 هزار تومان بسته شد.

6 25

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.