کد مطلب: ۳۴۰۹۶۱

کاهش اعتبار تامین سوخت هواپیماهای مسافربری

کاهش اعتبار تامین سوخت هواپیماهای مسافربری

سخنگوی ستاد بودجه ۹۸ گفت: سوخت مربوط به هواپیماهای مسافربری که در سال ۹۷، هزار و ۴۸۹ بوده، برای سال آینده، هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد بودجه ۹۸ گفت: سوخت مربوط به هواپیماهای مسافربری که در سال ۹۷، هزار و ۴۸۹ بوده، برای سال آینده، هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مژگان خانلو در خصوص کم و کیف بودجه مربوط به بخش حمل‌ونقل و ترانزیت، اظهار داشت: اعتبار مربوط به فصل حمل‌ونقل که ذیل امور اقتصادی بودجه قرار دارد، برای سال ۹۷ به میزان ۴۲۲ میلیارد تومان بود که برای سال ۹۸ به میزان ۵۲۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

سخنگوی ستاد بودجه ۹۸ افزود: به این ترتیب، اعتبارات هزینه‌ای بخش حمل‌ونقل با رشد ۲۴ درصدی مواجه شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات بخش تملک نیز که در سال جاری ۷ هزار و ۲۲ میلیارد تومان بود، برای سال آینده، ۷ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده که رشد یک درصدی داشته است.

خانلو گفت: تمام فصول حمل‌ونقل که دستگاه‌هایی همچون سازمان راهداری، سازمان هواشناسی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور را در بر می‌گیرد، در بخش عمرانی افزایشی بوده است.

سخنگوی ستاد بودجه ۹۸ یادآور شد: در کل بودجه مربوط به بخش حمل‌ونقل در سال آینده، رشد ۱۱ درصدی نسبت به سال ۹۷ دارد.

وی همچنین در رابطه با رقم سوخت هواپیما ، اظهار داشت: سوخت هوایی دو نوع است؛ سوخت ATK برای هواپیماهای مسافربری و سوخت JP۴ برای جنگنده و جت قوایی کشور است.

خانلو افزود: برای سال ۹۸، سوخت مسافربری هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان و سوخت جنگنده نیز ۸۳ میلیارد تومان به همراه عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در اعتبارات هدفمندی در ردیف شماره یک منابع جدول شماره ۱۴ در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد بودجه ۹۸، گفت: اعتبار سوخت JP۴ در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ که ۷۴ میلیارد تومان بوده، رشد ۱۴.۸ درصدی دارد.

وی افزود: اما سوخت مربوط به هواپیمای مسافربری که در سال ۹۷، هزار و ۴۸۹ بوده است برای سال آینده با کاهش ۲۳.۵ درصدی مواجه شده است.

خانلو گفت: بنابراین سال آینده نیز همچون سنوات قبل، رقم مربوط به سوخت هواپیماها در بودجه پیش‌بینی شده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.