کد مطلب: ۴۸۱۰۴۴

گزارش تجارت‌نیوز درباره وضعیت مصرف فرآورده‌های پروتئینی

سوسیس و کالباس جایگزین گوشت شد؟

سوسیس و کالباس جایگزین گوشت شد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی می‌گوید: با افزایش قیمت گوشت و مرغ قیمت سوسیس و کالباس نیز بیش از 50 درصد گران شده و میزان مصرف و خرید مردم نیز 50 درصد افت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با افزايش قيمت گوشت قرمز، تخم مرغ و مرغ مصرف انواع فرآورده های پروتئینی کاهش داشته است و دامنه این کاهش مصرف به سوسیس و کالباس هم رسیده است.

اختلالات ارزي در ماه‌هاي اخير به دليل استمرار وضعيت نا‌به‌سامان تامين و توزيع ارز براي واردات نهاده‌هاي دامي در حالي است كه كارشناسان تغذيه در خصوص حذف مواد پروتئيني از سبد مصرفي خانوار و گرايش به مصرف سوسيس و كالباس هشدار دادند. آنچه روزنامه اعتماد روز چهارشنبه گزارش داده است: « بي‌توجهي به وضعيت فعلي مي‌تواند خطر سو تغذيه را به خصوص براي نسل آتي جدي‌تر كند.» در همین رابطه فرهاد دژپسند، وزير اقتصاد نیز در جلسه شورای گفتگو گفته است: « راه برون رفت از وضعيت فعلي «ايجاد شرايطي براي ترخيص سريع‌تر كالاهاي اساسي است.» اما پرسش اين است كه چرا تاكنون اين شرايط به وجود نيامده است؟

در همین زمینه رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی در پاسخ به وضعیت مصرف سوسیس و کالباس به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش قیمت گوشت و مرغ، قیمت سوسیس و کالباس نیز بیشتر از 50 درصد گران شده است اما میزان مصرف و خرید مردم نیز 50 درصد افت کرده است؛ چرا که سطح درآمد مردم ثابت مانده در حالی که قیمت تمام اجناس نسبت به گذشته بیش از 40 تا 50 درصد گران شده است.

مصطفی معروف‌خانی با اشاره به قیمت کالباس گوشت و مرغ افزود: هر کیلو کالباس گوشت بین 80 تا 130 هزار تومان است. کالباس مرغ هم بین 40 تا 60 هزار تومان فروخته می‌شود. البته قیمت کالباس و سوسیس به نوع برند این کالای خوراکی بستگی دارد.

او اظهار کرد: طی چند ماه اخیر هر شانه تخم مرغ حدود 10 هزار تومان گران شده است. یعنی طی یک ماه گذشته هر شانه تخم مرغ که 20 هزار تومان ارزش داشت؛ حالا نرخ آن به بالای 30 هزار تومان رسیده است. کالباس مرغ که کیلویی 40 هزار تومان فروخته می‌شد حالا این محصول به کیلویی 60 هزار تومان رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • داود

    باعث شرم مسولان کشور باید باشه در بیشتر کشورها مواد غذایی ارزان ترین کالا محسوب میشود چراکه مهم ترین نیاز انسان هست ولی درایران هرروز دارد مواد غذایی گران میشود آقایان مسولان کشور وقتی نمیتوانن حداقل خواسته مردم یعنی مواد غذایی ارزان را تامین کنن به چه درد مردم میخورن فرقشان با میز وصندلی دفتر کارشان چیست هیچ روزی نبود که برای خرید مواد غذایی به مغازه ای برویم و قیمت ها ثابت باشد هرروز یک قیمت جدید واقعا شرم آوره بااین اداره کشور

  • ناشناس

    لعنت بر کسانی که این وضعیت واسه مردم مظلوم ایجاد کردند

  • ناشناس

    سلام بر سرطان!

  • ناشناس

    الان سوسیس ۵۰ درصد گوشت در بازار ۵۰درصد گرون شده. به زودی یه چیزایی تو بازار میاد که روش نوشته شده ۵۰درصد سوسیس!

  • ناشناس

    این اقا رییس اتحادیه خودش دو تا مغازه داره تو محله سیمتری جی بیا ببین قیمتاش چند برابر کرده.کجا 50درصد گرون شده والا این اقا خیلی سال فروشنده هست همیششه هم از همه گرونتر میده حالا معلوم نیست با کدوم پارتی رفته پست گرفته. تو اول خودت درست کن