کد مطلب: ۵۶۹۲۲۷

کاهش سن ثبت‌نام واکسیناسیون / گلایه از بدقولی‌ها در تحویل واکسن

کاهش سن ثبت‌نام واکسیناسیون / گلایه از بدقولی‌ها در تحویل واکسن

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‌ای به معاون بهداشت این وزارتخانه بر کاهش ۲ ساله سن واکسیناسیون در گروه‌های هدف تاکید کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در نامه سعید نمکی خطاب به علیرضا رئیسی، آمده است: ضمن قدردانی مجدد از تلاش تمامی دست‌اندرکاران واکسیناسیون بر علیه کووید۱۹ پیرو مکاتبات قبلی در مورد گروه‌های هدف واکسیناسیون، از آنجا که قسمت عمده جمعیت هدف اعلام شده واکسینه شده‌اند و ثبت‌نام شدگان جدید نیز در روزهای آتی تحت پوشش قرار می‌گیرند، شایسته است تمامی استان‌ها سن پوشش واکسیناسیون را به مدت دو سال کمتر از گروه هدف قبلی اعلام نموده و نسبت به ثبت‌نام در سامانه نوبت‌دهی و تزریق اقدام نمایند.»

در این نامه همچنین وزیر بهداشت تاکید کرده است: «نظر به اینکه محیط‌بانان و همچنین حافظان عرصه محیط طبیعی و جنگل‌ها در پاسگاه‌های محیط‌بانی و جنگل‌بانی ممکن است در کنار هم باعث انتقال بیماری شوند، شایسته است سریعا نسبت به اخذ لیست این گروه از سازمان‌های مربوطه اقدام و واکسیناسیون آنها انجام شود.»

تاکنون ۱۱ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۹۹۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۹۳۳ هزار و ۸۶۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۸۶۱ دُز رسیده است.

پیش از این، متولدین ۱۳۴۷ و قبل از آن در سراسر کشور امکان دریافت آنی نوبت در سامانه salamat.gov.ir داشتند که با دستور اخیر وزیر بهداشت، سن ثبت‌نام واکسیناسیون گروه‌های هدف ۲ سال کاهش یافت ( ایرنا ).

گلایه از بدقولی‌های کووکس در تحویل واکسن

امروز همچنین، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو از در توئیتی در مورد خلف وعده کووکس در تحویل واکسن‌های پیش‌خرید شده توسط ایران توضیحاتی را ارائه کرد.

وی در صفحه شخصی خود نوشت: ایران نه تنها از کووکس انصراف نداده بلکه از محل اتحادیه کووکس ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز سفارش و پیش خرید واکسن انجام داده است.

اولین محموله با تاخیر ۵ آوریل تحویل شده، از ۳/۶ میلیون دز وعده داده شده تا پایان بهار، تنها ۲/۲ میلیون دز تحویل شده است ( انتخاب ).

photo 2021 08 05 19 12 30

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام با سپاس از جلو بردن تاریخ زدن واکسن که دکتر دهقان در خراسان جنوبی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستند ولی آقای آهنی مسئول واکسن الغدیر در سپاه بیرجند با قدرت خودش حرف دکتر رو قبول نداره و میگه دکتر در صدا و سیما حرف مفتی زده و من از حرفای آقای آهنی مسئول واکسن الغدیر در سپاه بیرجند تعجب کردم که حرف دکتر رو به در پول قبول نداشت؟؟؟؟؟
    ولی در کل وقت مردم برای شما ارزش نداره به فکر خودتون باشه

  • ناشناس

    سلام .ببخشید خواستم بگم یه تذکری به استان چهارمحال بختیاری بدید .چون خیلی بی نظمی در واکسناسیون انجام میدن .اصلا با مردم بد برخورد میکنن هیچ مسولین اهمیت نمیده .همس با پارتی کارای فامیل را پیش میبرن

  • سحد

    استان گلستان اعلام کرده همه ی فرهنگیان واکسینه شدند من مراجعه کردم گفتند دیر اومدی در حالیکه دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی رو از همان ابتدا دارن توی این استان اسپوتنینگ می زنند و تا الان هم سهمیه دارند و تمام بشو نیست اما فرهنگیان سینو فارم بهشون تزریق میشه و روز آخرش قبل تعطیلات بود واقعا مسخره است چرا نظم ندارند .الان همسن های من هر کی پارتی داشت واکسن زده من سه بار مراجعه کردم گفتند هنوز نوبتتون نشده و برگشتم .روزی هم که رفتم گفتند آخرین روز فرهنگیان در گلستان بود به من واکسن نزدند خب که چی بالاخره که باید واکسن بزنند

  • ناشناس

    واکسن در ایران پارتی بازی و رانت و کسب کار خوبی برای آقایون میباشد ۱۳۴۷ ۲۰ روز تکان نمی خرد زنگ ۱۹۰ بهداشت میزنیم اینقدر بی ادبانه جواب می‌دهد انگار از خانه پدرش واکسن آورده یا واکسن فایزر می خواهد بدهد

  • رضا

    آقا متولدین سال۱۳۵۶ رو هم اعلام کنید بابل

  • ناشناس

    سلام.تورا خدا جواب مارا بدید چرا تواستان های دیگه تا سن سی وپنج سال واکسن میزنن ولی استان چهار محال وبختیاری که محروم هست هنوز پنجاه ساله هاشم واکسن نمیزنه .این انصاف نیست به خدا یه تذکری به مسولان شهرکرد بدید فقط پارتی بازی میکنن وبه قوم خویشان و دوستان خودشون واکسن میزنن .

  • ناشناس

    ببخشید یه فکری برای استان چهارمحال وبختیاری بکنید اصلا اهمیت به هنرمندان نمیدن .میگیم به هنر مندان انجمن خوشنویسان واکسن بزنید تا بتونن کلاس ها شون را برگزار کنن .اصلا گوش نمیدن .تورا خدا یه کاری بکنید .

  • ناشناس

    باسلام لطف فرماییددرسیستم ثبت نام نوبت دهی واکسیناسیون همه بتوانندثبت نام کنندوخودعلوم پزشکی براساس زمان ومکان ومقدارواکسن وتوان پرسنل محترم کادردرمان اطلاع رسانی نمایند.بااین کاراظطراب وتشویش مردم کمترشده واماربیماران کمترخواهدشد.باتشکر.

  • ناشناس

    سلام لطفا متولدین ۵۶شهرکرد رو هم اعلام کنید

  • ناشناس

    پس کی نوبت متولدین 57 معلولا ن می رسیه تا کی باید انتطار بکشیم بخ وصع خرم اباد لرستان رسیدگی کنید کرونا بیداد می کند کمک کنید واکسن برسیدازترس دیگه نفس نداریم