کد مطلب: ۳۸۵۲۲۰

عملکرد بازار سهام در هفته ابتدایی تیر ماه سال ۱۳۹۸

هفته پررونق بورس و رشد ۱۳ هزار واحدی شاخص

هفته پررونق بورس و رشد 13 هزار واحدی شاخص

بازار سهام در اولین هفته از تیر ماه سال جاری با رشد قیمت سهام اکثر گروه‌ها صعودی ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری 13 هزار و 698 واحد افزایش یافت.

بازار سهام در اولین هفته از تیر ماه سال جاری با رشد قیمت سهام گروه‌ها صعودی ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری 13 هزار و 698 واحد افزایش یافت.

852 1

در پنج روز معاملاتی این هفته چه گذشت؟ تجارت‌نیوز با بررسی اتفاقات هفته اخیر به رفتار بازار سهام به تفکیک روزهای هفته می‌پردازد.

بازار سهام در روز شنبه

بورس تهران در اولین روز کاری خود نسبتا متعادل ظاهر شد.

شاخص کل که هفته گذشته بازدهی کمی را به ثبت رساند، شنبه در واکنش به احتمال درگیری‌های نظامی و ریسک‌های سیاسی توانست نسبتا موفق عمل کند و مانع از ریزش شدید بازار شد.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افت نیم درصدی، حدود هزار واحد کاهش یافت و در سطح ۲۳۳ هزار واحد قرار گرفت.

در میان نمادهای بورسی، نمادهای (همراه) و (وبملت) بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای (فخوز) و (فولاد) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار داشته‌اند.

بازار سهام در روز یکشنبه

بورس تهران در روز دوشنبه همه را انگشت به دهان کرد و رکورد تازه دیگری را به ثبت رساند.
شاخص کل که روز قبل روند صعودی در پیش گرفت و توانست از منطقه حساس مقاومتی عبور کند، در این روز با وسعت بیشتری به این رشد ادامه داد.
شاخص کل بورس در پایان معاملات با رشد 1.7 درصدی، بیش از چهار هزار واحد افزایش یافت و در سطح 238 هزار و 220 واحد قرار گرفت و رکورد جدید دیگری را به ثبت رساند.
در جریان معاملات و اخبار مثبت تسعیر ارز گروه بانکی، صف خرید برای برخی نمادهای این گروه قابل مشاهده بود.

پربازده‌ترین گروه‌های‌‌ صنعتی گروه (محصولات چرمی) و (زغال سنگ) بودند.

امروز عرضه‌اولیه ۱۰ درصد از سرمایه شرکت سیمرغ با نماد « سیمرغ » در بازه زمانی تعیین شده انجام شد. در جریان این عرضه اولیه ، سهم سیمرغ در قیمت ۵۱۰ تومان کشف قیمت شد و به هر فرد با کد بورسی، حداکثر ۳۰۳ سهم در این قیمت (معادل نقدینگی ۱۵۵ هزار تومان) تعلق گرفت.

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس تهران در بالاترین سطح تاریخی خود قرار گرفت و رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند.

شاخص کل که روز گذشته پرقدرت ظاهر شده بود، با افزایش تقاضا در گروه‌های مختلف در روز دوشنبه توانست بازدهی بالایی را به ثبت برساند.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد ۲٫۱۵ درصدی، بیش از ۵۰۰۰ واحد افزایش یافت و در سطح ۲۴۲ هزار واحد قرار گرفت که بی‌سابقه است.

در جریان معاملات، نماد « جم پیلن » که هفته گذشته عرضه‌اولیه آن صورت گرفته بود، پس از برگزاری مجمع سالانه روز گذشته، بازگشایی شد. این نماد در دامنه قیمتی مثبت ۴۰ درصد بازگشایی شد که برای دقایقی به منظور تایید معاملات مجدد ممنوع شد اما در نهایت با تایید معاملات مربوط به آن در نهایت با رشد قیمتی مثبت ۳۷ درصد به معاملات خود پایان داد.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

در حالی که بورس تهران از ابتدای هفته جاری تحت تاثیر تنش‌های سیاسی ناشی از وضعیت امنیتی بود، تحلیلگران هم انتظار چنین معاملات جذابی را برای بازار سهام نداشتند.

شاخص کل که روز گذشته بسیار پرقدرت ظاهر شده بود، در این روز نیز توانست به این روند ادامه دهد و رکورد دیگری را به ثبت برساند.

بازار سهام در دقایق ابتدایی جریان معاملات، با فروش‌های هیجانی سهامداران، نماگر بورس را به محدوده منفی کشاند، اما رفته رفته همزمان با انتشار گزارش‌ عملکرد نسبتا مطلوب شرکت‌ها بر روی کدال، با افزایش تقاضا در گروه‌های مختلف همراه شد و در نهایت جو مثبتی را در بازار به راه انداخت.

بورس تهران که از روز گذشته با سرعت بالایی روند رو به رشد به خود گرفته، در این روز هم به مدد گروه فلزات اساسی توانست در بالاترین سطح تاریخی خود قرار بگیرد.

به نظر می‌رسد هر چه بیشتر به مجامع شرکت‌ها نزدیک می‌شویم هیجان خرید در نمادهایی که عملکرد قابل قبولی در سال مالی گذشته داشته‌اند افزایش می‌یابد.
شاخص کل بورس در پایان معاملات با رشد بیش از یک درصد، حدود 2500 واحد افزایش یافت و در سطح 245 هزار و 98 واحد قرار گرفت.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بورس تهران پایان هفته دلپذیری را برای سهامداران خود به ارمغان آورد.

شاخص کل که در هفته جاری نشان داد در برابر ریسک‌های سیاسی واکسینه شده، از روزهای گذشته سیر صعودی به خود گرفته و در آخرین روز کاری خود در این هفته نیز روند مثبتی را به ثبت رساند.

چند روزی است فضای مثبت در سهام شرکت‌هایی شکل گرفته که سود خوبی ساخته‌اند و احتمال تعدیل مثبت سودشان در سال بعد هم زیاد است.

در بازار دیروز و امروز نمادهای فارس، فولاد و فملی بیشترین اثر مثبت بر شاخص را داشتند که نشان از چرخش بازار به سمت سهام بزرگ با چشم انداز سودآوری مناسب دارد.

شاخص کل در ادامه روند روز گذشته خود امروز نیز رکورد دیگری را به ثبت رساند.

بازار سهام که از دقایق ابتدایی جریان معاملات، رشد خوبی را شروع کرده بود، توانست با افزایش تقاضا در گروه‌های مختلف همراه شود و در نهایت در آستانه شاخص ۲۵۰ هزار واحدی قرار بگیرد.

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۱٫۴۲ درصدی، حدود ۳۵۰۰ واحد افزایش یافت و در سطح ۲۴۸ هزار واحد قرار گرفت که بی‌سابقه است.

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری، با رشد 13 هزار و 698 واحدی معادل 5.8 درصد از 234 هزار و 879 واحد به 248 هزار و 577 واحد افرایش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.