کد مطلب: ۶۲۶۰۶۲

در واکنش به بحران کمبود تراشه و پاندمی کرونا؛

تویوتا تولیدات خود را ۵۰۰ هزار دستگاه کاهش می‌دهد

تویوتا تولیدات خود را ۵۰۰ هزار دستگاه کاهش می‌دهد

شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد که به دلیل کمبود تراشه و مرخصی‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹، هدف تولید سالانه خود را نیم میلیون دستگاه کاهش داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد که به دلیل کمبود تراشه و مرخصی‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹، هدف تولید سالانه خود را نیم میلیون دستگاه کاهش داده است.

بر اساس اعلام این خودروساز، تویوتا در سال منتهی به ۳۱ مارس، میزان تولید خود را به ۸٫۵ میلیون دستگاه کاهش خواهد داد. این در حالی است که در سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، تویوتا با افت ۲۱ درصدی سود عملیاتی مواجه شده بود.

یکی از مقامات تویوتا اعلام کرده است: « انتظار داریم که عدم تعادل در عرضه تراشه به زودی حل شود. ما فکر می‌کنیم عدم اطمینان احتمالا در سال مالی آینده هم ادامه داشته باشد.»

به نقل از رویترز ، همانند دیگر خودروسازان بزرگ، تویوتا که انتظار می‌رفت بیش از ۹٫۳ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۲ بسازد حالا مجبور شده که به دلیل تاثیر پاندمی کرونا بر زنجیره عرضه جهانی، تولیدات خود را کاهش دهد. این موضوع باعث شده تا به منظور سود بیشتر، تویوتا اقدام به کاهش هزینه‌های خود کند.

تلاش برای افزایش حاشیه سود در حالی صورت گرفته که تقاضا در بازارهایی نظیر چین، آمریکا و اروپا تقویت پیدا کرده است. موضوعی که امکان افزایش قیمت را بیشتر کرده است. این شرکت همچنین از تضعیف ین سود برده است.

شرکت تویوتا در محقق کردن پیش‌بینی سود ۲۴٫۳ میلیارد دلاری خود دچار مشکل شده است. این در حالی است که این رقم کمتر از پیش‌بینی سود ۲۶٫۳ میلیارد دلاری ۲۷ تحلیلگر ریفینیتو بوده است.

مهمترین اخبار جهانی خودرو را در صفحه خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوب به ما چه ربطی داره ؟؟؟
    عوضش ماشین تحویل میده نه لگن