خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۰۲۰۱

کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران/فروش نفت خام ایران به ۱.۱ میلیون بشکه رسید

کاهش 500 هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران/فروش نفت خام ایران به 1.1 میلیون بشکه رسید

صادرات نفت خام ایران در هفت روز اول ماه جاری به 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. این در حالی است که در ماه سپتامبر، صادرات نفت ایران حدود 1.6 میلیون بشکه در روز بوده است.

در حالی که تنها چهار هفته تا اجرایی شدن تحریم‎های نفتی آمریکا علیه ایران باقی مانده، صادرات نفت خام این کشور در هفت روز اول ماه اکتبر به 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. این در حالی است که در ماه سپتامبر، صادرات نفت ایران حدود 1.6 میلیون بشکه در روز بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، در طول یک ماه میزان محموله‌های نفتکش‌ها در هر هفته تغییر می‌کند. اما حجم کم صادرات نفت ایران در هفته اول ماه اکتبر نشان می‌دهد که روند کاهشی عرضه نفت ایران به بازار، بیش از حد انتظار سرعت گرفته است.

بر اساس گزارش مربوط به ردیابی تانکرهای نفتی که توسط رویترز انجام شده، در هفت روز اول ماه اکتبر هیچ محموله نفتی به اروپا نرسیده است. بر اساس این داده‌ها، طی این هفت روز ایران به کشورهای چین، هند و برخی کشورهای خارومیانه نفت فروخته است. کاهش صادرات نفت و میعانات گازی ایران از ماه آگوست شروع شد و این روند در سپتامبر و اکنون در اکتبر سریع‌تر شده است. در ماه سپتامبر، فروش نفت خام و میعانات گازی ایران به طور کل 1.72 میلیون بشکه در روز بوده که این کمترین میزان از فوریه 2016 محسوب می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.