کد مطلب: ۲۸۰۱۸۸

کاهش ارزش دلار برای چهارمین روز متوالی در معاملات جهانی

کاهش ارزش دلار برای چهارمین روز متوالی در معاملات جهانی

در شرایطی که بورس‌های آسیایی مجددا وارد محدوده قرمز شدند، کاهش ارزش دلار در برابر سایر همتایان مهم خود برای چهارمین روز متوالی ادامه یافت.

دیدار رئیس کمیسیون اروپا و رئیس‌جمهور آمریکا و توافق برای خودداری از وضع تعرفه‌های متقابل در ازای افزایش واردات اروپا از آمریکا هم نتوانست کمکی به بورس‌های آسیایی کند و بورس‌ها بیشتر نگران تداوم تنش‌های بین چین و آمریکا بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با این حال بورس آمریکا به این خبر واکنش مثبتی نشان داد و شاخص «داو جونز» با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۵۴۱۴.۱۰ واحد رسید.

در معاملات امروز بورس‌های آسیایی، خبر احتمال تجدیدنظر بانک مرکزی ژاپن برای خرید صندوق معاملات ارزی باعث شد شاخص «نیک کی ۲۲۵» با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۲۵۹۲.۲۳ واحد برسد.

در چین شاخص «شانگهای کامپوزیت» ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۲۸۹۳.۱۹ واحد رسید و شاخص «هانگ سنگ» با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۸۷۷۱.۶۹ واحد رسید.

در سایر بورس‌های آسیایی، شاخص بورس سیدنی استرالیا نسبت به معاملات دیروز تغییر چندانی نداشت اما بورس سئول به دنبال انتشار آمار کند شدن رشد اقتصادی کره جنوبی وارد محدوده قرمز شد و ۰.۶ درصد پایین آمد.

از سوی دیگر در بازار ارز روزهای بد دلار ادامه دارد و یورو پس از توافق بین دونالد ترامپ- رئیس‌جمهور آمریکا و ژان کلود یونکر- رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا- بر سر مسائل تجاری به سطح ۱.۱۷۳۷ دلار رسید.

پوند و ین نیز از این فرصت بی‌بهره نماندند و هر پوند رقم ۱.۳۲۰۴ دلار را به ثبت رساند. هر دلار نیز تا ۱۱۰.۷۸ ین عقب نشست.

نفت خام برنت با ۴۸ سنت افزایش به ۷۴.۴۱ دلار در هر بشکه رسید و نفت «وست تگزاس اینتر مدیت» با ۱۰ سنت افزایش به ازای ۶۹.۴۰ دلار در هر بشکه معامله شد.

منبع: خبرگزاری فرانسه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.