کد مطلب: ۷۵۱۰۷۱

فوری: توزیع کالابرگ الکترونیک آغاز شد

فوری: توزیع کالابرگ الکترونیک آغاز شد

امروز توزیع کالابرگ آغاز شد. کالابرگ شامل چه کالاهایی می‌شود؟ توزیع کالا برگ می‌تواند منجر به حذف یارانه نقدی شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اطلاعات مهم درباره توزیع کالابرگ الکترونیک را در ادامه بخوانید.

استاندار هرمزگان از آغاز طرح کالابرگ الکترونیک بر بستر شبکه ملی اعتبار(شما) خبر داد.استاندار هرمزگان صبح امروز (۲۸ دی ماه) درخصوص اهمیت طرح کالابرگ الکترونیک گفت: به منظور حمایت از سبد غذایی خانوار و تقویت سلامت غذایی این امکان برای مردم ایجاد شده که با اعتبار یارانه، بتوانند یکماه زودتر اقلام ضروری خانوار خود را خریداری کنند.

مهدی دوستی ویژگی بارز این طرح را حفظ قدرت خرید مردم در طول دوره برشمرد و افزود: برای حفظ قدرت خرید مردم در این طرح ؛ قیمت کالا در شهریور ۱۴۰۰ مبنا و ملاک عمل قرار گرفته و دولت طبق سبد کالای مشخص شده ما به تفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می کند.

وی احترام به سلایق مختلف را دیگر مزیت دیده شده در طرح کالابرگ اعلام کرد و ادامه داد: مردم برای خرید اقلام کالایی این طرح می توانند آزادانه و به سلیقه خود هر نشان تجاری را انتخاب و خریداری کنند و امکان پرداخت ما به تفاوت قیمت کالای انتخابی با کالای مرجع نیز میسر شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان عنوان داشت: در طرح کالابرگ الکترونیک بر بستر شبکه ملی اعتبار امکان دیگری هم فراهم شده که مردم براساس نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی مرجع را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار یارانه شان خریداری کنند.

دوستی در رابطه با افراد مشمول این طرح گفت: تمام کسانی که حساب یارانه آنها در استان هرمزگان می باشد از امشب می توانند جهت مشاهده ی میزان اعتبار و اقلام کالایی مصوب این طرح از دو طریق اقدام کنند، مسیر اول اینکه با تلفن همراه سرپرست خانوار کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره گیری کنند؛ مسیر دوم نیز نصب برنامه کاربردی شما ( شبکه ملی اعتبار) با استفاده از برنامه های اندرویدی بازار و مایکت یا مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir است.

در مورد کالابرگ باید به آنچه در دهه شصت شاهد بودیم نیز توجه کنیم، گرفتاری به نام کوپن فروشی و رد و بدل کوپن؛ چرا که وجه نقد به مردم امکان می‌داد کالای مورد نظرشان را خریداری کنند به همین دلیل نیز شاهد رواج کوپن فروشی بودیم.

استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس در ادامه خاطرنشان کرد: مساله مهم این است که دولت یارانه را چه به صورت نقدی بدهد یا به صورت کالایی، باید منابع مالی پرداخت نقدی یا خرید کالا را تامین کند. بنابراین هر دو شکل اجرا تاثیری آنچنانی روی بحث تورم یا کسری بودجه به جا نمی‌گذارد و همان اثر را بر رشد نقدینگی دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: دلیلی ندارد دولت به همه دهک‌های جامعه یارانه بپردازد بلکه منابع مالی یارانه‌ها باید در بخش توسعه تولید هزینه شود و فقط به دهک‌های اول تا سوم یارانه داده شود اعم از یارانه نقدی یا کالا برگ. اگر قرار شد دولت به مردم کالا برگ بدهد بهتر است کالاهای اساسی مثل لبنیات، حبوبات، گوشت، مرغ و برنج به مردم داده شود تا از سوء تغذیه طبقات ضعیف جامعه جلوگیری به عمل آید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما کالا برگ ونمیخواهیم کی روبایدببینیم مردم الان تو این تورم فقط پول لازم دارند نه یک تکه کاغذ بی ارزش که قبلا ها تو خونه خوابیده انداونها را چی دادندبرسدبه اینها

  • تولیده

    من خودم مریضم سرپرست خانوار ۴نفره هستم نزدیک ۲سال هست که مریضم هیچ دارمدی ندارم با همین یارانه خرج بچه ها را میدهم که بهش دکتر هم میرم کرایه خانه هزار مشکل دیگه لطفان یارانه را نقدی بدهید.

  • حسین ابراهیمی

    اقایان مسیول همه اجناس چندین برابر شده چرا شما به اجبار میخواهید کالابرگ بدهید کرایه و خیلی خرجها از نان شب واجب تر است مردم را از این بیشتر از خودتان دور نکنید همه مردم پول نقد میخواهن

  • ناشناس

    مبلغ یارانه را بیشتر کنید و به پنج دهک بدهید

    • ناشناس

      اونایی که میگن به 5 دهک بدهید انگار از وضعیت مملکت و امار و ارقام خبر ندارند . بچه خوب دولت که دستش توی جیب مردمه و 90 درصد یارانه بگیرها رو در دهک 9 قرار داده از جمله منه کارگر بدونه خانه .مطمین باشید تا دهک 8 هم کوپن بده حداکثر 10 درصد شامل میشن

    • مسعود

      فقط فکر خودتی،مثه اینکه خبر نداری ۶۰ میلیون زیر خط فقرن

  • ناشناس

    مبلغ یارانه را بیشتر کنید و به پنج دهک بدهید. اگه قرار باشه به همه یارانه برسه، پس دادن و ندادنش هیچ فرقی نداره

    • ناشناس

      یارانه بقیه دهک ها رو تو از جیبت میدی؟؟؟

  • ناشناس

    مردم یارانه رانقدی میخواهند کالا برگ به درد مردم نمیخورد

  • ناشناس

    خنده‌دار این وضعیت می خوان نان ازسفره مردم هم پربکشه

  • ناشناس

    س مایارانه رومیخوایم