کد مطلب: ۴۱۴۳۲۳

فروش کالاهای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو

فروش کالاهای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو

بازرس اتاق اصناف مشهد گفت: به دلیل بالا بودن قیمت لوازم یدکی خودرو، برخی فروشنده‌ها به عرضه اجناس تقلبی روی آورده‌اند و مردم، بدون اینکه از غیراستاندارد بودن این اجناس خبردار باشند، به خرید این لوازم می‌پردازند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روزهای اخیر تعدادی پیامک در اعتراض به گران‌فروشی لوازم یدکی خودرو در برخی فروشگاه‌های عرضه کننده این کالاها در مشهد، به دستمان رسیده بود و روی همین حساب، برای بررسی شرایط این بازار و رصد و برخورد با گران‌فروشی احتمالی، به سطح شهر رفتیم. در نگاه اول، درج نشدن قیمت و ارائه نکردن فاکتور فروش، موضوعاتی بود که به وضوح به چشم می‌خورد و تعداد زیادی از شهروندان با گله از این تخلفات، این روش‌ها را راه گریزی برای گران‌فروشی برخی فروشگاه‌های لوازم یدکی خودرو می‌دانند.

خادمی، یکی از شهروندانی است که می‌گوید: «نداشتن قیمت و ارائه نکردن فاکتور، مشتری را برای خرید گیج می‌کند. یا باید احتمال این را که کلاه سرت بگذارند بپذیری، یا اینکه ساعت‌ها زمان صرف کنی تا شاید بتوانی لوازم یدکی گران نخری». در ادامه، به همراه «جلیلی» قاضی شعبه سیار تعزیرات حکومتی استان و رضا اشراقی و امیر حجت‌فرخنده، بازرسان اتاق اصناف مشهد به بررسی بیشتر این بازار می‌پردازیم.

کشف و توقیف 200 جفت لنت‌ترمز تقلبی ارزان‌قیمت

اولین مقصد، یک فروشگاه عرضه لوازم یدکی خودرو، انتهای بولوار وکیل‌آباد است که پس از بازرسی دقیق، 200 جفت لنت ترمز تقلبی از این واحد، توسط بازرسان اتاق اصناف مشهد کشف می‌شود. لنت‌ترمزهای غیراستانداردی که به‌رغم قیمت مصوب این قطعه که حدود 180 هزار تومان است، با قیمت حدود 60 هزار تومان ارائه می‌شد و همین، مشتریان را ترغیب به خرید می‌کرد. کالایی که بنا به تایید بازرسان، تا امروز منجر به خسارات مالی و جانی زیادی در کشور شده و بلافاصله دستور توقیف شان توسط قاضی جلیلی صادر و برای این واحد صنفی، پرونده رسیدگی به تخلف، تشکیل می‌شود.

در ادامه بازرسی‌ها به فروشگاه‌های لوازم یدکی حوالی خیابان امام رضا(ع) سر می‌زنیم که به عنوان مراکز عمده‌فروشی لوازم یدکی شناخته می‌شوند. هرچند این جا هم مثل دیگر فروشگاه‌ها، خبری از برچسب قیمت و فاکتورفروش نیست اما در رصدهایمان و در صحبت ناشناس با یکی از کلی‌فروشی‌های لوازم یدکی در تهران به عنوان خریدار، متوجه می‌شویم از یک ماه قبل تا امروز، هیچ افزایش قیمتی، به‌خصوص افزایش قیمت بنزینی اتفاق نیفتاده و چیزی که بازار لوازم یدکی خودرو و در ادامه، سلامتی و جان سرنشینان خودروها را تهدید می‌کند، وفور لوازم یدکی‌های تقلبی با قیمت‌های پایین در این بازار است.

مردم از صحت کد 10 رقمی استاندارد لواز‌م یدکی مطمئن شوند، بعد بخرند

«امیر حجت فرخنده» بازرس اتاق اصناف مشهد توضیح می‌دهد: «در گشت امروز، اگر چه گران‌فروشی بنزینی محرز نشد، اما تخلف در حوزه فروش لوازم یدکی تقلبی چشمگیر بود و در ادامه، درج نشدن قیمت و ارائه نکردن فاکتور فروش، راه را برای گران‌فروشی باز می‌کرد. به دلیل بالا بودن قیمت لوازم یدکی، برخی فروشنده‌ها به عرضه اجناس تقلبی روی آورده‌اند و مردم، بدون اینکه از تقلبی بودن و غیراستاندارد بودن این اجناس خبردار باشند، به خرید این لوازم می‌پردازند.

همین جا به مردم توصیه می‌شود قبل از خرید این لوازم، از وجود و صحت کد 10 رقمی استاندارد روی این لوازم، اطمینان حاصل کنند».

قاضی «امید جلیلی» رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی استان نیز که با ما همراه شده، تاکید می‌کند: «به کلیه مسئولان اتحادیه‌ها و اصناف این اخطار را می‌دهیم که به منظور جلوگیری از پلمپ واحدهای صنفی که زیر نظر آن‌ها اداره می‌شود، در زمینه درج قیمت و صدور فاکتور، با جدیت عمل کنند».

منبع: خراسان‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.