کد مطلب: ۳۲۵۶۶۳

کارگران ساختمانی هم سبد حمایتی دولت را دریافت می‌کنند

کارگران ساختمانی هم سبد حمایتی دولت را دریافت می‌کنند

وزیر کار گفت: در مرحله سوم توزیع سبد حمایتی، کارگران ساختمانی و اقشار آسیب‌پذیری که حداقل دستمزد را می‌گیرند در دستور کار هستند.

وزیر کار با اشاره به اینکه جزئیات طرح و نحوه توزیع مرحله دوم سبد حمایتی توسط سازمان برنامه و وزارت اقتصاد تعیین می‌شود، گفت: در مرحله سوم کارگران ساختمانی و اقشار آسیب‌پذیری که حداقل دستمزد را می‌گیرند در دستور کار هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد شریعتمداری، وزیر کار درباره سبدهای حمایتی دولت در حاشیه کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت گفت: سبدهای حمایتی دولت که از هفته‌ اخیر در برنامه کاری وزارت رفاه قرار گرفته حدود نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی گفت: افرادی در این طرح در اولویت قرار دارند که تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و افراد پشت نوبتی این سازمان‌ها بوده که در مرحله اول طرح، بسته حمایتی خود را دریافت کردند.

شریعتمداری ادامه داد: مرحله دوم، سیاست جبرانی دولت است که شامل اقشاری که حقوق ثابت می‌گیرند و به نوعی پرداخت‌هایشان متکی به دولت است، می‌شود که از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد امیدواریم ظرف روزهای آینده در فیش حقوقی آنها لحاظ شود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه 200 هزار تومان به حقوق کارمندان دولت واریز شده است گفت: افرادی که حقوق زیر 3 میلیون تومانی دریافت می‌کنند، مشمول این بسته می‌شوند.

وی درباره زوجینی که هر دو کارمند دولت هستند و نحوه پرداخت بسته به آنها نیز گفت: جزئیات طرح و نحوه توزیع در مرحله دوم توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد تعیین خواهد شد. توزیع این بسته‌ها آغاز شده است به طوری‌که مرحله دوم و سوم آن قبل از حقوق و دستمزد ماهانه یا به همراه آن پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرحله سوم این طرح به منظور جلوگیری از هم‌پوشانی‌ها اجرا می‌شود که برای این مرحله منتظر اجرای مرحله‌های قبلی هستیم؛ مذاکراتی را با معاون اول رئیس‌جمهور داشته و در مرحله سوم کارگران ساختمانی و اقشار آسیب‌پذیری که حداقل دستمزد را می‌گیرند در نظر گرفته شده‌اند.

به گفته وی رئیس‌جمهور در نظر دارد به مشمولان نیازمند، سبدهای کالایی به جای بسته‌های نقدی پرداخت کند و بیشتر به سمت تامین کالا برای این اشخاص برود. تعداد دفعات توزیع این بسته متکی به منابع و بودجه سال 98 است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.