کد مطلب: ۴۳۹۴۷۹

کاهش تعداد ورودی‌ها به بیمارستان‌ها و فوتی‌ها بر اثر کرونا

کاهش تعداد ورودی‌ها به بیمارستان‌ها و فوتی‌ها بر اثر کرونا

حسن روحانی در جلسه امرروز ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: ورودی بیماران به بیمارستان‌ها در استان‌ها کاهش یافته و تعداد فوتی‌ها هم روند کاهشی دارد که خبر مهمی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی، رییس جمهور کشور در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا که صبح امروز در ساختمان حافظیه برگزار شد، اظهار داشت: ورودی بیماران به بیمارستان‌ها در استان‌ها کاهش یافته و تعداد فوتی‌ها هم روند کاهشی دارد که خبر مهمی است.

وی افزود: باید به گونه‌ای حرکت کنیم که زمان لازم را برای درمان در اختیار نظام سلامت قرار دهیم. باید تخت‌های مراقبت‌های ویژه و کادرهای درمانی توان رسیدگی به بیماران را داشته باشند.

روحانی ادامه داد: باید کاری کنیم که این ویروس شیوع پیدا نکند؛ در این جلسه مطرح شد اگر یک فرد آلوده در شرایط عادی تماس داشته باشد چند نفر را آلوده می‌کند و اگر قرنطینه باشد چند نفر. خیلی مهم است که اگر فردی مبتلا به این ویروس شد، حتما در جایی قرنطینه شود. این قرنطینه یا بیمارستان است، یا خانه‌اش؛ در هر صورت نباید تحرکی در جامعه داشته باشد.

13990105000149 Test PhotoN

رییس جمهور با بیان اینکه مشاغلی که قبلا تعطیل اعلام شده بود، این تعطیلی تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت، گفت: مراکز آموزشی، مراکز فروشگاهی غیر از مواد غذایی تعطیل خواهند بود. اجتماعاتی هم که قبلا توصیه شده بود نباشد چه برای غم و عزا و چه شادی، مردم کماکان به این توصیه ها عمل کند و اجتماعی نباشد.

روحانی با اشاره به خروج تعداد قابل توجهی از خودروها از تهران و کرج، گفت: در جلسه مطرح شد که شماره خودرو و شماره موبایل صاحبان این خودروها مشخص است، خوب است که در طرح بسیج ملی از این ماشین ها و صاحبان آن این سوالات انجام شود چون در بازگشت که یک تراکمی ایجاد می‌شود، با مدل تب سنجی پایش امکان پذیر نیست اما از طریق غربالگری و تماس با آنها می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.