کد مطلب: ۳۹۰۶۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در ۴ ماهه ابتدایی سال ۹۸ / کارنامه رضایت‌بخش بورس با بازدهی ۴۰ درصدی / مردودی بازارهای طلا و ارز

آنالیز بازارها در 4 ماهه ابتدایی سال 98 / کارنامه رضایت‌بخش بورس با بازدهی 40 درصدی / مردودی بازارهای طلا و ارز

در حالی که بورس طی چهار ماهی که از ابتدای سال می‌گذرد رشد 41 درصدی داشته است، بازار طلا و ارز بازدهی منفی را به ثبت رسانده‌اند. سکه بیشترین افت ارزش را نسبت به دیگر بازارها تجربه کرده و کاهش 8.3 درصدی را رقم زده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان تیر ماه شاخص کل بورس بیش از 74 هزار واحد رشد کرده و موجب شده که این بازار بازدهی 41 درصدی را رقم بزند و جلوتر از دیگر بازارها قرار بگیرد. این بازدهی در حالی به ثبت رسیده که دیگر بازارها این چهار ماه را با افت ارزش و بازدهی منفی به پایان رسانده‌اند.

بر اساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل این بازار در پایان اسفند ماه سال گذشته روی سطح 178 هزار و 659 واحدی بسته شد، اما این شاخص در روز 31 تیر ماه روی سطح 253 هزار و 56 واحدی قرار گرفت و پربازده‌ترین بازار از ابتدای سال تبدیل شد.

در مقابل سکه امامی بیشترین افت قیمت را در بازه زمانی مذکور داشته است، آخرین قیمت این فلز ارزشمند در سال گذشته معادل چهار میلیون و 662 هزار تومان بود که با افت 387 هزار تومانی تا روز پایانی تیر ماه امسال به رقم چهار میلیون و 275 هزار تومان رسید؛ به عبارتی این فلز گرانبها در چهار ماه ابتدایی امسال افت 8.3 درصدی را تجربه کرده است.

سکه طرح جدید(امامی) در سال جاری تا میانه اردیبهشت ماه به بالای رقم پنج میلیون تومان نیز رسید، اما طی حدود دو ماه اخیر دچار افت قیمت شدید شده و در روز 27 تیر ماه تا کف کانال چهار میلیون تومان نیز پایین آمد، حتی در برخی از ساعات این روز به کانال سه میلیون تومان نیز سرک کشید اما توانست بخشی از افت قیمت خود را در ساعات پایانی روز و روزهای باقی مانده تا پایان تیر ماه جبران کند.

بیشترین قیمت این فلز زرد رنگ طی روزهایی که از سال جاری گذشته در روز 19 اردیبهشت ماه که همه بازارها افزایشی بودند رقم خورد و عدد پنج میلیون و 160 هزار تومان را ثبت کرد.

براساس قیمت‌های اعلامی صرافی ملی دلار بازدهی منفی 7.7 درصدی را طی بازه زمانی مذکور داشته و هزار تومان از ارزش خود را از دست داده است.

دلار در بازار نسبتا آرامی که پیش از شروع سال جاری وجود داشت روی نرخ 12 هزار و 900 تومان بسته شد، اما در سال جاری تا روز 19 اردیبهشت ماه روند رو به رشد خود را ادامه داد تا سطح 15 هزار و 350 تومان نیز بالا آمد؛ اما پس از روز مذکور روند کاهشی خود را آغاز کرد و در دو هفته پایانی تیر ماه سرعت بیشتری گرفت، تا این که در روز 26 تیر ماه رقم 11 هزار و 400 تومان را به ثبت رساند.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز در پایان اسفند ماه معادل 430 هزار تومان بود، که در پایان تیر ماه امسال با 22 هزار تومان کاهش به رقم 408 هزار تومان رسید که موجب شد بازدهی منفی 5.1 درصدی برای این فلز ارزشمند به ثبت برسد.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز بیشترین قیمت طلا در چهار ماهی که سپری شده در روز 19 اردیبهشت ماه روی داده که به رقم 472 هزار تومان رسید است، کمترین قیمت آن نیز همان قیمت ثبت شده برای آخرین روز تیر ماه است.

چهار ماهه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.